Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا، بهروز ملکی کارشناس بازار مسکن با بیان اینکه مسکن استیجاری هزینه بهره‌مندی از خدمات مسکن است، اظهار کرد: انتظار می‌رود، اجاره بها متناسب با قیمت مسکن باشد و بر اساس مبانی نظری اقتصاد مسکن نیز، قیمت و اجاره مسکن رابطه‌ای ساختاری با یکدیگر دارند، به گونه‌ای که افزایش یک طرف می­ تواند موجب افزایش طرف دیگر شود تا نسبت مورد نظر به تعادل برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی یکی از عوامل اثرگذار در بازار اجاره را نرخ دلار معرفی کرد و افزود: اثرگذاری این متغیر شاید به‌واسطه آنکه برخی نرخ دلار را شاهدی بر کاهش ارزش پول ملی قلمداد می کنند یا انتظار دارند با افزایش نرخ دلار، قیمت­‌ها بالاتر رود، باشد.

وی ادامه داد:در واقع بخشی از این می­ تواند ناشی از انتظارات باشد و بخشی ناشی از اثر تورمی که بالا رفتن نرخ ارز در برخی بخش­‌ها دارد. اما این تصور باید اصلاح و توضیح داده شود. زیرا این نرخ تورم عمومی است که به صورت ضمنی نشان‌‌دهنده میزان کاهش ارزش واقعی پول است. بر این اساس در شرایط تورمی، قیمت اسمی دارایی‌­ها برای جبران کاهش ارزش پول، افزایش می‌یابد.

این کارشناس بازار مسکن در عین حال تاکید کرد: البته در واقع این تورم است که از ارزش پول ملی می­‌کاهد و نمی‌توان انتظار داشت که با وجود کاهش ارزش پول، قیمت و اجاره در بخش مسکن به طور پیوسته ثابت بماند. روند­های میان مدت و بلند مدت نیز تایید کرده است، نرخ اجاره‌بها هماهنگ با نرخ تورم و قیمت مسکن تغییر می‌یابد. البته در کوتاه‌مدت طبیعتا سهم عوامل روانی، انتظارات و عرضه و تقاضای واحدهای اجاره‌ای اهمیت بیشتری دارند.

ملکی در تحلیل روند بازار اجاره در سال جدید نیز تصریح کرد: در تحلیل بازار اجاره باید به یک شاخص کلیدی توجه کرد. شاخصی در اقتصاد مسکن که بیانگر رابطه قیمت و اجاره مسکن است. این شاخص را به صورت P به R و به صورت کسری نشان می­‌دهند. P که بیانگر قیمت مسکن است در صورت کسر می‌­نشیند و R که اجاره مسکن را نمایندگی می­کند در مخرج قرار می‌گیرد. اشاره کردم قیمت و اجاره مسکن، رابطه‌ای بلندمدت و با ثبات داشته و تغییرات تکرار ‌شونده آن در بازار مسکن کشور طی دو دهه گذشته، قابل ردیابی است.

وی ادامه داد: به موازات افزایش در یکی از اجزای کسر (P یا R)، انتظار می‌رود جزء دیگر نیز افزایش یابد تا نسبت مورد نظر به تعادل برسد. بر اساس اطلاعات ثبت‌شده از نرخ‌های بازار مسکن طی سالیان گذشته، نسبت P /R از سال ۱۳۷۰ تا‌ کنون، در دامنه نسبتاً معینی نوسان داشته است؛ به گونه‌‌ای که این نسبت، در زمان رونق بازار مسکن، افزایشی و در دوره رکود، کاهشی بوده است.

ملکی خاطر نشان کرد:افزایش قیمت مسکن در فصل آخر امسال و احتمال رشد ۸ درصدی مازاد بر نرخ تورم این بخش در سال آینده به نظر نمی‌­رسد بازار آرامی برای اجاره‌بها به دنبال داشته باشد.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: بازار خرید و فروش پول قیمت مسکن مسکن نرخ ارز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۸۱۰۰۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک پیش بینی جدید درباره‌ی قیمت بیت کوین /پیشروی تا کجاست؟

به گزارش خبرآنلاین؛مسیر فعلی قیمت بیت کوین یک روند احتمالی صعودی را نشان می‌دهد که در حال حاضر با افزایش اندک یک درصدی، حول محور ۶۲,۹۰۱ دلار در نوسان است.

تجارت نیوز در خبری نوشت:تحلیل‌های اخیر فیدلیتی اینوستمنتز پیشنهاد می‌کند ثبات کنونی بیت کوین، الگوهای مشاهده پیشین قیمت را دنبال می‌کند که ممکن است منجر به افزایش چشمگیر در ارزش و پیش‌ بینی قیمت بیت کوین تا حتی ۱۰۰ هزار دلار شود.

