Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: از ابتدای شروع طرح نوروزی تا صبح امروز۳۵۸ تصادف شهری و برون‌شهری در سیستان و بلوچستان رخ داده است که در پی آن تعدادی از هم‌وطنان ما جان باختند. ۰۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۳ استانها سیستان و بلوچستان نظرات

حسن شه بخش در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در زاهدان اظهار داشت: از 25 اسفند تا صبح امروز 198 حادثه تصادف شهری و 160 حادثه جاده‌ای در سطح استان رخ داده است که در پی آن‌ها 419 نفر به‌وسیله اورژانس به بیمارستان‌ها، اورژانس و مراکز درمانی منتقل‌شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون مرکز فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با اشاره به تعداد زیاد حوادث درون‌شهری افزود: در جریان حوادث درون‌شهری 1 نفر در زاهدان فوت کرده و 223 نفر مجروح شده‌اند که 202 نفر به مراکز درمانی و بیمارستان‌ها منتقل‌شده‌اند.

وی با بیان اینکه بیشتر تصادف درون‌شهری مربوط به حوزه اورژانس علوم پزشکی زاهدان بوده است، گفت: از ابتدای شروع طرح نوروزی تا پایان روز سوم فروردین 125 تصادف درون‌شهری در حوزه علوم پزشکی زاهدان رخ‌داده که در اثر آن 131 نفر مجروح شده‌اند.

شه بخش اضافه کرد: طی این مدت در ایرانشهر و زابل نیز به ترتیب 43 و 30 تصادف درون‌شهری اتفاق افتاده که خوشبختانه هیچ مورد فوتی به اورژانس گزارش نشده ولی این تصادف‌ها در مجموع بیش از 90 مجروح داشته که 11 نفر به‌صورت سرپایی درمان شدند و مابقی به مراکز درمانی انتقال یافتند.

بیشترین تصادف جاده‌ای در حوزه علوم پزشکی زاهدان رخ داده است

معاون مرکز فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در ادامه به حوادث برون‌شهری اشاره و عنوان کرد: در حوزه تصادف‌های جاده نیز بیشترین تصادف در حوزه مأموریت اورژانس علوم پزشکی زاهدان با 64 تصادف رخ داده است که در پی آن دو نفر فوت کرده و 90 نفر مجروح شدند.

وی با بیان اینکه 45 تصادف جاده در شمال استان رخ داده که در پی آن 76 نفر زخمی شده‌اند، افزود: خوشبختانه از مأموریت‌های اورژانس 115 زابل هیچ فوتی گزارش نشده اما بیش از 61 فرد مجروح در تصادفات جاده‌ای این منطقه به مراکز درمانی انتقال‌یافته‌اند.

شه بخش در ادامه گفت: بعضی از حوادث از طرف مردم به 115 گزارش نمی‌شود و مصدومان و فوتی‌ها به‌صورت شخصی به بیمارستان‌ها منتقل می‌شوند که همین موضوع سبب تفاوت آمار اورژانس و پلیس‌راه است.

به گزارش تسنیم، از ابتدای اجرای طرح راهنمایی مسافران نوروزی تاکنون 3420 نفر در سیستان و بلوچستان به کمپین "‌نه به تصادفات جاده‌ای‌" پیوستند و میثاق نامه را امضا کردند.

سیستان و بلوچستان به‌واسطه زیبایی‌های طبیعی و تاریخی فراوان همه‌ساله در ایام نوروز میزبان گردشگران داخلی و خارجی زیادی است. این استان دارای دو اثر ثبت‌شده شهر سوخته و کویر لوت در فهرست آثار جهانی یونسکو است.

انتهای پیام/ ز

R7843/P41362/S6,65/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۸۱۲۵۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصدوم شدن ۲۰۷ نفر در جاده‌های کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، سرپرست اورژانس ۱۱۵ استان با اشاره به وقوع ۹۶ تصادف در ۷۲ ساعت گذشته در جاده‌های استان، گفت: کارشناسان اورژانس ۱۱۵ در این مدت، به ۲۰۷ مصدوم این سوانح خدمات اورژانسی درمانی ارائه دادند. محمدامین نیکویی‌نژاد افزود: در سه روز گذشته (۱۲ تا ۱۵ اردیبهشت) با اعلام شرایط بحرانی، وضعیت قرمز سازمان هواشناسی و بارندگی شدید، تمام پایگاه‌های اورژانس ۱۱۵ در آماده‌باش کامل قرار داشتند که در مجموع از ۱۳۴۳ تماس دریافتی ۲۳۷ تماس منجر به اعزام آمبولانس شد. وی ادامه داد: آخرین خبر از تصادف‌های چند روز اخیر، برخورد کامیون ایسوزو و پژو ۴۰۵ شب گذشته در محور یاسوج بابامیدان تونل پنجم از سمت بابا میدان بود که باعث آتش‌سوزی خودروی پژو و جان باختن سه نفر از سرنشینان آن شد و دو مصدوم دیگر توسط کارشناسان فوریت‌های پزشکی برای انجام اقدمات درمانی به بیمارستان منتقل شدند. نیکویی نژاد اضافه کرد: در حادثه‌ای دیگر که در روز ۱۴ اردیبهشت رخ داد برخورد پراید و پارس در منطقه دشتروم با شش مصدوم بود که پس از اطلاع از حادثه، کارشناسان اورژانس ۱۱۵ به محل حادثه اعزام شدند و پس از انجام اقدامات اولیه، مصدومان را به بیمارستان شهید جلیل یاسوج منتقل کردند همچنین انحراف خودروی ساینا در تونل گردوه رخ داد و پنج نفر مصدوم شدند. نیکویی‌نژاد افزود: حدود ۶۱ درصد ماموریت‌ها مربوط به حوزه بویراحمد و دنا بوده است. خواب‌آلودگی، سرعت و سبقت غیرمجاز، بی‌توجهی به فاصله طولی، توانایی نداشتن راننده در کنترل وسیله نقلیه و بی‌توجهی به هشدار‌ها در جاده‌های مختلف بویژه گردنه‌ها، عامل اصلی این تصادف‌ها هستند.

دیگر خبرها

  • تصادف دو خودروی سواری در جاده کرج - چالوس
  • رایگان شدن هزینه‌های درمانی کودکان زیر ۷ سال
  • هزینه‌های درمان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان‌های زاهدان رایگان شد
  • تقدیر از ۱۵۰ فعال قرآنی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان
  • پیشرفت‌های خیره کننده ایران در حوزه سلامت مادران
  • تصادف مرگبار در گتوند خوزستان
  • هزینه‌های درمان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی زاهدان رایگان شد
  • کنایه روزنامه جمهوری اسلامی به مولوی عبدالحمید
  • کنایه جمهوری اسلامی به مولوی عبدالحمید: ادعایتان درباره مدارس دینی اهل سنت تکذیب شد /تروریست ها در انوارالحرمین پنهان شده بودند
  • مصدوم شدن ۲۰۷ نفر در جاده‌های کهگیلویه و بویراحمد