Web Analytics Made Easy - Statcounter

مراغه - ایرنا - رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مراغه با اشاره به آغاز تورهای رایگان مراغه گردی در این شهر گفت: این حرکت فرهنگی، در راستای ایجاد زمینه برای شناخت و آاشنایی هرچه بیشتر مسافران و گردشگران نوروزی در حال برگزاری است.

یعقوب طالبی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تورهای مراغه گردی با همکاری ستاد سفرهای نوروزی، میراث فرهنگی، شهرداری، اتوبوسرانی و شورای اسلامی شهر مراغه تا دوازدهم فروردین برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: در این طرح فرهنگی و گردشگری که از چندسال پیش در این شهرستان آغاز شده مسافران، گردشگران و میهمانان نوروزی در سال جدید با همراهی کارشناسان میراث فرهنگی از 10 اثر شاخص تاریخی این شهرستان بازدید می کنند.
وی اضافه کرد: در این تور گردشگری، مسافران نوروزی می توانند از آثار تاریخی این شهرستان از جمله رصدخانه تاریخی، گنبدهای چهارگانه تاریخی، موزه های سنگ نگاره و ایلخانی، معبد مهر و مقبره اوحدی مراغی بازدید کنند.
وی گفت: این تور فرهنگی و گردشگری، در دو نوبت صبح و عصر برگزار می شود و علاقه مندان به شرکت در آن می توانند در ساعات 10 صبح و 16 عصر در محل اداره میراث فرهنگی و کلیسای هوانس حضور یابند.
وی افزود: با توجه به استقبال زیاد علاقه مندان و فراهم شدن امکانات شهری و ناوگان حمل و نقل شهری، هیچ گونه محدودیتی برای حضور در این تور گردشگری وجود ندارد.
وی با اشاره به استقبال مناسب گردشگران و مسافران نوروزی از اماکن تاریخی و گردشگری این شهرستان اضافه کرد: از 25 اسفند سال گذشته تا سوم فرودین امسال، 682 مسافر نوروزی در اماکن اقامتی مراغه اسکان یافته اند که نسبت به سال گذشته 76.9 درصد افزایش یافته است.
شهرستان مراغه با حدود 515 اثر تاریخی و تپه های شناسایی شده جزو 10 شهر دارای بافت غنی تاریخی و فرهنگی در کشور محسوب می شود که حدود 300 اثر تاریخی آن در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.
شهرستان مراغه با حدود 263 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
3077/7487

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي گردشگري تعطيلات نوروزي مراغه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۸۱۲۱۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همکاری گروه بین المللی ایسکارسا با میراث فرهنگی در مرمت بنا‌های تاریخی نطنز

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نطنز گفت:گروه بین المللی مرمت ایسکارسا در بازدید از بنا‌های تاریخی شهرستان بازدید اعلام کرد در مرمت تعدای از این بنا‌ها با اداره میراث فرهنگی شهرستان همکاری کنند.

حسین یزدانمهر افزود: گروه بین المللی ایسکارسا زیر نظر سازمان یونسکو فعالیت داشته و به شکل ان جی او فعال است و مرمت آثار تاریخی را بررسی کرده و به لحاظ فکری و پژوهشی میزان دقت مرمت‌های انجام شده و بررسی می‌کند.

او اظهار کرد:شب گذشته ۲ نفر خانم از کشور ترکیه به عنوان نمایندگان و آقای مهرداد حجازی به عنوان نایب رییس گروه بین المللی ایسکارسا از آتشکده ساسانی، مسجد جامع و بقعه شضیخ عبدالصمد بازدید کردند.

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی نطنز بیان کرد: گروه بین المللی ایسکارسا در بحث مرمت آتشکده ساسانی قرار است در خصوص نحوه مرمت و ایجاد گنبد آتشکده اعلام نظر کنند.

یزدانمهر گفت:در خصوص بقعه شیخ عبدالصمد قرار است کار پژوهشی از طرف گروه بین المللی ایسکارسا انجام شود و مسجد جامع نطنز دارای کتیبه آجری با خط کوفی است که گروه یادشده باید طرح خود برای حفاظت از آن را ارائه کنند.

شهرستان ۴۷ هزار نفری نطنز در فاصله ۱۲۵ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • تصویب محدوده و ضوابط بافت تاریخی شهر لاهیجان
  • اجرای ۸۰ طرح مرمتی و عمرانی در آذربایجان‌غربی
  • همکاری گروه بین المللی ایسکارسا با میراث فرهنگی در مرمت بنا‌های تاریخی نطنز
  • سمینار بین‌المللی تأثیر بحران‌های طبیعی بر بناهای تاریخی با رویکرد کاربرد فناوری‌های نوین برگزار شد
  • رسیدگی به بحث فرونشست از برنامه‌های اصلی وزارت میراث فرهنگی است
  • اجرای طرح احیا باغات و بافت تاریخی شهر شاهدیه
  • خبرنگاران با چشم خود اثرات فرونشست بر آثار تاریخی اصفهان را دیدند/ ترک سه انگشتی در دیوار مسجد علیقلی آقا/ آثار تاریخی اصفهان فرو می ریزد؟ (فیلم)
  • ضرغامی: هر دولتی بتواند مردم را بیشتر شاد کند موفق‌تر است / آمار‌ها نشان دهنده افزایش گردشگری است + فیلم
  • جومونگ در جزیره، آشوراده چوسان شد/ دستور رییس‌جمهور وتو می‌شود؟
  • ادعای عبور آزادراه قائمشهر_ ساری از محوطه تاریخی پایه علمی ندارد