Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرزمین ترکمن صحرا متفاوت ترین مقصد سفری هست که من تجربه کردم.
شاید دلیلش اینه که من عاشق عظمت و شکوه طبیعت هستم، چیزی که هر لحظه احساس کردمش در سفر نوروزی که داشتم، سفر به سرزمین اسب و دو تار ...
و به شما هم پیشنهادش میکنم.
سفر من و همراهانم از تهران شروع شد، تو یه ظهر بهاری رسیدیم به شهر بندر ترکمن، مهمان جزیره جادویی آشوراده بودیم، با مردم مهربون تو بازار هم صحبت شدیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روز و شب های بعد هم به دیدن هزار دره ترکمن صحرا، مقبره خالد نبی، گورستان سنگی بی نهایت پر رمز و راز اون منطقه، دیدن میل گنبد شهر گنبد کاووس، اسب سواری، دیدن آبشار کبودوال گذشت. میدونم، میدونم، از حوصله خارج هست شنیدن اطلاعاتی که با یه سرچ ساده بدست میاد.
بنابراین، من، مینا،
صدای جاده میشم،
صدای باد،
صدای طبیعت،
صدای مهربونی و همدلی بین همسفرها و هر چیزی که شاید تا به حال بهش توجه نکرده باشید و باعث میشه، سفر کنیم اما با تمام وجود.
پس با من همراه باشید
در سفری جادویی به سرزمینی که تکه ای از روحم رو اونجا جا گذاشتم
با من همراه باشید
در سفر از نو، سفری از نو ... 

ملاقات هیجان انگیز با بندر

خواب و بیدار از شیشه بخار گرفته ماشین، خیابان و ساختمان های بندرترکمن را ورانداز می کردم که نه از مردان آن چیزی میدانستم و نه از زنان شان، با آن لباس های رنگی و آزاد، روسری های باشکوه و پر نقش و نگار.
هرچند که سرد بود اما مانند درختی که باد بهاری جان دوباره به آن دهد، پوستم نفس می کشید، چشمانم برق و سر انگشتانم جوانه میزد.
از آنجایی که بغل دستی من کوله ام بود و خود را کمی تنها حس میکردم، به تخیل ام پناه بردم، برای تحریف واقعیت و فرار به خیال. خود را دخترکی تنها و مرموز، با جسه ای کوچک اما روحی بزرگ و وحشی که لا به لای گیسوان طلایی اش پنهان شده بود و هر از گاهی، از پشت گوشش، نگاهی به اطراف می انداخت، تصور میکردم. به بازار بندر ترکمن رسیدیم، ماشین در اسکله پهلو گرفت، بادبان ها جمع شدند و من، آماده ماجراجویی، از پله ها پایین می آمدم، هوشیار و مست.
چند دقیقه اول به تماشای اهالی گذشت، زنانی که به لباس پوشیدن آن ها حسودی میکردم، در قید حجاب ندیدم آن ها را اما در قید و بند حیا چرا، آن هم بسیار، چشمانشان این را میگفت.  مردانشان هم چشم و دل سیر بودند و درست مانند همسرانشان، چشم از هر چه دیدنش لازم نبود می گرفتند.
برای همرنگ جماعت شدن یکی از خوش رنگ ترین مغازه ها را انتخاب کردم، برای خرید شال ترکمن پشمی. پیرزن مرا در انتخاب رنگ مناسب راهنمایی میکرد و پیرمرد هم ذهن خوانی میکرد و شاید هم دل خوانی ! زیرا یک حلقه تاج برای من آورد که زنان متاهل زیر شال خود می گذارند، هرچند من در حد گرفتن یک عکس از آن استفاده کردم برای به خاطر نگه داشتن لحظه ای که رفتارم، قلبم را لو داده بود، آن هم در شهری کیلومترها دورتر از خانه.

مسیری رو به آسمان

من، عاشق قدم زدن بر روی اسکله ام، شاید به خاطر صدای چوب باشد و شاید هم به خاطر تصور رسیدن به آسمان در انتهایش، همان جایی که امواج و ابرها، یکدیگر را در آغوش می کشند.
در انتهای اسکله، قایق ها منتظرند تا سوار بر دست امواج، ما را به جزیره آشوراده ببرند. جزیره ای که بازمانده ای خوش شانس به نسبت دو جزیره مجاور خود بوده.
آشوراده، عزیز دردانه ترکمن ها و تنها جزیره ایرانی دریای خزر، قرن هاست که در مقابل امواج ایستاده است و همچنان سر از آب بیرون دارد، تا پناهی باشد برای انواع حیوانات اهلی و وحشی.
قایق ها یکی بعد از دیگری پر می شوند و با هزینه ای نه چندان زیاد، مسافران را به سمت جزیره میبرند.
باد خنکی که از آنسوی دریاها میوزد، پرچم کشورم را در هم می پیچد و در پس زمینه اش، خروار خروار زباله، تا خود آب به چشم میخورد. زیر لب میخوانم :

قایقی خواهم ساخت
خواهم انداخت به آب
دور خواهم شد از این خاک غریب
که در آن هیچ کسی نیست که در بیشه عشق
قهرمانان را بیدار کند

و دست بر طناب پوسیده میگیرم و بالاترین قسمت قایق را برای نشستن انتخاب میکنم.