پایداری بیت کوین و پیش بینی افزایش قیمت

برخلاف شکست سطوح قیمت تاریخی بیت کوین طی سال گذشته، روند فعلی نوسانات نسبتاً پایینی را نشان داده است. بر اساس تحلیل زک وینرایت، تحلیلگر فیدلیتی اینوستمنتز، این دوره آرامش بازار ممکن است نشان‌دهنده افزایش قیمت آن در آینده باشد. داده‌های تاریخی نشان می‌دهند سطوح مشابهی از نوسانات کم، قبل‌تر نیز منجر به رالی قیمتی قابل توجه بیت کوین شده‌اند.

تحلیل فیدلیتی بر ثبات بیت کوین در مقایسه با قیمت سهام شرکت‌های فناوری بزرگی مانند انویدیا، تسلا و متا تاکید دارد. این ثبات نشانه‌ای از بلوغ بیت کوین تلقی می‌شود و پتانسیل این را دارد تا سرمایه‌گذاران بیشتری به بازار ارز دیجیتال جذب کند.

پیش بینی قیمت بیت کوین و تحلیل سطوح

قیمت فعلی بیت کوین، ۶۲ هزار و ۹۰۱ دلار، نشان‌دهنده روند احتمالی صعودی است، سطح مقاومت فعلی تنظیم شده در ۶۴ هزار و ۶۵۵ دلار همچنان پابرجاست. در ادامه، سطوح مقاومتی بیشتر برای بیت کوین، در سطح ۶۷ هزار و ۸۴ دلار شناسایی شده‌اند. پس از شکست کامل سطوح مذکور، اهداف بیت کوین برای خریداران در ۶۹ هزار و ۳۵۶ و ۷۱ هزار و ۳۰۹ دلار قرار دارند. در مقابل، سطوح حمایت خریداران نیز در ۶۱ هزار و ۵۳۱ دلار تنظیم شده‌اند، با حمایت‌های بیشتر در ۵۹ هزار و ۱۶۴ دلار و ۵۶ هزار و ۶۷۷ دلار که نقاط مناسبی را در صورت عقب‌نشینی قیمت فراهم می‌کنند.

شاخص‌های تکنیکال، از جمله شاخص قدرت نسبی (RSI) در سطح ۴۹، نشان‌دهنده یک بازار متعادل است، که نه اشباع خرید و نه اشباع فروش بیش از حد است. میانگین متحرک نمایی ۵۰ روزه (EMA) در سطح ۶۱ هزار و ۶۸۷ دلار، سطح حمایت اصلی را تقویت می‌کند و نشان می‌دهد تعادل دقیقی در موقعیت بازار فعلی بیت کوین وجود دارد.

تبعات تحلیل فیدلیتی

تحلیل فیدلیتی بر پذیرش رو به رشد و بلوغ بیت کوین به عنوان دارایی سرمایه‌گذاری تاکید دارد. با وجود پایداری کم‌نوسان قیمت فعلی، بیت کوین همچنان دارای پتانسیل افزایش است. در حالی که بیت کوین همچنان در برابر عدم قطعیت‌های بازار پایداری و مقاومت می‌کند، احتمال افزایش قیمت تا ۱۰۰ هزار دلار طی ماه‌های آینده به‌تدریج افزایش می‌یابد و ممکن است دیدگاه حاکم بر رمز ارزها را در آینده‌ای نزدیک دگرگون سازد.

۲۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1904422

دیگر خبرها

  • یک پیش بینی جدید درباره‌ی قیمت بیت کوین /پیشروی تا کجاست؟
  • راه بازار اجاره از بازار مسکن جدا شد / آمارهای نگران‌کننده برای مستاجران
  • كف و سقف اجاره مسکن تعيين خواهد شد
  • فرمول جدید تعیین سقف اجاره‌بها
  • ابزارهای قانونی برخورد با اخلالگران بازار مسکن تدوین شد
  • کف و سقف قیمت مسکن و اجاره تعیین می‌شود
  • قیمت اجاره آپارتمان در منطقه ۱ و ۳ تهران
  • نرخ خرید در بازار مسکن؛ با ۶ میلیارد در منطقه ۲۱ ملک بخرید+ جدول
  • پایانی بر اجاره بهای بی‌حساب و کتاب مسکن
  • پیش‌بینی فعالان بازار از قیمت طلا و ارز در روزهای آینده/ منتظر این قیمت‌ها در بازار باشید