Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-01@03:13:12 GMT

10 ویژگی منحصربه فرد یک مدیر موفق

تاریخ انتشار: ۴ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۸۱۱۴۶۹

10 ویژگی منحصربه فرد یک مدیر موفق

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ لطفا این ویژگی ها را آهسته بخوانید و یادداشت کنید که کدام یک از ویژگی ها را دارید و روی کدام یک از آن ها باید کار کنید.

چشم انداز و ماموریت

وقتی تصویری از چیزی که می خواهید داشته باشید مدیر موفق تری خواهید بود. این تصویر یا چشم انداز به ماموریت منتقل می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما چگونه چشم انداز خود را تقویت کنیم؟ برای تعیین چیزهایی که نیاز دارید به دست بیاورید وقت بگذارید. سپس گام های رسیدن به آن را برنامه ریزی کنید.

خود انگیزشی

مدیران موفق کوه خود انگیزشی هستند. اگر خودانگیزشی نداشته باشید دائم درگیر این می شوید که مدیر قوی و محترمی باشید. اما اگر این ویژگی را ندارید ناامید نشوید. برای خود انگیزشی باید هدف داشته باشید هدفی که به شما انگیزه بدهد. بعضی ها وقتی به هدف می رسند به خودشان پاداش می دهند و این بهترین راه برای حفظ انگیزه و اشتیاق در کار است.

خوش بینی و مثبت نگری

انرژی مثبت مسری است و مدیران موفق این نوع انرژی را دارند. انرژی مثبت هم کار را برای مدیر آسان می کند و هم یک منبع دائمی الهام است. با ارتباط داشتن با انسان های مثبت و داشتن اهداف مثبت این ویژگی را به دست بیاورید.

پایداری عاطفی

برای مدیرها استرس و ناامیدی یک اتتفاق روزانه است به همین دلیل باید ثبات عاطفی داشته باشند تا به راحتی دچار ناامیدی نشوند. وقتی هنگام استرس پایداری عاطفی ندارید این کارها را انجام دهید: ۳۰ ثانیه نفس عمیق بکشید. پیاده روی کنید. آب بنوشید. نظرتان را به چیز دیگری جلب کنید.

اعتماد به نفس

مدیران اجرایی حتی اگر ذاتا مجری نباشند به دلیل اعتماد به نفس بالایی که دارند برنامه های اجرایی خوبی دارند. نه تنها مدیران اجرایی بلکه تمام مدیران و رهبران دنیا اعتماد به نفس بالایی دارند چون با اعتماد به نفس بالا می توانند روی دیگران تاثیر بگذراند. اگر اعتماد به نفس ندارید حداقل سعی کنید وانمود کنید که با اعتماد به نفس هستید

قاطعیت در تصمیم گیری

یک مدیر دائم در حال تصمیم گیری است. مدیران موفق سریع تصمیم گیری می کنند. آن ها از تصمیم گیری لذت می برند و دچار هیچ استرسی نمی شوند. مهارت های تصمیم گیری خود را تقویت کنید. این کار را با تصمیم های کوچک شروع کنید تا بتوانید تصمیم های بزرگ تر و مهم تری بگیرید.

اشتیاق

رهبران موفق فعال و پرانرژی و پر اشتیاق هستند و هدف دارند. اشتیاق به آن ها کمک می کند به نتایج خوبی برسند. اگر می خواهید مدیر موفقی باشید باید شور و اشتیاق داشته باشید. باید چیزی که به شما انگیزه و اشتیاق می دهد را پیدا کنید و روی آن تمرکز کنید.

مسئولیت پذیری

مدیران موفق می دانند که باید مسئولیت کارهایشان را بپذیرند. رهبر موفق کسی است که وقتی اشتباهی رخ می دهد قدم جلو بگذارد و مسئولیت آن را بپذیرد و در نهایت تا جایی که می تواند مشکل را سریع و فوری حل کند. برای به دست آوردن مهارت های مدیریت نباید از بار مسئولیت فرار کنید. اگر اشتباهات را پنهان کنید هیچوقت نمی تواند رهبر موفقی باشید.

