Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ همان طور که در آغاز سال جدید به شما وعده دادیم، قرار است در سلسله گزارشهایی که نسبت به عملکرد سالیانه مدیریت شهری تهران تهیه می شود، هر روز عملکرد یک ماه را مرور کنیم، تا در  12 فروردین قضاوتی منصفانه به عملکرد یکساله شهرداری داشته باشیم.

در این گزارش نگاهی به عملکرد مدیریت شهری در تیر ماه 96 انداخته ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مترو تهران در مرز ورشکستگی است/ دولت با پرداخت نکردن بدهی، مترو را ورشکست کرد

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علیرضا دبیر رئیس سابق کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران در سیصد و پنجاه و نهمین جلسه علنی شورای شهر تهران، در پی گزارش ارائه شده از سوی مازیار حسینی، معاون وقت شهردار در مورد خطوط مترو تهران، اظهارداشت: با اقدامی که دولت انجام داده و سهم خود را در حوزه مترو پرداخت نکرد، شرکت بهره‌برداری مترو تهران در مرز ورشکستگی است.

وی تاکید کرد: اگر در این دوره شورای شهر تهران حق و حقوق مترو پرداخت نشود، شرکت بهره‌برداری مترو تهران با مشکلات زیادی مواجه خواهد شد.

 

احداث دو زیرگذر دزاشیب و چمران بدون مصوبه شورا است

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محسن سرخو رئیس سابق کمیته حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران در سیصد و پنجاه و نهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران، با بیان اینکه بحث احداث دو زیرگذر در منطقه یک تهران مطرح شده است، اظهار داشت: ساخت این دو زیرگذر در برنامه 5ساله دوم شهرداری و همچنین بودجه‌های سالانه دیده نشده است. وی افزود: بر اساس اطلاعات به دست آمده، قرار است که زیرگذرهایی از بزرگراه چمران تا دزاشیب و از میدان قدس تا تجریش احداث شود.

رئیس کمیته حمل و نقل شورای اسلامی چهارم شهر تهران گفت: احداث چنین زیرگذرهایی مشکلات زیادی را برای شهروندان ایجاد می کند، چرا که این خیابان ها به دلیل بار ترافیکی فضای مناسب برای احداث زیرگذر ندارد.

 

شهرداری فعالیت شورایاری را متوقف کرده است

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مرتضی طلایی نایب رئیس سابق شورای اسلامی شهر تهران در سیصد و پنجاه و نهمین جلسه علنی شورای شهر برگزار شد، با اشاره به توقف فعالیت برخی از شورایاری‌ها در محله‌های مختلف شهر توسط شهرداری تهران، اظهار داشت: درخواست دارم اقدامات پیشتیبانی از شورایاری‌ها طبق روال گذشته انجام شود.

وی با بیان اینکه در سال‌های گذشته تپه های عباس آباد تقسیم و به دستگاه های مختلف واگذار شده بود، گفت: شهرداری تهران زمین ها را جمع آوری کرد تا بتواند مجموعه با ارزشی مانند باغ کتاب و باغ موزه دفاع مقدس در این اراضی بسازد.

 

سوال از شهردار، توهین به او نیست/ حفظ شأن شهردار در اولویت است

به گزارش حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ عباس جدیدی عضو سابق شورای شهر تهران در سیصد و پنجاه و نهمین جلسه شورای شهر تهران، اظهار داشت: وقتی سوالی از یکی از مسئولان کشور مانند شهردار پرسیده می‎شود، برخی افراد تصور می‌کنند که این اقدام جسارت و توهین به فرد مذکور است؛ در حالی که باید با توجه به سوگندی که در قبال انجام مسئولیت خود در ابتدای کارمان یاد کرده ایم،  مقید و پایبند به امور باشیم.

وی افزود: مسئولانی مانند رئیس جمهور و شهردار تهران جزء سرمایه های نظام هستند و باید احترام آن ها حفظ شود.

عضو شورای شهر تهران افزود: شهردار تهران اقدامات مثبتی را در عملکرد ۱۲ ساله خود انجام داده و اگر در مواردی هم عملکرد او دچار نقصان بوده است، باید بپذیرد و پاسخگو باشد.

 

باغ کتاب تهران قطب فرهنگی کشور است

به گزارش حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مهدی چمران رئیس سابق شورای اسلامی شهر تهران در سیصد و پنجاه و نهمین جلسه علنی شورای شهر تهران، با اشاره به بازدید اعضای شورای شهر از مجموعه باغ کتاب در روز یکشنبه ۱۸ تیرماه، اظهار داشت: این مرکز می تواند قطب فرهنگی قوی برای شهروندان تهران و کشور باشد.

