Web Analytics Made Easy - Statcounter

تیم ملی فوتبال ایران در حالی در رقابت‌های جام جهانی 2018 روسیه باید به مصاف حریفانش برود که با نگاهی به بازی های گذشته این تیم‌ها به این نکته می‌رسیم که شاگردان کی‌روش کار بسیار سختی برای نتیجه‌گرفتن در گروه دوم رقابت‌ها دارند.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری آنا، تیم ملی فوتبال ایران در گروه دوم رقابت‌های جام جهانی 2018 روسیه با تیم‌های اسپانیا، پرتغال و مراکش همگروه شده است و به گمان بسیاری از اهالی فوتبال، این گروه، گروه مرگ رقابت‌های جام جهانی 2018 است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

درخشش شاگردان کی‌روش در مسابقات مقدماتی جام جهانی و صعود مقتدرانه این تیم این توقع را ایجاد کرده است که بتوانند از مرحله گروهی مسابقات بالا بروند اما شب قرعه‌کشی رقابت‌های جام جهانی قرعه‌ای که برای تیم ملی افتاد آرزوی خیلی از فوتبالی‌ها برای صعود تیم ملی را به رویا تبدیل کرد و همگروه شدن با دو قدرت بزرگ فوتبال دنیا (اسپانیا و پرتغال) و همچنین یکی از آماده‌ترین تیم‌های حال حاضر فوتبال آفریقا (مراکش) کار صعود را برای شاگردان کی‌روش سخت کرده‌است.

اما با این تفاسر بسیاری از کارشناسان و پیشکسوتان فوتبال ایران و همچنین طرفداران تیم ملی بر این باورند که تیم ملی می‌تواند با ارائه یک بازی منطقی راه صعود از گروه دوم رقابت‌های جام جهانی را برای خودش هموار کند. تیم ملی در بازی اول این گروه روز جمعه 25 خرداد ماه باید به مصاف مراکش برود و پیروزی در این دیدار می‌تواند تیم ملی را به نتیجه‌گرفتن در دو بازی آینده مقابل اسپانیا و پرتغال امیدوار کند.

در ظاهر امر، مراکش یکی از ضعیف‌ترین تیم‌های گروه دوم رقابت‌های جام جهانی است که در حال حاضر اکثر فوتبالدوستان ایرانی اعتقاد دارند که تیم ملی توانایی شکست این تیم را دارد اما با نگاهی به سابقه این تیم و همچنین نتایج چند وقت اخیر مراکشی‌ها به این باورمی‌رسیم که مراکش هم رقیب سرسختی برای تیم ملی است.

در ادامه این گزارش آمار بازی‌های رسمی و دوستانه تیم‌های همگروه ایران در جام جهانی 2018 روسیه را در دو سال گذشته مورد بررسی قرار می‌دهیم.

مراکش

جام ملت‌های آفریقا 2017

مراکش در جام ملت‌های افریقا در سال 2017 چهار دیدار انجام داد که ماحصل آن دو پیروزی مقابل توگو و ساحل عاج و دو شکست مقابل کنگو و مصر بود.

بازی‌های دوستانه 2017

مراکش در سال 2017 چهار بازی دوستانه هم مقابل تیم‌های مختلف دنیا انجام داد که در اولین بازی دوستانه در این سال موفق شد از سد بورکینافاسور عبور کند. مراکشی‌ها در دومین بازی دوستانه در این سال با یک گل از سد تونس گذشتند و در سومین و مهمترین بازی دوستانه با 2 گل مغلوب هلند شدند. مراکشی‌ها آخرین بازی تدارکاتی سال 2017 را مقابل کره جنوبی انجام دادند و موفق شدند با 3 گل از سد یکی از قدرت‌های آسیا عبور کنند.

رقابت‌های انتخابی جام جهانی و جام ملت‌های آفریقا 2018

تیم ملی مراکش در دیدارهای رسمی سال 2017 یک دیدار در چارچوب رقابت‌های انتخابی جام ملت‌های آفریقا مقابل کامرون انجام داد که عایدی برای این تیم نداشت و با یک گل مغلوب حریفش شد.

اما نقطه اوج نتایج مراکشی‌ها در سال 2017 رقابت‌های انتخابی جام جهانی روسیه بود که در 4 بازی که در این سال انجام دادند موفق شدند 3 پیروزی مقابل مالی، گابن و ساحل عاج کسب کنند و در یک دیدار هم مقابل مالی به تساوی رسیدند.

کاپ آفریقا 2018

مهمترین رویدادی که تیم ملی مراکش در سال 2018 در آن حضور یافت رقابت‌های کاپ آفریقا بود که این تیم قدرتش را به رخ حریفان کشید و موفق شد با اقتدار قهرمان این مسابقات شود تا در آستانه رقابت‌‌های جام جهانی بتواند با روحیه بالایی در این مسابقات شرکت کند.

