Web Analytics Made Easy - Statcounter

رکنا: حسن نیا از نظارت ویژه و مکانیزه بر فروش بلیت و تردد ناوگان عمومی جاده‌ای در سفر‌های نوروزی خبر داد.

به گزارش گروه اقتصادی رکنا، به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، عبدالهاشم حسن نیا با اشاره به شیوه‌های نظارت بر فروش بلیت و چگونگی برخورد با متخلفان اظهار داشت: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جهت نظارت بر ارایه خدمات مطلوب‌تر به مسافران بخش حمل و نقل عمومی جاده‌ای همه ساله طرح نوروزی رادر دستور کار قرار می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: در همین راستا طرح نوروزی ۹۷ در بخش حمل و نقل عمومی جاد‌های از مورخ ۹۶/۱۲/۲۳ لغایت ۹۷/۱/۱۷ به مورد اجرا گذارده می‌شود و به منظور ترویج سفر‌های برنامه‌ریزی شده پیش فروش بلیت‌های نوروزی از مورخ ۹۶/۱۱/۱۷ به‌صورت حضوری و غیر حضوری عملیاتی و اجرایی شده است.
معاون وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: بر اساس اعلام رسمی کانون انجمن‌های صنفی شرکت‌های حمل ونقل مسافر کشور و نیز اتحادیه شرکت‌های تعاونی مسافربری کشور نرخ خدمات حمل‌ونقل عمومی جاده‌ای در طرح نوروزی ۹۷ با نرخ‌های قبلی و بدون هرگونه افزایش قیمتی اجرایی می‌گردد.
نظارت مستمر بر نحوه بلیت فروشی در پایانه‌های سراسر کشور
رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای تصریح کرد: در طرح پیش فروش بلیت نظارت کافی و مستمر توسط ادارات کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان‌های سراسر کشور و دفاتر نمایندگی این ادارات کل در پایانه‌های مسافری عمومی بر نحوه عملکرد شرکت‌های مسافری در عرضه حداکثری ظرفیت به متقاضیان در اقصی نقاط کشور صورت می‌پذیرد.

تشریح مراحل نظارت بر ناوگان عمومی حمل‌ونقل جاده‌ای؛ پیش از ترک پایانه تا هنگام تردد در جاده
حسن نیا همچنین با اشاره به نظارت بر ارکان تشکیل دهنده سفر‌های برون شهری ناوگان حمل‌ونقل عمومی جاده‌ای اظهار داشت: سفر‌های عمومی جاد‌های همواره یک فرآیند نظارت مرحله‌ای را دنبال می‌نماییم. این فرآیند ابتدا از آنجایی شروع می‌شود که یک راننده می‌خواهد به عنوان یک راننده حرفه‌ای در بخش، فعالیت خود را آغاز کند که در اینصورت باید کارت هوشمند از سازمان دریافت نماید که این کارت به عنوان مجوز فعالیت راننده تلقی شده و در جریان صدور آن سازمان متبوع کنترل‌ها و استاندارد‌های خاصی را اعمال و احراز می‌کند. 
وی همین کنترل‌ها را بخشی از فرایند نظارت بر سفر‌های جاده‌ای عنوان کرد و گفت: مثلا در مورد راننده، کنترل صحت و سلامت روحی و جسمی وی و الزام به اخذ کارت سلامت تنها یکی از این کنترل‌ها است که مستقیما بر ایمنی سفر‌ها تاثیر گذار است و یا در مورد ناوگان هم همینطور لازم است وسیله نقلیه با تامین استاندارد‌های لازم ابتدا مجوز فعالیت از سازمان را کسب کند که از جمله این استاندارد‌ها می‌توان به محدودیت‌های عمر وسیله نقلیه و امکانات رفاهی آن اشاره کرد. 
رئیس سازمان راهداری و حملونقل جاده‌ای افزود: فرآیند نظارت در لایه بعدی به صدور اسناد حمل باز می‌گردد که در این مرحله صدور صورت وضعیت‌ها از یک پروتکل مشخص و روال واحد تبعیت مینماید و بخش مهمی از نظارت‌ها در این مرحله اعمال می‌گردد. به این ترتیب که در همه موارد باید الزامات تعیین شده توسط شرکت حمل ونقل رعایت شود و سازمان نیز در این خصوص نظارت دارد. در حال حاضر صدور اسناد حمل به صورت مکانیزه انجام میگیرد. به شکلی که کلیه اطلاعات صورت وضعیت قبل از صدور باید توسط شرکت حملونقل به سرور مرکزی سازمان در ستاد ارسال و صحت تمامی اقلام اطلاعاتی آن با بانک‌های اطلاعاتی موجود در سازمان بطور مکانیزه و در کسری از ثانیه بررسی شود که از آن‌جمله میتوان به انطباق مشخصات راننده و ناوگان اختصاص داده شده اشاره نمود و پس از بررسی تنها به صورت وضعیتی کد رهگیری و اجازه صدور داده می‌شود که از هر نظر فاقد اشکال باشد.
معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه «در این فرایند اجرای سایر مقررات توسط شرکت حملونقل نیز کنترل می‌گردد» ابراز داشت: از جمله احراز تحت پوشش بودن راننده و وسیله نقلیه و دارا بودن قرارداد‌های همکاری فی مابین راننده و شرکت یا دارا بودن قرارداد مابین مالک وسیله نقلیه و شرکت و حتی مجاز بودن سرویس دهی شرکت در یک مسیر خاص و بسیاری از موارد دیگر در جریان صدور مکانیزه اسناد حمل مورد بررسی و و کنترل قرار می‌گیرند.