وی افزود: امیدواریم که مردم ایران از مجموعه فرهنگی باغ کتاب شهر تهران استفاده شایان داشته باشند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران ضمن تبریک به مردم موصل در خصوص آزادی این شهر، گفت: خوشحال هستیم که مردم این شهر از شر تروریست‌ها رهایی یافتند. امیدواریم که شاهد آزادی سوریه از دست ظالمان باشیم.

 

عده‌ای در خصوص اقدامات شهرداری بی‌انصافی می‌کنند

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علیرضا جاوید معاون سابق فنی و عمران شهرداری تهران در سومین جشنواره و نمایشگاه عمران شهری، با بیان اینکه رابطه شهرداری‌ها با دولت‌ها رابطه پدری و پسری است، اظهار داشت: امیدواریم بتوانیم سایه پدر را برای حمایت بر سر خود احساس کنیم.

وی افزود: رابطه شهرداری‌ها و دولت‌ها باید رابطه‌ای تنظیم شده همراه با محبت و رشد باشد.

معاون فنی و عمران شهرداری تهران با بیان اینکه طی یک دهه گذشته تحولات بنیادی زیادی در شهر تهران رخ داده است، گفت: از زحمات تمامی کسانی که با هر نگاه سیاسی ما را با این تحولات یاری کردند، قدردانی می‌کنیم.

 

دولت حتی پول یک لاستیک اتوبوس هم به شهرداری نداده است/ با رفتار سیاسی شهر را اداره نکردیم

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمدباقر قالیباف شهردار سابق تهران در سومین همایش و نمایشگاه عمران شهری با بیان اینکه پرونده خطوط مترو در شهر تهران به زودی بسته می‌شود، اظهار داشت: تست گرم خط 8 مترو تهران انجام شده و به زودی افتتاح می‌شود.

وی با بیان اینکه بخشی از خط 6 مترو تهران در مردادماه افتتاح می‌شود، افزود: با افتتاح این خط، مترو تهران به 300 کیلومتر افزایش می‌یابد

شهردار تهران با بیان اینکه دولت حتی پول یک لاستیک اتوبوس هم به شهرداری نداده است، گفت: عده‌ای مخالف قطعی شهرداری تهران هستند، بدون تردید بنده و مجموعه مدیریت شهری هیچگاه این شهر را با رفتارهای سیاسی اداره نکردیم.

 

افرادی که دغدغه فرهنگ دارند، باغ کتاب را مدیریت کنند

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محسن پیرهادی عضو سابق هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران در سیصد و پنجاه و هشتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران، اظهار داشت: مجموعه باغ کتاب استفاده امروزی دارد و با توجه به اینکه معجزه پیامبر ما کتاب بوده است، باید به حوزه کتاب بیشتر توجه شود و امیدواریم رئیس شورای اسلامی شهر تهران شرایطی را فراهم کند تا مقام معظم رهبری نیز بازدیدی از این باغ‌های متعددی در تپه‌های عباس‌آباد ایجاد شده است داشته باشند تا دغدغه ایشان نسبت به این فضا رفع شود و ثمره اقداماتی که در مجموعه تپه‌های عباس‌آباد شده است را مشاهده کند.

 

تهران تاب زلزله‌ 6 ریشتری را ندارد/ پایتخت یک شهر بحرانی است

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، مهدی چمران رئیس سابق شورای شهر تهران در مراسم رونمایی و بهره برداری از دستاوردهای سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با بیان اینکه تهران یک شهر بحرانی است، اظهار داشت: کشور ایران جزء 10 کشور حادثه خیز دنیا است.

وی افزود: سیل، زلزله، رانش زمین، آتش سوزی و بلایایی نظیر آن هم جزء بحران‌های طبیعی‌اند، اما در برخی موارد عوامل انسانی در این بحران‌ها دخیل هستند.

 

بانک ها به دنبال خرید زمین و ساخت و ساز در باغات/ درآمد شهرداری از پسماند به 64 میلیارد رسیده است

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد حقانی در آخرین نشست کمیسیون سلامت شورا که با حضور تمام اعضای کمیسیون منهای «شیبانی» برگزار شد، گفت: کمپین حفاظت از باغات را تشکیل داده بودیم.