مراکشی‌ها در این مسابقات در 5 بازی مقابل موریتانی، نامیبیا، گینه، لیبی و نیجریه به پیروزی رسیدند و فقط در یک بازی مقابل سودان با تساوی بدون گل متوقف شدند.

اولین حریف ایران در روسیه در برنامه‌ بازی‌های دوستانه خودش قبل از آغاز جام جهانی بازی با تیم‌های صربستان و ازبکستان را دستور کار خودشان قرار دادند.

نتایج مراکشی‌ها در یک سال اخیر و مخصوصا در ماههای گذشته نشان می‌دهد که این تیم روزبه‌روز وضعیت بهتری پیدا می‌کند و قطعا در جام جهانی یکی از حریفان اصلی و سخت تیم ملی خواهد بود.

اسپانیا

اسپانیا یکی از تیم‌های همگروه ایران در گروه دوم رقابت‌های جام جهانی روسیه که همگروهی تیم ملی با این تیم هم باعث ناراحتی برخی از اهالی فوتبال ایران شد و موجبات شادی بعضی‌های دیگر را فراهم کرد. عده‌ای معتقدند که همگروهی با اسپانیا کار را برای تیم ملی سخت می‌کند و بعضی‌های دیگر بر این باورند که رویارویی با ستاره‌های اسپانیا در جام جهانی می‌تواند جذابیت زیادی برای فوتبال ما داشته باشد. تیم ملی بعد از بازی اول مقابل مراکش باید در روز چهارشنبه 30 خرداد ماه به مصاف اسپانیا برود.

اسپانیا که از سال 2008 قدرت اول فوتبال دنیا شد و در جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی موفق شد عنوان قهرمانی این مسابقات را کسب کند بعد از 2010 و با قدرت گرفتن آلمان دوران افولش آغاز شد و در جام جهانی 2014 برزیل اوج نتایج ضعیف اسپانیا رقم خورد و این تیم با شکست‌های بد در برزیل نتوانست حتی از گروهش صعود کند.

اسپانیا بعد از تعییراتی که در کادر فنی انجام داد و همچنین تغییر نسل بازیکنان و حضور ستاره‌های جدیدی مانند ایسکو، آسنسیو، دخه‌آ، کارواخال، آلبا، موراتا و واسکز امیدوار است تا بتواند بار دیگر به دوران اوجش برگردد.

لوپتگی سرمربی جدید اسپانیایی‌ها هم موفق شد تا حدی تغییرات مثبتی در این تیم ایجاد کند و نتایج این تیم در سال 2017 نشان دهنده آن است که اسپانیا این سال‌ها تفاوت زیادی با تیم سال 2014 دارد.

انتخابی جام جهانی 2018 روسیه

اسپانیا در سال 2017 شش دیدار در چارچوب رقابت‌های انتخابی جام جهانی 2018 روسیه انجام داد که موفق شد همه حریفانش را با قدرت شکست دهد. اسپانیا در چارچوب این رقابت‌ها در دو دیدار رفت وبرگشت از سد رژیم صهیونیستی گذشت و در ادامه راه تیم‌های مقدونیه، ایتالیا، آلبانی و لیختن اشتاین قربانی های بعدی این تیم برای رسیدن به روسیه بودند.

بازی‌های دوستانه 2017

اسپانیا در سال 2017 چند بازی دوستانه هم با کشورهای مختلف برگزار کرد که مهمترین بازی دوستانه این تیم مقابل تیم ملی فرانسه بود که موفق شد با نتیجه 2 بر0 از سد شاگردان دیدیه دشان عبور کند. اسپانیا در دومین بازی دوستانه خودش در سال 2017 مقابل کلمبیا قرار گرفت و با نتیجه 2 بر 2 مساوی شد و در سومین بازی دوستانه با 5 گل از سد کاستاریکا گذشت.

آخرین بازی دوستانه اسپانیایی‌ها در سال 2017 مقابله با میزبان جام جهانی روسیه بود که در نهایت دو تیم به تساوی 3 بر 3 رضایت دادند.

اسپانیایی‌ها تاکنون در سال 2018 هیچ دیدار دوستانه و رسمی نداشتند و در برنامه بازی‌های این تیم دیدار با آرژانتین، آلمان و تونس دیده می‌شود که دو دیدار اول این تیم جذابیت زیادی برای اهالی فوتبال دارد.

پرتغال

تیم ملی پرتغال یکی از قدرت‌های فوتبال اروپا محسوب می‌شود که هیچ وقت نتوانست در عرصه جهانی افتخارات زیادی کسب کند. اما پرتغال این سال‌های اروپا در دنیا هم حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و قهرمانی این تیم در جام ملت‌های اروپا 2016 نشان از آمادگی بالای پرتغالی‌ها دارد.