آدرس اینستاگرام : https://www.instagram.com/minajafaritravel/

منبع: مجله همگردی

کلیدواژه: تور اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت hamgardi.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مجله همگردی» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۸۰۹۰۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرصت بی‌تکرار زندگی

  این‌که انسان پایان عمر و آینده‌اش را نمی‌داند شاید هم نعمت باشد و هم چالش‌! هر روز که از خواب بیدار می‌شویم یعنی فرصتی دوباره برای زندگی کردن به ما عطا شده است؛ فرصتی که ممکن است بار دیگر تکرار نشود ! بدیهی است فرصت‌ها را باید قدر دانست به‌خصوص فرصت‌هایی که تکرار نمی‌شود. درست همین تکرار روزهاست که گاهی باعث می‌شود تصور کنیم همچنان فرصت داریم و از کنار بسیاری از مسائل به‌سادگی عبور می‌کنیم‌.دچار شدن به روزمرگی‌ها و تکرارها هم کسل‌کننده است و هم چالش‌برانگیز‌. به همین دلیل است که باید هر روز را یک فرصت تازه دانست و کوشید تا در این فرصت تازه بیشتر دانست و بیشتر فهمید و انسان بهتری بود.
همچنان‌که امام علی علیه‌السلام فرموده‌اند: مَنِ اعتَدَلَ یوماهُ فهُو مَغبونٌ...ومَن کانَ غَدُهُ شَرَّ یومَیهِ فمَحرومٌ، و مَن لَم یبالِ بما رُزِئَ مِن آخِرَتِهِ إذا سَلِمَتْ لَهُ دُنیاهُ فهُو هالِک، و مَن لَم یتَعاهَدِ النَّقصَ مِن نفسِهِ غَلَبَ علَیهِ الهَوى، و مَن کانَ فی نَقصٍ فالمَوتُ خَیرٌ لَهُ.
هر که دو روزش یکسان باشد، مغبون است‌...وهرکه فردایش بدتر ازدیروز اوباشد،محروم است و هرکه چون دنیایش تأمین شود دیگر به خیر آخرت خود اهمیتى ندهد،هلاک است و هرکه به کاستى وجود خود رسیدگى نکند، خواهش‌هاى نفس بر او چیره شود و هر که در کاستى باشد، مرگ برایش بهتر است‌.
و شاید دچار شدن به روزمرگی‌ها و تکرار در عمل خودش مرگی تدریجی باشد! فلسفه زندگی همین تغییرها و تلاش و کوشش برای رشد و تعالی است و این‌که سعی کنیم انسان بهتری باشیم. در غیر این صورت رکود یا پسرفت می‌تواند انسان را از مسیری که برایش آفریده شده باز دارد و به مرگی تدریجی دچار کند. پس شاید ما زمان دقیق مرگ‌مان را ندانیم اما این را می‌دانیم که مرگ بالاخره دیر یا زود به سراغ‌مان خواهد آمد و فرصت زندگی به پایان می‌رسد‌. پس چه خوب است از این فرصت به‌خوبی استفاده کنیم. 

دیگر خبرها

  • پاکبان مشهدی که نوازندگی دوتار را با قوطی روغن نباتی شروع کرد
  • خلجی: تغییر در تیم اقتصادی دولت کذب است
  • (ویدئو) دانلود قسمت ۱۴ نون خ ۵
  • تا ۵ سال آینده در کشورهای پیشرفته سیگار پیدا نمی‌شود/ دخانیات تنها صنعتی که پس از انقلاب تحریم نشد!
  • تصاویری جدید از برخورد موشک‌ها و پهپادهای ایرانی به سرزمین‌های اشغالی | صدای الله اکبر و شعف فلسطینی ها لحظه برخورد موشک ها
  • ببینید | مستند «دشمن خوبی» - قسمت اول
  • (ویدیو) ژیلا صادقی: شهروند آمریکا هستم و شاید به آمریکا برگردم
  • مستند «دشمن خوبی» - قسمت اول
  • ژیلا صادقی: شهروند آمریکا هستم و شاید به آمریکا برگردم
  • فرصت بی‌تکرار زندگی