وی با بیان اینکه در خصوص دفاع از باغات برنامه‌های زیادی در دستور کار وجود داشت، گفت: موج عظیمی از گزارشات مردمی به دست ما رسیده است که البته توان رسیدگی به تمام آنها وجود نداشت.

عضو سابق شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به تهیه شناسنامه باغات، گفت: این موضوع سال‌ها به گوش نمی‌رسید و امروز به یک مطالبه عمومی تبدیل شده است.

 

برخی قطعات مترو متعلق به دانش 20 سال پیش است/ جلوگیری از ورود 14 هزار تن مواد آلاینده به هوا با بهره برداری از مترو

محمد احمدی بافنده مدیر عامل سابق شرکت بهره برداری مترو تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛اظهار داشت: برخی از قطعات مترو مربوط به دانش ۲۰ سال قبل و به صورت آنالوگ است که حتی امروزه در بازار یافت نمی شوند، با توجه به اهمیت کیفیت و استاندارد قطعات در مترو باید با کمک جامعه علمی و دانشگاهی قطعاتی جدید، چابک تر و ارزان تر بسازیم که بر همین اساس باید به موضوع همکاری و فعالیت شرکت های دانش بنیان توجه بیشتری شود.

وی تصریح کرد: در سال ۸۴ تنها ۳۵۸ ناوگان در مترو وجود داشت اما در حال حاضر خوشبختانه پس از ۱۱ سال این رقم به بیش از یک هزار و ۲۸۷ عدد رسیده است، همچنین در سال ۸۴ تنها ۲۴۰ میلیون سفر در سال ثبت شد، در حالی که هم اکنون این رقم به بیش از ۸۰۰ میلیون سفر رسیده است‌.

 

ظرفیت بومی سازی واگن‌های مترو به ۸۵ درصد می‌رسد

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ هابیل درویش در حاشیه بازدید معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از شرکت واگن سازی تهران اظهار کرد: شرکت واگن سازی مترو یکی از فعال ترین شرکت‌های تولید کننده واگن در کشور است که باید ظرفیت‌های آن به خوبی معرفی شود.

وی با بیان اینکه تلاش‌های زیادی برای توسعه صنعت مترو در کشور شده است، تاکید کرد:برای بومی سازی این صنعت در کشور تمام تلاش خود را به کار بسته ایم.

بومی سازی 45 در صد از واگن های مترو

مدیرعامل سابق شرکت مترو با بیان اینکه هم اکنون ۴۵ درصد از واگن‌های مترو بومی سازی شده است، گفت: هدف گذاری نهایی ما این است که این ظرفیت را بیشتر کنیم.

مدیرعامل شرکت مترو با اشاره به فعالیت ۲۰۰۰ شرکت تولید کننده قطعات واگن ، تاکید کرد: با استفاده از این ظرفیت می‌توان ۸۵ درصد از واگن‌های تولیدی را بومی سازی کرد.

 

صدور نیمی از احکام تغییر وضعیت ٥ هزار نفر از کارکنان شهرداری تهران

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛  سید جعفر تشکری هاشمی با تأکید بر تسریع در فرآیند ابلاغ احکام تغییر وضعیت کارکنان تصریح کرد: در طول ماه مبارک رمضان، مراحل تشکیل ٥ هزار پرونده، صدور گواهی سلامت و تأییدیه گزینش همکاران به اتمام رسیده است.

تشکری هاشمی با بیان اینکه فرآیند تبدیل وضعیت و صدور احکام همکاران با جدیت و سرعت در حال انجام است، تأکید کرد: تاکنون نیمی از احکام تغییر وضعیت همکاران صادر شده است و  صدور مابقی احکام طی ۱۰ روز آینده به اتمام خواهد رسید.

مباحث مطرح شده در شورا چک لیست پیش از بهره برداری مترو بوده است

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در پی تصمیم شورای شهر تهران در خصوص بازدید از خط 7 مترو به دلیل مشکلات بیان شده در صحن شورا، اعضای شورای شهر متشکل از مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران، محسن سرخو رئیس کمیته حمل و نقل، رحمت اله حافظی رئیس کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شهری، غلامرضا انصاری عضو کمیسیون برنامه و بودجه، مجتبی شاکری رئیس کمیته فرهنگی شورای شهر و عبدالحسین مختاباد رئیس کمیته هنر شورای اسلامی شهر تهران به همراه مازیار حسینی معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار، ناصر امانی معاون پارلمانی شهردار و تمامی مسئولین، مشاوران و پیمانکاران مترو از این خط بازدید کردند.