پرتغال برای دومین بار در تاریخ جام جهانی با تیم ملی کشورمان همگروه شد .در بار اول در رقابت‌های 2006 آلمان بود که با دو گل دکو و رونالدو موفق شدند از سد تیم ملی ایران عبور کنند.

پرتغالی‌ها که با فوق‌ستاره خودشان (رونالدو) امیدوار هستند تا بتوانند هنرنمایی‌های یورو 2016 را در جام جهانی 2018 روسیه تکرار کنند دوشنبه 4 تیرماه در آخرین بازی این گروه باید مقابل شاگردان کی‌روش قرار بگیرند.

با نگاهی به بازی‌های پرتغال در سال 2017 متوجه خواهیم شد که این تیم بازی‌های به مراتب بیشتری نسبت به تیم سایر رقبای ایران انجام داد و علت این مساله هم حضور پرتغالی‌ها در رقابت‌های جام کنفدراسیون‌های سال 2017 بود.

انتخابی جام جهانی 2018

تیم ملی پرتغال در مسابقات انتخابی جام جهانی روسیه در قاره اروپا در 6 دیداری که در سال 2017 به مصاف حریفان رفت موفق شد در همه بازی‌ها به پیروزی دست پیدا کند. مجارستان (2 بازی)، آندورا، سوئیس، لتونی و جزایر فارو تیم‌هایی بودند که در مقابل پرتغال شکست خوردند.

جام کنفدراسیون‌ها

پرتغالی‌ها در سال 2017 با حضور در جام کنفدراسیون‌ها محک جدی خوردند و در 4 بازی مقابل تیم‌های مختلف دنیا در این رقابت‌ها قرار گرفتند که ماحصل آن دو تساوی مقابل مکزیک و شیلی و دو پیروزی مقابل روسیه و نیوزلند بود.

بازی‌های دوستانه 2017

اما فشردگی بازی‌های پرتغال در سال 2017 همچنان ادامه داشت و این تیم در 4 بازی دوستانه در این سال به مصاف حریفانش رفت. اولین دیدار دوستانه پرتغال در 2017 مقابل سوئد بود که با شکست این تیم همراه بود و در دومین دیدار دوستانه با 4 گل از سد قبرس گذشتند.

پرتغالی‌ها که سعی داشتند در این سال با تیم‌های ضعیف‌تری در دیدارهای دوستانه پیکار کنند در سومین دیدار تدارکاتی با مصاف عربستان رفتند و با 3 گل این تیم آسیایی را شکست دادند و مصاف با آمریکا آخرین دیدار دوستانه این تیم در سال 2017 بود که با تساوی دو تیم همراه بود.

پرتغالی‌ها هم در آستانه مسابقات جام جهانی 2018 روسیه چند دیدار تدارکاتی را دستور کار خودشان قرار دادند که مصر، هلند و بلژیک حریفان تدارکاتی پرتغال در راه رسیدن به روسیه هستند.

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۸۱۰۵۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیروزی تیم هندبال جوانان در دومین دیدار تدارکاتی مقابل سپاهان نوین

  به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، ملی‌پوشان جوان هندبال کشورمان که در پنجمین اردوی تیم ملی به سر می‌برند، امروز در دومین دیدار دوستانه خود با تیم لیگ برتری سپاهان نوین برنده شدند.   ملی‌پوشان این دیدار را با نتیجه ۲۴ بر ۲۲ به سود خود به پایان رساندند.    تیم هندبال جوانان ایران چهارشنبه ۵ اردیبهشت نخستین دیدار دوستانه خود را برابر این تیم برگزار کرده بود.   با برگزاری این دو دیدار دوستانه پنجمین اردوی آماده‌سازی تیم هندبال جوانان ایران به کار خود پایان داد.

دیگر خبرها

  • اعلام آمادگی مکرون برای استفاده از سلاح هسته ای علیه روسیه
  • ثبت نام دور جدید مسابقات روبوتیکاپ دانش آموزی آغاز شد
  • چشمک یوزهای ایرانی به قهرمانی شماره ۱۳
  • سازمان بهداشت جهانی: باید فورا در غزه آتش‌بس برقرار شود
  • صعود نفس‌گیر یوزهای ایرانی به فینال
  • سفر دشوار سایپا برای بازی جام حذفی
  • اولین گل ماسکرانو برای بارسلونا پس از 7 سال و انجام 319 بازی (لالیگا - 26 آوریل، 2017) / فیلم
  • اعلام آمادگی روس‌ها برای سرمایه گذاری در بندر امیرآباد
  • پیروزی تیم هندبال جوانان در دومین دیدار تدارکاتی مقابل سپاهان نوین
  • کار دشوار بارسا برای حفظ نایب قهرمانی لالیگا