Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-05@19:14:17 GMT

دولت مجامع شرکت‌ها را ملزم به خرید کالای ایرانی کند

تاریخ انتشار: ۴ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۸۱۲۳۳۲

دبیر کل پیشین بورس اوراق بهادار با اعلام این خبر که فروشگاه‌های مختلف در کشور محصولات داخلی ایرانی را با برچسب‌های خارجی با چند برابر قیمت عرضه می‌کنند، گفت: علاوه بر اینکه دولت باید مجامع شرکت‌ها را ملزم به خرید کالای ایرانی کنند، رسانه‌ها هم باید فرهنگ‌سازی را در دستور کار خود قرار دهند.

احمدمیرمطهری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس،‌ با اشاره به شعار حمایت از کالای ایرانی که توسط مقام معظم رهبری نامگذاری شده است، اظهار داشت: دولت باید به جد در بازار مصرف تولیدات داخلی ورود کند و تمام خریدات شرکت‌های دولتی از طریق کالاهای ساخت ایران ملزم شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بسیاری از کالاهای خارجی که وارد می‌شوند، مشابه داخلی دارند و هیچ منطقی وجود ندارد که از تولیداتی که خارجی هستند استفاده شود. 

دبیر کل پیشین بورس با اشاره به اینکه دولت به عنوان مصرف‌کننده عمده باید در پروژه‌های مهم و بزرگ خود از تولیدات داخلی استفاده کند، گفت: اخیراً در هیأت مدیره یکی از شرکت‌ها که حضور داشتم، جلوی خرید کالاهای خارجی که مشابه داخلی داشتند را گرفتم و این امکان در تمام هیأت مدیره‌های شرکت‌های دولتی وجود دارد. 

میرمطهری معتقد است که مردم کالاهای داخلی را با برچسب برندهای خارجی به چند برابر قیمت می‌خرند در حالی که درباره برندهای ایرانی و کیفیت آنان اطلاعی ندارند.

دبیرکل پیشین بورس تأکید کرد: رسانه‌ها به ویژه صدا و سیما باید بر روی کیفیت کالاها و عرضه و مصرف محصولات داخلی فرهنگ‌سازی کند. 

وی با ذکر مثالی درباره خرید خود از کالاهای داخلی، گفت: 10 سال پیش برای خرید یک شلوار به یکی از فروشگاه‌های قشم مراجعه کردم و متوجه شدم که این محصول در پلاسکوی تهران خریداری شده و با یک برچسب خارجی در قشم به فروش می‌رسد. 

این کارشناس اقتصادی با اشاره به اینکه مردم باید بدانند که هیچ یک از محصولاتی که برچسب برندهای اروپایی و ‌آمریکایی دارند در آن کشورها تولید نمی‌شوند، گفت: عمده این محصولات در کشورهایی نظیر ترکیه و بنگلادش تولید می‌شوند. در حالی که کالاهای مشابه این محصولات با کیفیت بالاتر و قیمت بهتری در داخل تولید و توزیع می‌شود.

میرمطهری گفت: فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی پیرامون تولیدات داخلی باید از دولت شروع شده و مردم آن را الگوی خود قرار دهند. 

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۸۱۲۳۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعرفه عضویت در باشگاه انقلاب خبرساز شد

انتشار تصویری از تعرفه عضویت در مجموعه فرهنگی ورزشی انقلاب در فضای مجازی خبرساز شد.

میلاد نوری یکی از شهروندان این عکس را منتشر کرد و نوشت:

عضویت باشگاه انقلاب برای ایرانی‌ها سالی ۳.۵۰۰.۰۰۰ تومان شده.

برای "افراد خارجی" ۳.۰۹۱.۵۰۰ تومان. تقریبا ۴۰۹.۰۰۰ تومان کمتر از ایرانی‌ها.

برای ایرانی‌ها دیگه امکان یک بار ورود وجود نداره. اما برای خارجی‌ها امکان ورود مهمان با ۳۷.۲۰۰ تومان (کمتر از یک دلار) شرایط فراهمه.

منبع: برترین‌ها

سایر اخبار (تصاویر) این گوسفند غول‌پیکر چینی از پورشه هم گران‌تر است! قارچ‌های زامبیِ سریال آخرین بازمانده (The Last Of Us) واقعی هستند! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند آخرین حسی که افراد در حال مرگ از دست می‌دهند، چه حسی است؟

دیگر خبرها

  • ضعف‌های زیرساختی و هزینه شدن یارانه برای کالاهای غیراساسی
  • لوازم‌خانگی ایرانی؛ گران‌تر از برند‌های برتر دنیا
  • ایران ۱۰۰ تولیدکننده موبایل دارد، کره جنوبی یک عدد؛ چرا این نگران‌کننده است‌؟
  • تعرفه عضویت در باشگاه انقلاب خبرساز شد
  • مجامع بین‌المللی برای توقف سرکوب دانشجویان آمریکایی ورود کنند
  • سیاست ارزی غلط بانک مرکزی باعث کم اثر شدن رشد اقتصادی/قیمت کالاهای اساسی با قیمت ارز آزاد مچ شده است
  • آیا آتش‌بس در غزه از کانال مصر برقرار می شود؟
  • دولت مسکن را کالای مصرفی ببیند نه سرمایه‌ای
  • تجویز داروی خارج از این فهرست ممنوع است
  • عرضه دو تک نگاری خبرنگار ایرانی از افغانستان در نمایشگاه کتاب