تمرکز

حواس پرتی همه جا هست. برای تعهد به اهداف و وظایف باید تمرکز داشت. یک مدیر موفق به این موضوع کاملا واقف است و تمام تلاشش را برای تقویت و بهبود تمرکز گروه به کار می برد. آن ها سعی می کنند گروه را به تصویر بزرگ تر متمرکز کنند تا بتوانند زمان خود را به کارها اختصاص دهند و از انجام کارهای غیرضروری خودداری کنند.

یادگیری همیشگی

مدیران موفق می دانند که برای موفقیت باید دائما اطلاعات و مهارت هایشان را به روز کنند به همین دلیل با اطمینان و اعتماد به نفس تصمیم گیری می کنند.

مدیریت تجربه شگفت انگیزی است که شما را به مسیری هدایت می کند که هرگز تا کنون در آن قدم نگذاشته اید. از همین حالا ساختن مهارت ها و تجربیات را شروع کنید. ویژگی هایی که باید داشته باشید ولی ندارید را پیدا کنید و آن ها را کسب کنید. این کار به تلاش و تمرین زیادی نیاز دارد اما در نهایت به مدیر موفقی تبدیل خواهید شد.

منبع:بهداشت نیوز

انتهای پیام/

مدیران موفق چه ویژگی هایی دارند؟

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دانستنی ها روانشناسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۸۱۱۴۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷ چالش بزرگ که شما را سرسخت‌تر از آدم‌های معمولی می‌کند

 هر آزمون دشوار سنگ محکی است که در نهایت شخصیت شما را شکل می‌دهد و تاب‌آوری و مقاومتتان را تقویت می‌کند. چالش‌های زندگی همان نقاطی هستند که سرسخت بودن ذهنی ما را شکل می‌دهند و اگر از این ۷ طوفان زندگی عبور کرده باشید پس قوی‌تر از چیزی هستید که خودتان فکرش را می‌کنید.

به یاد داشته باشید که سرسختی ذهنی به معنای مصون ماندن در برابر سختی‌ها نیست بلکه موضوع نحوه پاسخگویی شما به آنهاست. سرسختی ذهنی به معنای روبه‌رو شدن با ناملایمات، درس گرفتن از تجربیات و قوی‌تر و مقاوم‌تر شدن است.

۱. پذیرش عدم قطعیت
پیچ و خم‌های زندگی می‌تواند حتی مستحکم‌ترین کشتی‌ها را از مسیر خود خارج کند. با این حال اگر شما با تسلط و ثابت‌قدم از این بلاتکلیفی عبور کرده باشید، در واقع به تاب‌آوری خود عینیت بخشیده‌اید.

پذیرش تردیدها یا عدم قطعیت‌ها یک شیرین‌کاری جسورانه نیست. بلکه تصدیق جزر و مدهای همواره در حال تغییر زندگی و یافتن آرامش در دل هرج و مرج است.

به آن لحظاتی فکر کنید که مسیر پیش‌رویتان پوشیده در غبار بود. آیا لنگیدید یا با شجاعت و اعتقاد پیش رفتید؟

به خاطر داشته باشید که تاب‌آوری به معنای فرار از طوفان نیست. بلکه به معنی بالا بردن بادبان‌ها و پیمایش مسیر است. با هر موجی که فتح می‌کنید قوی‌تر ظاهر می‌شوید.

۲. پذیرش شکست
شکست، آن اهریمن مخوف، ما را به زمین می‌اندازد و تردیدها را در گوش‌مان زمزمه می‌کند. اما پیچیدگی داستان اینجاست:‌ نحوه برخاستن دوباره شما چیزی است که پولادین بودن ذهن و درون شما را آشکار می‌کند.

شکست نه یک بن‌بست، بلکه سکوی پرتابی برای رشد است. بنابراین، اگر به جای غرق شدن در ناامیدی، غبار را کنار زدید، درس گرفتید و به جلو رفتید، آفرین بر شما!