منبع: رکنا

کلیدواژه: سقوط هواپیما سلامت نوروز 97 مهم ترین های 24 ساعت سقوط جت شخصی در ایران اقتصادی سلامت سفر فروش شیوه جاده ای بلیت عکس فیلم من زندگی اینستاگرام سرقت طلاق رامسر ازدواج تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۸۰۹۵۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶ خطه شدن دو آزادراه در اصفهان/ ایمنی در همه کارها اولویت دارد

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اصفهان به شش خطه شدن اتوبان فرودگاه و آزادراه معلم اشاره کرد و گفت: پیمانکار اجرای این دو پروژه تا اوایل خردادماه مشخص خواهد شد تا عملیات اجرایی هر دو طرح پس از آن آغاز شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فرزاد دادخواه امروز _دوشنبه دهم اردیبهشت_ در نشست خبری به مناسبت روز ایمنی حمل‌ونقل اظهار کرد: شدت خرابی راه‌های استان اصفهان در چند سال گذشته به حدود ۱۲۰۰ کیلومتر رسیده بوده که ۳۰۰ کیلومتر آن در سال ۱۴۰۱ اجرا و بهسازی شد.

به گفته وی، اصفهان استان صنعتی و محل تردد مرکزی کشور است ضمن اینکه صنایع بزرگی همچون فولاد، سیمان و شهرک‌های صنعتی بزرگ در این استان واقع شده اند که به همین دلیل تردد کامیون و اضافه تناژ بار آن‌ها نیز از جمله عامل خرابی راه‌ها محسوب می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اصفهان تصریح کرد: معادن و تردد ماشین آلات سنگین آن‌ها نیز در خرابی راه‌های استان نقش محوری دارند و در کنار تخلف ناوگان حمل‌ونقل، تخلف معادن هم یک عامل اصلی در تخریب جاده‌ای است.

وی خاطرنشان کرد: به تازگی مصوبه نصب باسکول در خروجی همه معادن مصوب شده و همچنین همه بارهای خروجی از معادن باید دارای بارنامه باشند تا این روند به شکل قانونمند دنبال شده و از تخریب راه‌ها جلوگیری شود.

