Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-07@09:46:15 GMT

عمليات تروريستي و گروگانگيري در فرانسه / تحليل

تاریخ انتشار: ۴ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۸۱۰۰۹۷

عمليات تروريستي و گروگانگيري در فرانسه / تحليل

خبرگزاري آريا - دو حادثه تروريستي در جنوب غربي فرانسه به کشته شدن دست کم سه نفر و زخمي شدن دست کم 12 نفرديگر منجر شد.
در اين دو حمله، ابتدا يک پليس فرانسوي در شهر «کارکاسون»، هدف شليک گلوله قرار گرفت و پس از آن، يک مرد مسلح در يک سوپرمارکت در شهر «تربس»، اقدام به گروگان گيري کرد.
در پي اين گروگان گيري، نيروهاي امنيتي فرانسه وارد عمل شدند و حين عمليات آزادسازي گروگان‌ها فرد مهاجم را کشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


گروگان گيري، داعش و امنيت شکننده فرانسه
منابع امنيتي فرانسه گفتند: عامل اين گروگان گيري فردي 25 ساله و برادر طراح اصلي حملات تروريستي نوامبر 2015 پاريس بوده است. گروه تروريستي داعش به طور رسمي مسئوليت اين عمليات را برعهده گرفته است.
حمله تروريستي جديد در فرانسه بار ديگر نشان داد به رغم همه تمهيدات امنيتي دولت اين کشور و اروپا، اوضاع امنيتي در اين کشورها همچنان شکننده است.
اسلام ستيزي، هدف مبارزات نمايشي اروپا با تروريست هاي خودساخته
چالش مبارزه با تروريسم مدت هاست معضل جدي براي کشورهاي اروپايي در کنار معضلات اقتصادي، اجتماعي و سياسي شده است. ادامه حملات تروريستي در اين قاره نشان مي دهد اقدامات انجام گرفته مانند بالا بردن سطح امنيتي، اعلام وضع فوق العاده، سختگيري در قبال پناه جويان و اعمال برخي مقررات امنيتي ديگر، کارايي لازم را نداشته است.
مقامات کشورهاي مختلف اروپايي به ويژه فرانسوي ها در سال هاي اخير و پس از حملات تروريستي 2015 همواره تلاش کرده اند با اعمال سياست هاي سختگيرانه، عامل اصلي حملات تروريستي را مهاجران و مسلمانان معرفي کنند.
چنانچه چندي پيش «ژرار کولومب» وزير کشور فرانسه گفت: مبارزه با مهاجران مبارزه با تروريسم است.
اروپا به ويژه فرانسه در حالي با چشم انداز تاريک تشديد فعاليت هاي تروريستي به ويژه داعشي ها رو به رو است که خود در سياستي دوگانه با اتخاذ رويکردهاي توسعه طلبانه و جنگ افروزانه نقش تعيين کننده اي در ايجاد و تقويت گروههاي تروريستي داشته اند.
جولان تروريست ها در اروپا، خودکرده اي که تدبير نيست!
در واقع دخالت هاي کشورهاي غربي و آمريکا در برخي مناطق خاورميانه و آفريقا نظير عراق، سوريه و ليبي و حمايت هاي پنهاني از گروه هاي تروريستي سبب شده که گستره فعاليت اين گروه ها اکنون به معضل جدي براي خود خود غرب تبديل شود.
ژان ايو لودريان وزير امور خارجه فرانسه چندي پيش گفت: گرايش جديدي ظهور کرده است که قدرت اين را دارد که در سطح جهاني گسترش پيدا کند.
اکنون ادامه و تکرار حملات تروريستي در کشورهاي اروپايي هشدار جدي ديگري درباره ناکارآمدي رويکرد اين کشورها با عنوان مبارزه با تروريسم است.
در اين شرايط به نظر مي رسد مقامات اروپا به ويژه فرانسه بايد راهکارهايي به جز سياست هاي کنوني در برخورد با تروريسم داشته باشند که دست برداشتن از مداخله جويي و سياست هاي پنهان و پشت پرده در حمايت از تروريسم و زمينه سازي براي شکل گيري گروه هاي تروريستي، از آن جمله است. 134/111
نويسنده: آتوسا دينياريان

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۸۱۰۰۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقام فرانسوی انفعال دولت را در برابر نسل کشی در غزه محکوم کرد

  به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما مَنون اوبری، سیاستمدار فرانسوی، سخنگوی آکسفام فرانسه و نفر اول فهرست حزب فرانسه تسلیم ناپذیر در انتخابات پارلمان اروپا در گفتگو با شبکه یک تلویزیون فرانسه (TF۱) انفعال دولت فرانسه را در برابر نسل کشی جاری در غزه محکوم کرد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

وی افزود: قتل عام غزه بر همه ما تحمیل شده است. من منحرف کردن نگاه‌ها را از آنچه در آنجا اتفاق می‌افتد، رد می‌کنم. در مبارزات انتخاباتی خود مفتخرم که صدای صلح را به دوش بکشم، از همه کشور‌ها و نیز اتحادیه اروپا می‌خواهم به ویژه با درخواست تحریم علیه کابینه بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، انسجام داشته باشند.

آنچه در حال حاضر در فلسطین اتفاق می‌افتد، قتل عام است؛ چرا که تا کنون بیش از ۳۵ هزار غیرنظامی در نوار غزه کشته شده اند.

دیگر خبرها

  • اظهارات رهبر چین درباره اهداف سفرش به فرانسه
  • مقام فرانسوی انفعال دولت را در برابر نسل کشی در غزه محکوم کرد
  • بورل: آمریکا جایگاه مسلط خود را از دست داده است
  • اسرائیل دست به دامن فرانسه برای کاهش حملات حزب الله
  • فایننشال تایمز: اروپا نگران تشدید اقدامات «خرابکارانه و خشن» روسیه است
  • ۲ پایگاه متعلق به تروریست‌ها در سوریه منهدم شد
  • رییس‌جمهور چین به فرانسه می‌رود
  • هراس کره جنوبی از حملات تروریستی کره شمالی | وزارت خارجه بیانیه داد | افزایش سطح هشدار در ۵سفارتخانه
  • نخستین تصاویر درگیری نیروهای امنیتی با جیش العدل در زاهدان
  • ده‌روسی: از سری آ و لیگ اروپا دست نمی‌کشیم!