۳. تنها قدم زدن
تنها قدم زدن به این معنی است که باید به نیروی درونی، خرد و انعطاف‌پذیری خود تکیه کنید. این به این معنی است که مجبور شده‌اید با زمختی زندگی روبه‌رو شوید بدون اینکه کسی از شدت ضربات کم کند یا بار آن را با کسی تقسیم کنید.

این موضوع ربطی به انزوا یا تنهایی ندارد. بلکه قضیه پذیرش و درک این موضوع است که ماجراجویی ما در این جهان عمیقاً شخصی است.

۴. زیستن در حال
در طوفان برنامه‌ها و جاه‌طلبی‌های ما، به راحتی می‌توان زیبایی عمیق لحظه حال را نادیده گرفت. اما کسانی که یاد گرفته‌اند اینجا و اکنون را گرامی بدارند، استقامت ذهنی منحصر به فردی از خود نشان می‌دهند.

ذهن‌آگاهی ما را دعوت می‌کند تا به طور کامل در هر لحظه زندگی کنیم و از چنگال پشیمانی‌های گذشته و عدم قطعیت‌های آینده رها شویم. اگر این تمرین را بپذیرید، به‌ویژه در طول آزمون‌های زندگی قدرت درونی قابل توجه خود را نشان می‌دهید.

۵. رها کردن نفسانیت و منیت
همه ما نفْس داریم؛ بخشی از ما که به دنبال شناخته‌شدن، اعتبار و برتری است. این بخشی از طبیعت انسان است. و توانایی رها کردن منیت، سطحی از قدرت ذهنی را نشان می‌دهد که حقیقتاً قابل ستایش است.

اگر توانسته‌اید نفس خود را کنار بگذارید، انتقاد را بپذیرید و از آن درس بگیرید، اشتباه خود را بپذیرید و موفقیت‌های دیگران را به اندازه موفقیت خود تحسین کنید، درنتیجه نوعی از سرسختی ذهنی خود را نشان می‌دهید که نادر است.

۶. یافتن آرامش در تنهایی
برای بسیاری از افراد فکر تنهایی ترسی را برمی‌انگیزد که مترادف تنهایی است. با این حال اگر آرامش خود را در تنهایی کشف کرده‌اید درواقع عمق تاب‌آوری ذهنتان را آشکار می‌کنید.

اگر تنهایی را نه به‌عنوان خلأ انزوا، بلکه به‌عنوان پناهگاهی برای تکامل شخصی پذیرفته‌اید، پس شما نمونه فردی هستید که استقامت ذهنی‌اش ستودنی است. زیرا در سکون، ما اغلب عمیق‌ترین حقایق خود را کشف می‌کنیم.

۷. رها کردن کنترل
رها کردن به معنای تسلیم شدن نیست. بلکه به اعتماد به جریان طبیعی زندگی و گشودن آغوش خود به روی فرصت‌های جدید اشاره دارد.

برخلاف تصور رایج، قدرت مترادف با حفظ کنترل سفت و سخت جنبه‌های مختلف زندگی نیست. اگر هنر تسلیم شدن در برابر جریان زندگی را بپذیرید، سطح قابل‌توجهی از تاب‌آوری ذهنی خود را به نمایش می‌گذارید.

منبع: روزیاتو

باشگاه خبرنگاران جوان وب‌گردی وبگردی

دیگر خبرها

  • فال شمع روزانه برای متولدین ماه‌های مختلف امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • ۷ چالش بزرگ که شما را سرسخت‌تر از آدم‌های معمولی می‌کند
  • ۴ ویژگی منحصربه‌فرد در کتاب‌های تاریخ شفاهی
  • مراقب این قارچ‌ها باشید!
  • مدارک لازم برای تعویض شناسنامه در ۱۴۰۳ + جزئیات
  • تصمیم قطعی گزینه جذاب بایرن: فقط خارج!
  • علت عجیب برکناری باسوادترین مدیر صداوسیما
  • اشتباه‌ترین تصور برای کسانی که به خودکشی فکر می‌کنند | این فیلم را حتما ببینید
  • منتظر تغییرات چشمگیر در IOS۱۸ باشید!
  • سرقت ژابی از رئال: کاپیتان در راه لورکوزن