Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان ؛حسینعلی نوروزی رئیس گروه بهداشت محیط‌ و حرفه ای دانشگاه ‌علوم پزشکی همدان با اشاره به نظارت و پایش میدانی در طرح سلامت نوروزی اظهار داشت: از ابتدای آغاز  برنامه سلامت نوروزی در استان همدان  اکیپ های بازرسی بهداشت محیط از 9 هزار و ‌200 مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی٬ اماکن پذیرایی مسیرراهی و اماکن اقامتی استان بازدید کرده

وی با بیان‌ اینکه با متخلفان برخورد بدون ملاحظه می شود٬ تصریح کرد: از 15 اسفند تا 28 اسفند  از 511 مورد سامانه های آبرسانی بازدید شده و هفت هزار و 800 مورد کلرسنجی از شبکه‌های آبرسانی و استخرها انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی‌ تصریح کرد: در طول این بازرسی ها 66 مورد از مراکز عرضه مواد غذایی و اماکن بین راهی دارای نواقص بهداشتی تعطیل شده است.

رئیس گروه بهداشت محیط‌ و حرفه ای دانشگاه ‌علوم پزشکی همدان از کشف و معدوم سازی مواد غذای فاسد٬ غیر بهداشتی و تاریخ گذشته  خبر داد و گفت: تاکنون 11 هزار کیلوگرم از مواد غذایی ناسالم کشف و معدوم سازی شده است.

نوروزی با بیان اینکه تعداد رسیدگی به شکایات و گزارشات تلفنی مردمی 71 مورد بوده است٬ تصریح‌کرد: مردم می‌توانند از طریق تماس ‌با سامانه‌ 190، شکایات ‌خود را مطرح کنند.

وی گفت:  بازرسان بهداشت محیط فعال در طرح  سلامت نوروزی٬ 122 نفر هستند.  تعداد اکیپ های نظارتی خارج از ساعت اداری نیز  13 اکیپ بازرسی است.

رئیس ‌گروه بهداشت محیط و حرفه ای دانشگاه علوم پزشکی‌ همدان گفت: این طرح به مدت یک ماه اجرایی می‌شود و تا 15 فروردین‌ ادامه خواهد داشت.

 انتهای پیام/ص.ف

بازرسی از اماکن عرضه مواد غذایی

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی نوروز 97

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۸۰۹۱۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظارت بهداشتی بر تولید فرآورده‌های غذایی در کارگاه‌های سنتی

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، عبدالعظیم بهفر، سرپرست اداره کل فراورده‌های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو گفت: دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور بازوهای اجرایی معاونت غذا و دارو هستند که در هر یک از این دانشگاه‌ها این معاونت مستقر بوده و نسبت به بررسی و بازرسی مراکز عمده توزیع فرآورده‌های سلامت محور اقدام می‌کنند.

وی افزود: در صورت مشاهده تولید بدون مجوز یا واردات فاقد آن پس از توقیف محصول یا کالا، صاحب آن نیز به مراجع قضائی معرفی و تا حصول نتیجه، پرونده پیگیری می‌شود.

بهفر ادامه داد: این اداره کل در هر مرکز تولید فرآورده‌های غذایی مسئول فنی را به عنوان نماینده خود دارد که کنترل کیفیت کالاها را به عهده دارد لذا چنانچه تخلفی صورت بگیرد ضمن پیگیری موضوع از مسئول فنی به عنوان نماینده ما، با صاحب کارخانه نیز برخورد صورت می‌گیرد و از عرضه محصول در سطح عرضه جلوگیری می‌شود.

وی همچنین در خصوص نظارت بر کارگاه‌های کوچک که تعدادشان در کشور هم رو به افزایش است، بیان داشت: کارگاه‌های سنتی دارای شناسه نظارت کارگاهی هستند که کالاهای خودشان را به آزمایشگاه‌های مورد تأیید سازمان غذا و دارو ارائه می‌دهند و چون فعالیت قانونی دارند در نظارت‌های ما رصد می‌شوند و با لحاظ شرایط قابل اعتماد مردم هستند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • معدوم‌سازی بیش از ۲۳۰ کیلوگرم انواع مواد غذایی فاسد در لامرد
  • معرفی ۶ نفر از عاملان آلودگی محیط زیست کرج به مراجع قضایی
  • کشف ۱۰ تن خمیر مایه در بناب
  • جمع‌آوری روغن غیر قابل مصرف انسانی در چهارمحال و بختیاری
  • کشف ۹۰۰ کیلوگرم موادغذایی فاسد در آبادان
  • تابع فضاسازی‌ها تصمیم قضائی نمی‌گیریم/ قاضی باید اهل مشورت باشد/ دستور ویژه به مراجع قضایی
  • قاضی باید اهل مشورت باشد/ دستور ویژه به مراجع قضایی
  • کشف یک کارگاه تولید همبرگر غیر مجاز در نظرآباد
  • نظارت بهداشتی بر تولید فرآورده‌های غذایی در کارگاه‌های سنتی
  • جلوگیری از توزیع مواد غذایی فاسد در مهریز