Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی به معدوم سازی و امحاء ۱۰۸۶۶ کیلوگرم مواد غذایی اشاره کرد و گفت: در این راستا با تعداد ۲۰۴ مورد فروشنده دوره گرد برخورد قانونی شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ جواد نظری، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی در گفتگو با اراک امروز؛ گفت: طرح برنامه سلامت نوروزی گروه بهداشت محیط  دانشگاه از اول اسفند ۹۶ آغاز و تا پایان روز پانزدهم فروردین ۹۷ با مشارکت ۸۵ بازرس ادامه خواهد یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نظری افزود: از جمله دستاوردهای برنامه سلامت نوروزی می توان به تشدید بازرسی بهداشتی در قالب طرح ضربت بازرسی مشارکتی و پوشش کامل مراکز و اماکن در ساعات غیراداری و روزهای تعطیل اشاره کرد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی تصریح کرد: از آغاز طرح سلامت نوروزی در استان تعداد ۲۵۵ مورد بازرسی بهداشتی از اماکن مسیر جاده ای و همچنین تعداد ۱۴۳ مورد بازرسی بهداشتی مشترک با سایر دستگاه ها انجام شده است.

وی عنوان کرد: از آغاز طرح سلامت نورزی در استان تعداد ۸۶۸ اخطاریه بهداشتی و تعداد ۵۴ مورد اخطار تعطیل صادر شده است.

رئیس مرکز بهداشت استان مرکزی با اشاره به تعداد ۶۱۲ مورد نمونه برداری مواد غذایی یادآور شد: در این فاصله تعداد ۲۴۲۰ مورد سنجش از طریق دستگاه های پرتابل صورت گرفته است.

وی با اشاره به تعداد ۵۵۷۸ مورد کلرسنجی از شبکه آبرسانی استان افزود: تاکنون تعداد ۳۹۴ مورد آنالیز شبکه آبرسانی و استخرهای شنا صورت پذیرفته است.

نظری به معدوم سازی و امحاء ۱۰۸۶۶ کیلوگرم مواد غذایی اشاره کرد و گفت: در این راستا با تعداد ۲۰۴ مورد فروشنده دوره گرد برخورد قانونی شده است.

رئیس مرکز بهداشت استان مرکزی افزود: همچنین ۲۹۶ مورد رسیدگی به شکایات انجام شده و به تعداد ۱۳۹۵ نفر آموزش های لازم داده شده است.

وی یادآور شد: برنامه ریزی دقیق و تشدید بازرسی های بهداشتی و پوشش کامل و نیز بازرسی های میدانی از طریق ستادهای شهرستان و معاونت بهداشتی در هفته اخیر اعمال شده است و با توجه به مقطع زمانی، اولویت و نقشه بازرسی بهداشتی پیش بینی شده در برنامه تدوینی اعمال می گردد.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۸۰۹۴۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استانداردسازی آدرس‌های اماکن از طریق سامانه ملی جی نف

محمود لیایی معاون وزیر ارتباطات و مدیرعامل شرکت ملی پست با اشاره به استاندارد سازی آدرس های اماکن از طریق سامانه جی نف گفت: این پروژه قرار است که استانداردسازی آدرس ها و ژئوکد کردن پارسل های پستی را انجام دهد. جی نف یک پایگاه داده اطلاعاتی بوده با آدرس تمام ساختمان ها و واحد های مکانی موجود در شهر ها و روستا های کشور را استاندارد سازی می‌کند. با این پروژه نحوه آدرس در کمترین زمان صورت گرفته و استاندارد سازی می‌شود.

او افزود: میانگین کشوری این پروژه در حال حاضر بیش از ۸۷ درصد پیشرفت داشته است. استاندارد سازی یعنی یک آدرس تنها از یک مسیر شناخته شده و امکان مشابه سازی و سوء استفاده از بین می‌رود و تمام دستگاه های دولتی مرجعشان برای آدرس دهی پروژه ملی جی نف است. با اجرای کامل طرح جی نف در کهگیلویه و بویراحمد نشانی همه اماکن یکسان سازی و با آدرسی استاندارد تبدیل می‌شود.

لیایی اظهار کرد: پروژه ۱۲ شهر در استان کهگیلویه و بویراحمد را تکمیل کرده‌ایم و ۶ شهرستان دیگر نیز تا آینده نزدیک تکمیل می‌شود. پس از جمع آوری و به روز شدن اطلاعات هر شهرستان کد پستی هوشمند و پلاک نوسازی تولید شده درب منازل نصب می‌شود و این بخشی از طرح هوشمندسازی شهر است. ارائه خدمات الکترونیکی و اجرای کامل طرح جی نف می‌تواند در خدمت رسانی صحیح به مردم اعم از کاهش ترافیک و آلودگی هوا، جلوگیری از اتلاف وقت، کاهش هزینه‌ها، افزایش بهره‌وری و بالا بردن سطح رضایتمندی مردم موثر باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی فناوری

دیگر خبرها

  • این مواد غذایی قند پنهان دارند
  • کشف ۲۲۷ کیلوگرم تریاک در یزد
  • ۱۰ ماده غذایی که نباید با معده خالی بخورید
  • استانداردسازی آدرس‌های اماکن از طریق سامانه ملی جی نف
  • کشف ۱۸۵ کیلو مواد افیونی در دو عملیات ضربتی پلیس هرمزگان
  • کشف ۱۸۵ کیلوگرم مواد مخدر در هرمزگان
  • امحای ۲۰۰۰ کیلوگرم مواد غذایی فاسد در میاندوآب
  • تخلف بهداشتی بیش از ۳۰۰ واحد صنفی را در قزوین به تعطیلی کشاند
  • امحای ۲ تن انواع مواد غذایی غیرقابل‌مصرف در میاندوآب
  • کشف و معدوم سازی ۹۸۷ کیلوگرم گوشت قرمز فاسد