Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهردار یزد گفت: مراسم ساعت زمین امسال در مجموعه تاریخی امیرچقماق یزد که پذیرای گردشگران بسیار زیادی است، اجرا می‌شود. ۰۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۳ استانها یزد نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد، مهدی جمالی نژاد صبح امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگاران با اشاره به اقدامات بسیار گسترده‌ای که از سوی شهرداری برای نوروز امسال در یزد انجام شده اظهار داشت: امسال سعی شده که به سیما و منظر شهری یزد توجه ویژه‌ای صورت گیرد و در این زمینه هم پروژه‌های مختلفی در سرتاسر شهر یزد اجرا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه مدیریت منابع یکی از مهمترین ویژگی‌های استان یزد است خاطرنشان کرد: یزد از دیرباز به قنات، قنوت و قناعت شهره خاص و عام بوده که هر سه این ویژگی‌ها لازمه مدیریت منابع هستند.

شهردار شهر جهانی یزد تصریح کرد: استفاده از مصالح تجدید‌پذیر در ساخت خانه‌ها و بهره‌گیری از تکنولوژی بادیگر برای خنک شدن فضای منازل از جمله موارد بسیار مهمی است که مردم یزد از دیرباز برای مدیریت منابع به کار بسته‌اند.

جمالی نژاد به معماری سنتی یزد که به صورت بسیار خاص نیاز به استفاده از لامپ در طول روز را برطرف می‌کند اشاره کرد و ادامه داد: یزد هم که اکنون هم به لحاظ تاریخی و هم به لحاظ مدیریت منابع شهر جهانی به حساب می‌آید، همراه و همگام با رویداد جهانی "ساعت زمین" در میدان امیرچقماق به تعهد زیست محیطی خود عمل می‌کند.

وی ادامه داد: این مراسم همزمان با شهرهای مختلف جهان امشب از ساعت 20 و 30 تا 21 و 30 دقیقه در میدان امیرچقماق برگزار می‌شود.

شهردار شهر جهانی یزد افزود: علاوه بر این اقدام که به صورت نمادین در میدان امیرچقماق برگزار می‌شود، مردم یزد هم در این ساعت وسایل برقی غیرضروری خود را خاموش کرده و در طول سال هم در مدیریت منابع توجه بسیار ویژه‌ای دارند.

انتهای پیام/ ز

R41376/P41362/S6,76/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۸۱۰۸۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید بی‌سابقه گردشگران از باغ جهانی فین کاشان

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان کاشان با اشاره به افزایش بازدید گردشگران از باغ فین گفت: ۵۵ هزار نفر در دو روز پنج‌شنبه و جمعه از مجموعه جهانی باغ فین بازدید کردند.

احمد دانائی‌نیا افزود: خانه تاریخی بروجردی با بیش از ۹ هزار نفر و محوطه باستانی سیلک با بیش از ۳ هزار نفر در رتبه‌های بعدی این آمار قرار دارند.

او گفت: جاذبه‌های تاریخی منطقه فرهنگی کاشان همه ساله با آغاز فصل بهار و موسم گل و گلاب در شهرستان کاشان در هم می‌آمیزد و به تناوب تا اواخر خردادماه در بیشتر نقاط شهرستان کاشان پذیرای خیل عزیمی از گردشگران می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • دفاع شهردار تهران از وام میلیاردی به مدیران شهرداری
  • کارگران ستون فقرات تولید هستند
  • حفاظت و حراست از اراضی ملی اولویت دستگاه‌های متولی باشد
  • ارائه گزارش عملکرد مدیریت شهری شیراز در سال ۱۴۰۲
  • تئاتر زمین پاک در مدارس یزد اجرا شد
  • طرح «هر مدرسه یک نهالستان» در دماوند اجرا شد
  • نوبت مرگ کوره‌های قاجاری رسیده است؟
  • بازدید بی‌سابقه گردشگران از باغ جهانی فین کاشان
  • بازدید بی‌سابقه گردشگران از باغ جهانی فین
  • آیا منابع متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان جور شده است؟