دادخواه با اشاره به اینکه در سال گذشته دوهزار و ۵۰۰ میلیارد تومان قرارداد روکش آسفالت در استان منعقد شده است، افزود: بیش از ۳۰ درصد از عملیات روکش آسفالت اجرا شده و باقی مانده راه ها در سال جاری اجرا خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه ساخت و آسفالت هر کیلومتر راه سه و نیم میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، اظهار کرد: عملیات راهسازی در محورهای مختلف از جمله اصفهان به طبس، فولاد شهر به نجف آباد و چندین محور دیگر در حال انجام است اما اینکه در برخی محورها تاخیر کار اجرایی را شاهد بودیم، به دلیل بارندگی‌هایی بود که اتفاق افتاد.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اصفهان در ادامه به مسائل مرتبط با کیفیت آسفالت راه‌ها اشاره کرد و گفت: رویه آسفالت جاده‌ها عمر مشخصی دارد که تردد ناوگان سنگین در استان اصفهان عمر این رویه را کاهش می‌دهد و سطح آسفالت را صیقلی می‌کند.

دادخواه تصریح کرد: اداره کل راهداری به منظور کاهش خطر تصادف و بالارفتن خط ترمز خودرویی، اقدام به فعالیت‌هایی از جمله آسفالت حفاظتی و تراش سطح آسفالت راه‌ها کرده که در نمونه اخیر می‌توان به اتوبان شهید اردستانی (فرودگاه اصفهان) اشاره کرد.

وی همچنین به شش خطه شدن اتوبان فرودگاه و آزادراه معلم اشاره کرد و گفت: پیمانکار اجرای این دو پروژه تا اوایل خرداد ماه مشخص خواهد شد تا عملیات اجرایی هر دو طرح پس از آن آغاز شود.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اصفهان همچنین به ایمن سازی مسیر دسترسی معادن اشاره کرد و افزود: این موضوع باعث دو اتفاق خواهد شد که ابتدا از اضافه تناژ بار کامیون‌ها جلوگیری می‌کند و همچنین معدن‌داران هم خود را مکلف می‌دانند که در این رابطه نقش داشته و اجازه حمل بار اضافه را ندهند.

دادخواه خاطر نشان کرد: ایمنی در تمام فعالیت‌های این اداره کل نقش محوری دارد اما آموزش به عنوان سرفصلی مهم در بیشتر مسائل از جمله موضوع ایمنی باید مدنظر قرار بگیرد و رسانه‌ها نیز در این بخش یاری رسان ما باشند.

به گفته وی، در یک سال گذشته ۴۰۰ میلیارد تومان به منظور رفع نقاط حادثه خیز و خطرساز هزینه شده است، افزود: عمده اعتبارات این بخش ملی بوده و ما در استان اصفهان نیازمند ۱۰ برابر این اعتبار هستیم تا بتوانیم همه کارهای باقی مانده در این بخش را انجام داده و تکمیل کنیم.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اصفهان اظهار کرد: تنها در یک نمونه سال گذشته ۴۰ میلیارد تومان به منظور خط کشی راه‌های استان اصفهان هزینه شده که همین فعالیت تاثیر و نقش زیادی در ایمنی راه‌ها و کاهش خطرات دارد.

دادخواه در خاتمه این نشست از خبرنگاران و رسانه ها خواست مجموعه راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای را در موضوع عامل انسانی که از جمله علل مهم تصادفات جاده‌ای است بویژه در امر اطلاع رسانی و آموزش یاری کنند.

کد خبر 749120

دیگر خبرها

  • ورود اتوبوس‌های نو­ به ناوگان حمل و نقل عمومی پایتخت
  • اضافه شدن ۳۷ دستگاه ون و اتوبوس به ناوگان حمل و نقل بندرعباس
  • انعقاد تفاهم‌نامه تأمین ناوگان اتوبوسرانی مشهد
  • ۶ خطه شدن دو آزادراه در اصفهان/ ایمنی در همه کارها اولویت دارد
  • هدف گذاری برای تقویت مناسبات ترانزیت جاده ای بین ایران و ازبکستان
  • جابجایی بیش از ۵ میلیون تن کالا توسط ناوگان حمل و نقل
  • از برنامه برای رفع نقاط پرتصادف تا تمهیدات تسهیل تردد زائران اربعین حسینی
  • افزایش و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی احترام به شهروندان است
  • برخورد با یک راننده تاکسی به دلیل حمل عجیب بار + عکس
  • تشدید گشت کنترل و نظارت بر ناوگان حمل و نقل عمومی استان همدان