رئیس سابق شورای شهر تهران اظهار داشت: قطار نیز به مانند هواپیما دارای چک لیستی است و تا زمانی که موارد لازم مورد تائید قرار نگیرد اجازه حرکت به آنها داده نمی شود و اینگونه بازدید های کارشناسی بر همین اساس و برای شناسایی و برطرف کردن مشکلات و موضوعات بوده است.

 

هزینه ساخت هر کیلومتر مترو 50 میلیون دلار است

به گزارش خبرنگارحوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مازیار حسینی معاون سابق حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در سیصد و پنجاه و نهمین جلسه علنی شورای شهر با بیان اینکه بدون تردید شهرداری تهران تمامی انتقادها در مورد خط 7 مترو را می‌پذیرد و با آنها پاسخ می‌دهد، اظهار داشت: عده‌ای خارج از موازین در خصوص اقدامات شهرداری تهران صحبت کردند اما  معتقدم تذکر به حق و یا ناحق عده‌ای از اعضای شورای شهر بار سنگینی را از دوش شهرداری تهران برداشت.

معاون حمل و نقل ترافیک شهر تهران ادامه داد: تذکر اعضای شورای شهر کمک کرد که دوستان ما در شهرداری با قوت و توان بیشتری برای تکمیل خط هفت متروی تهران اقدام کنند.

حسینی با بیان اینکه همه پروژه‌ها باید در یک بازه زمانی به صورت آزمایشی به بهره‌برداری برسند گفت: تنها با بهره‌برداری آزمایشی است که می‌توانیم در راستای برطرف کردن نقاط ضعف کار اقدام کنیم.

 

عده‌ای به نمایندگان مردم توهین می‌کنند

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمد حقانی رئیس سابق کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران در سیصد و پنجاه و نهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران، با بیان اینکه مهمترین کارکردهای جمهوری اسلامی ایران طراحی ساختار نمایندگی برای اداره امور کشور در موضوع ملی و محلی است، اظهار داشت: تمایل حکومت‌داری خودکامه با حکومت مبتنی با اسلامیت به نقش و کار ویژه نقش‌آفرینی مردم به نقش نمایندگی در اداره امور باز می گردد.

وی افزود: توجه به حقوق نمایندگان و صیانت به مثابه حفظ نظام و خطوط اصلی جمهوری و اسلامیت است.

رئیس کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: اگر کسی عمدا به جایگاه نمایندگان مردم توهین کند به مثابه عدم توجه از جایگاه و شان نمایندگی است، به همین دلیل باید مورد بررسی قرار گیرد.

 

ممنوعیت ورود خودروهای کاربراتوری به محدوده LEZ از شهریور

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سعید قیصر مدیرعامل سابق اتحادیه سازمان های حمل و نقل همگانی کشور در حاشیه برگزاری نوزدهمین مجمع عمومی این اتحادیه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از ابتدای شهریور ماه سال جاری خودروهای کاربراتوری نمی‌توانند به محدوده LEZ وارد شوند.

وی در خصوص مصوبات برگزاری نوزدهمین مجمع عمومی اتحادیه سازمان‌های حمل و نقل همگانی کشور نیز گفت: برابر آنچه که در اساسنامه اتحادیه سازمان‌های حمل و نقل همگانی کشور ذکر شده است باید مجمع عمومی در تیرماه هر سال برگزار شود که یکی از مباحث مورد بررسی در آن قطعا تفریغ بودجه هر سال خواهد بود.

مدیرعامل اتحادیه سازمان های حمل و نقل همگانی کشور گفت: بر همین اساس در نوزدهمین دوره این مجمع تفریغ بودجه سال 1395 مورد بررسی قرار گرفت و با مبلغی معادل 37 میلیارد ریال و با 25 درصد افزایش درآمد نسبت به آنچه که در بودجه پیش بینی شده بود محقق شد.

 

7 گزینه جانشینی قالیباف را بهتر بشناسید/ وزیر و وکیل در میان گزینه‌ها

به گزارش خبرنگار  حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ منتخبان شورای پنجم شهر تهران در رای گیری میان 24 گزینه، 7 گزینه نهایی برای جانشینی قالیباف در شهرداری تهران را انتخاب کردند.

سید حسین مرعشی (20 رای)

سید حسین مرعشی متولد ۷ مرداد ۱۳۳۷، در کشکوئیه رفسنجان و از خویشاوندان عفت مرعشی همسر مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی است.

