Web Analytics Made Easy - Statcounter

اردبیل- بهره‌برداری از رادار هواشناسی که قرار است پیش‌بینی‌های جوی استان اردبیل را تقویت کند بیش از دو سال است مطرح شده و راه به جایی نبرده است.

به گزارش خبرنگار مهر، موضوع دایر کردن رادار هواشناسی از سال ۹۵ مطرح شده و با وجود آغاز سال ۹۷ اظهارات مسئولان نشان می‌دهد هنوز به بهره‌برداری نرسیده است.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل تصریح کرد: متأسفانه در سال‌های ۹۵ و ۹۶ نتوانستیم برای این پروژه هزینه کنیم و مطابق آخرین پیگیری‌ها و قول مساعد استاندار اردبیل قرار است بعد از تعطیلات عملیات احداث آغاز شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علی دولتی مهر در گفتگو با خبرنگار مهر تصریح کرد: احداث این مجموعه توسط پیمانکار بخش خصوصی و از محل اعتبارات ملی با ۹۵۰ میلیون تومان خواهد بود و امید می‌رود در هفته دولت به بهره‌برداری برسد.

وی افزود: رادار هواشناسی می‌تواند منجر به آشکارسازی پدیده‌های جوی قبل از ورود سامانه به یک منطقه شود و برای پیش‌بینی کوتاه‌مدت اهمیت ویژه دارد.

مدیرکل هواشناسی استان متذکر شد: در واقع با کمک رادار می‌توان نوع پدیده‌های جوی، میزان بارش و نوع بارش را مشخص کرده و با کمک سامانه توسعه هواشناسی کاربردی به افراد یک منطقه خاص پیش‌آگاهی جوی ارائه کرد.

دولتی مهر تأکید کرد: به دلیل شرایط متغیر جوی در اردبیل وجود رادار ضروری است و به عنوان مثال در سیل اخیر مشگین شهر در صورتی که رادار دایر بود و به عشایر منطقه اطلاع‌رسانی می‌شد تا ۷۰ درصد از میزان خسارت کاسته می‌شد.

وی تأکید کرد: با کمک رادار می‌توانیم بلایای جوی اقلیمی را قبل از وقوع پایش کنیم و انتظار می‌رود مطابق قول مساعد طرح شده به زودی بتوان از این پروژه بهره‌برداری کرد.

منبع: مهر

کلیدواژه: رادار هواشناسی علی دولتی مهر هواشناسی اردبیل مجله ایران مهر نوروز بوشهر نوروز 97 گردشگری حوادث چهارشنبه سوری مسافران نوروزی گرگان شهرکرد کرمانشاه اردوهای راهیان نور مشهد خرم آباد سانحه تصادف راهیان نور 97

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۸۰۹۱۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری از زورخانه ده ونک

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، زورخانه ده ونک که ۱۵۰ سال قدمت دارد با همکاری مردم و شهردای منطقه ۳ تهران ، بازسازی شد و دوباره به بهره برداری رسید.

 

 

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • بهره برداری ساختمان شرکت فولاد در سایت سنگان + عکس
  • شکست پس ۲۰۰ روز جنایت | چرا اسرائیل به اهدافش نرسید؟
  • بهره برداری از زورخانه ده ونک
  • پیشرفت ۴۶ درصدی بوستان ۵ هکتاری بانوان طُرق مشهد
  • سد شهید لشگری نهب آماده بهره برداری
  • آسیاتک ابتدای شهریور از ۵۵۰مرکز داده پیام بهره‌برداری می‌کند
  • بهره‌برداری از ۲۴۰ پروژه عمران روستایی در استان اردبیل
  • آبرسانی به ۶ روستای گرمی خرداد ماه بهره‌برداری می‌شود
  • بهره‌برداری از یکی از بزرگترین طرح‌های صادرات خدمات فنی-مهندسی ایران
  • بهره برداری از ۱۰ پروژه حیاتی برق گیلان برای عبور موفق از تابستان