Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-05-01@08:38:26 GMT

توسعه اشتغال روستایی در نیمه اول سال ۹۷

تاریخ انتشار: ۴ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۸۱۰۲۸۴

علي ربيعي در گفتگوي اختصاصي با خبرنگار خبرگزاري صدا و سيما با اشاره به اينکه ايجاد اشتغال اولويت اول دولت در سال جديد است افزود: متوسط اختصاص اعتبار براي ايجاد شغل در روستاها 50 تا 70 ميليون تومان است.
وي گفت: در سال گذشته برنامه مرتبط با رشته فناوري و ارتباطات و اطلاعات در اسفند ماه سال 96 ارائه کرديم امسال نيز رشته کشاورزي، ايرانگردي و صنايع دستي برنامه ريزي خواهد شد که اين رشته ها در جهت ايجاد شغل خواهند بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي ايجاد شغل در صنعت کفش، پوشاک و لوازم خانگي را در سال 97 داراي جهشي قابل توجه دانست و افزود: ما در صنعت پوشاک، امسال 500 هزار شغل جديد ايجاد خواهيم کرد.
ربيعي با اشاره به اينکه سال 97 در بخش موانع کسب و کار رسته اي، برنامه ريزي مناسبي شده است ادامه داد: ما در صنعت نساجي و کنده کاري هم اکنون 200 هزار زمينه شغلي داريم.
وي گفت: ما در سال هاي گذشته سياست جايگزيني واردات را عملياتي کرده ايم در دوره اي هم توسعه صادرات را انجام داده ايم اما بايد به فکر سياست ترکيبي باشيم تا با ايجاد يک اجماع عمومي از اين سياست ها بتوان به نتيجه مناسب رسيد.
وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي مصرف توليدات داخلي را سبب کاهش فقر و افزايش رفاه در کشور دانست و افزود: چرخش پول در داخل کشور و خريد کالاي ايراني و گرايش مردم به اين سمت مي تواند مانع از تبديل پول به دلار و خروج آن از کشور شود که اين رويه، کاهش فقر را به دنبال دارد.
ربيعي مقابله با قاچاق کالا را بسيار ضروري دانست و گفت: تغيير ذائقه شهرنشين ها به خريد کالايي که داراي نام و نشان معروف باشد به عاملي براي افتخار تبديل شده که اين رويه بايد تغيير بکند همانگونه که بطور مثال در سنگاپور از سال 1950 جنبشي اجتماعي براي خريد کالاي داخلي اتفاق افتاد ما نيز بايد عرق ملي به توليدات داخلي خود داشته باشيم.
وي با اشاره به توليد برخي از کالاهاي داراي برند هاي معروف خارجي در ايران ادامه داد: ما علاوه بر بازار 80 ميليوني کشور خود بازار 400 ميليوني منطقه را داريم که اگر بتوانيم در پوشاک، صادرات داشته باشيم در بحث اشتغال مي توانيم به عددي قابل توجه برسيم.
ربيعي با اشاره به مخالفت هاي انجام شده با افزايش 20 درصدي دستمزد گفت: به نظر خيلي ها اين افزايش دستمزد سبب بالا رفتن هزينه کارفرمايي مي شود در حالي که به نظر من اين اتفاق سبب افزايش خريد کالاي ايراني خواهد شد که اين چرخه در نهايت به کارفرما کمک مي کند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۸۱۰۲۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اشتغالزایی برای ۱۲ هزار و ۴۸۱ مددجوی کمیته امداد آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، رضا مهرافروز در نشست هم‌اندیشی با فرماندار شهرستان ارومیه اظهار کرد: در کمیته امداد امام خمینی (ره) بیشتر به دنبال ایجاد بستر و فضاهایی هستیم تا موانع و مشکلات پیش‌رو را با همکاری و تعامل با سایر دستگاه‌ها حل کنیم.

وی در ادامه تهدیدها را زمینه‌ای برای پویایی برشمرد و افزود: هر تهدیدی را می‌توان به فرصت تبدیل کرد و از آن بهره برد، اگر تهدیدی نباشد، تحرکی هم نخواهد بود و فضایی ایجاد نخواهد شد که برای آن تصمیم‌گیری، بازخوانی و بازیابی شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان‌غربی با بیان اینکه اقداماتی را که موفق بوده است، ادامه می‌دهیم و در خصوص سایر اقدامات نیز تجدیدنظر می‌شود، گفت: برجسته‌ترین خدمت، اشتغال‌زایی و توانمندسازی اقتصادی است.

مهرافروز ادامه داد: اساسنامه کمیته امداد امام خمینی (ره) و شعار اصلی آن ایجاد اشتغال پایدار برای خانواده‌ها است تا دغدغه‌هایشان حل شود که در حوزه اشتغال این امر به وقوع پیوسته است.

وی تصریح کرد: بیش از ۴۰ درصد ایجاد اشتغال در کشور را کمیته امداد ایجاد می‌کند، سال گذشته در استان ۱۲ هزار و ۴۸۱ نفر موفق به دریافت وام و تسهیلات اشتغال شده‌اند.

مدیرکل امداد امام خمینی (ره) آذربایجان‌غربی ارائه مشاوره به خانواده‌ها، اجرای برنامه‌های فرهنگی و برپایی اردوهای زیارتی و تفریحی و حمایت از دانش‌آموزان و دانشجویان را از دیگر خدمات این نهاد عنوان کرد.

 

 

دیگر خبرها

  • خرید تضمینی ۶۰ هزار تن گندم از کشاورزان فارس
  • خرید تضمینی گندم در فارس به ۶۰ هزار تن رسید
  • خرید بیش از ۵۹۴ هزار تن گندم و کلزا در خوزستان
  • ادعای وزیر رئیسی درباره تحقق وعده مهم دولت سیزدهم! | فیلم
  • رئیسی هفته آینده به قم سفر می‌کند
  • آموزش‌های مهارتی کلید توسعه اشتغال پایدار در جامعه است
  • ایجاد تبادل آخرین تجارت حوزه صادرات کشور با نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴
  • حمایت از طرح‌های نوآورانه و ایجاد اشتغال نخبگان در دانشگاه
  • اشتغالزایی برای ۱۲ هزار و ۴۸۱ مددجوی کمیته امداد آذربایجان‌غربی
  • ایجاد ۲۲ هسته پژوهشی حوزه‌های علوم شناختی در دانشگاه‌های کشور