الهه کولایی (16 رای)

الهه کولایی (طبرستانی) متولد ۱۳۳۵ در تهران است. او محقق، نویسنده و استاد علوم سیاسی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران، عضو شورای مرکزی و نیز دفترسیاسی جبهه (منحله) مشارکت ایران اسلامی، عضو شورای هماهنگی مجمع زنان اصلاح‌طلب است و همچنین نماینده مجلس ششم ایران بوده است.

سید محمدعلی افشانی (13 رای)

سید محمدعلی افشانی عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی و استاندار فارس در دولت یازدهم است.

محمد شریعتمداری (11 رای)

محمد شریعتمداری معاون اجرایی رئیس جمهور ایران، جانشین رئیس‌جمهور ایران در شورای عالی ایرانیان، شورای عالی فضایی و شورای استاندارد و تحقیقات صنعتی است.

محسن مهرعلیزاده (9 رای)

محسن مهرعلیزاده رئیس فدراسیون بین‌المللی ورزش‌های زورخانه‌ای و عضو هیأت مدیره سازمان منطقه آزاد کیش است. وی در دولت اول اصلاحات استاندار خراسان و در دولت هشتم معاون رییس جمهور و رییس سازمان تربیت بدنی بود.

محمدعلی نجفی (21 رای)

محمدعلی نجفی متولد ۲۳ دی ۱۳۳۰ در تهران است. وی مدرس دانشگاه، مشاور امور اقتصادی رئیس جمهور ایران، عضو شورای عالی میراث فرهنگی و گردشگری و عضو شورای سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی جمهوری اسلامی ایران است.

 

انتخاب نجفی به عنوان شهردار صحت ندارد/ هر 7 گزینه برنامه هایشان را به منتخبان شورای پنجم ارائه می کنند

افشین حبیب زاده در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان خبر انتخاب نجفی به عنوان شهردار آینده تهران را تکذیب کرد.

وی گفت: امروز 7 گزینه نهایی شهرداری تهران مشخص شدند و مطابق رای گیری منتخبان شورای پنجم، نجفی، مرعشی ، الهه کولایی، شریعتمداری، مهرعلیزاده، بیطرف و افشانی به عنوان 7 گزینه نهایی تصدی پست شهردار تهران انتخاب شدند.

 

سال جاری مشکل ریزش آب در تونل توحید نداریم

به گزارش خبرنگارحوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علیرضا جاوید معاون سابق فنی و عمران شهرداری تهران در سیصد و شصت و یکمین جلسه علنی شورای شهر در طی گزارش عملکرد دوازده ساله شهرداری تهران در حوزه فنی و عمران اظهار داشت: در ساختار معاونت فنی و عمران سه اداره کل برنامه‌ریزی و توسعه شهری، معاونت فنی و عمران مناطق و سازمان مالی و اداری فعالیت می‌کنند.

وی افزود: شهر تهران بر اساس مقیاس جهانی به عنوان شهری پیشرفته مطرح شده که تمام این اقدامات انجام شده حاصل زحمات چشمگیر همکاران ما در حوزه معاونت فنی و عمران طی سی سال گذشته بوده است.

 

سکونت 8 درصد از جمعیت تهران در منطقه 21

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ جمال بافرانی شهردار سابق منطقه 21 در سیصد و شصت و یکمین جلسه علنی شورای شهر با اشاره به مسائل و مشکلات این منطقه اظهار داشت: بر اساس آخرین سرشماری سال 95 جمعیت این منطقه 186 هزار و 600 برآورد شده است.

وی با بیان اینکه بیش از 8.7 درصد جمعیت شهر تهران در منطقه 21 ساکن هستند، افزود: بدون تردید برای راحتی این شهروندان برنامه‌ریزی‌های زیادی صورت گرفته، چرا که رفع نیاز شهروندان در دستور کار شهرداری تهران قرار دارد.

 

ادغام 2 معاونت عمران و حمل و نقل شهرداری ضروری است

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ احمد دنیامالی رییس سابق کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران در سیصد و شصت و یکمین جلسه شورای چهارم اظهار داشت: کوچک سازی سازمان ها و شرکت ها، مساله ای بود که اعضای شورا در دوره های دوم، سوم و چهارم انجام دادند.

وی افزود: برخی پروژه های عمرانی که تعداد زیادی  شرکت را در زیر مجموعه خود داشتند، با پیگیری شوراهای گذشته خلاصه و تجمیع شدند.

رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران گفت: در حال حاضر ادغام دو معاونت عمران و حمل و نقل که بصورت جداگانه فعالیت می کنند، ضروری است.

 

جناح بندی سیاسی را در تصمیم گیری‌ها دخالت ندهیم

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مهدی چمران رئیس سابق شورای اسلامی شهر تهران در سیصد و شصت و یکمین جلسه علنی شورای شهر تهران که امروز(سه‌شنبه) برگزار شد، پس از نطق پیش از دستور ولی الله شجاع پوریان در خصوص انتخابات اردیبهشت ماه اظهار داشت: در وهله اول باید ببینیم که شهر و شهروندان چه می خواهند و بعد نسبت به اجرای آن تصمیم گیری کنیم.

وی افزود: مبنای تصمیم گیری ها باید به دور از تصمیم گیری و جناح بندی های سیاسی باشد تا بتوانیم آن را به درستی اجرا کنیم.

 

هزینه مجموعه فرهنگی باغ کتاب ۲۸۰ میلیارد تومان است

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ ناصر امانی معاون سابق برنامه ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهرداری تهران در سیصد و شصت و یکمین جلسه علنی شورای شهر تهران با اشاره به موضوعات مطرح شده در خصوص اقدامات معاونت حمل و نقل و ترافیک، اظهار داشت: بدون شک شهرداری از تذکرات اعضای شورای شهر استفاده می‌کند.

وی خطاب به حقانی گفت: از شما درخواست دارم قبل از اینکه مطلبی خلاف واقع در شورا مطرح شود آن را با ما چک کنید، چراکه برخی اطلاعاتی که به دست شما می رسد، نادرست است.

امانی ادامه داد: عکس گوره خر در هیچ کجای تهران نصب نشده و اگر این عکس را مشاهده کردید، حسینی معاون شهردار در صحن شورا حضور می‌یابد و از شما و مردم تهران عذرخواهی می کند.

 

درخواست بازشماری ۱۰ درصد از صندوق ها را داریم

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مجتبی شاکری رئیس سابق کمیته فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران در سیصد و شصت و یکمین جلسه علنی شورای شهر با اشاره به منشور حقوق شهروندی توسط رئیس جمهور اظهار داشت: منشور حقوق شهروندی ابلاغ شده اما در راستای صیانت و حفاظت از قانون به جمعی از اعضای شورای شهر ظلم شده است.

وی افزود: برای بازشماری ۱۰ درصد از آرای صندوق ها، اعتراض قانونی خود را به مجلس، وزارت کشور و قوه قضاییه اعلام کرده ایم اما به درخواست ما رسیدگی نمی شود.

رئیس کمیته فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران گفت: فرمانداری از بازشماری صندوق ها تمرد می‌کند که این ظلم به اعضا است، بدون شک اعتدال‌گرا بودن تنها به حرف نیست و باید در عمل ثابت شود.

حمل و نقل شبکه‌ای ضرورت تهران در رسیدن به جهانشهر هوشمند

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد احمدی بافنده مدیر عامل سابق شرکت بهره برداری مترو تهران در اولین نمایشگاه محصولات و خدمات هوشمند که در محل دائمی نمایشگاه‌های شهرداری تهران واقع در بوستان گفتگو برپا شد، اظهار داشت: شهر هوشمند یعنی شهر شبکه‌ای و تهران بدون شبکه‌ای شدن نمی‌تواند جهانشهری با معیار‌ها و استانداردهای روز دنیا باشد.

وی با بیان اینکه یکی از بایسته‌های جهانشهر هوشمند توجه به حمل و نقل شبکه‌ای و توسعه سیستم توزیع هوشمند است، تصریح کرد: اگر بخواهیم به سمت جهانشهری با مشخصه صرفه جویی در زمان و هزینه حرکت کنیم باید سرمایه گذاری اطلاعاتی را در اولویت قرار دهیم و این جز با تمرکز بر دانش و هوشمندسازی سیستم‌ها میسر نخواهد بود.

 

انتخاب شهردار مهمترین امر پیش روی شورای پنجم است

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ ولی شجاع پور عضو سابق شورای اسلامی شهر تهران در سیصد و شصت و یکمین جلسه علنی شورای شهر تهران اظهار داشت: حضور مردم در انتخابات ریاست جمهوری، حضوری معنادار و کم نظیر بود و مردم با انتخابی آگاهانه تساهل و تسامح را بر انتخاب هر مسلک دیگری ترجیح دادند.

وی افزود: با وجود رای 24 میلیونی مردم به گزینه اصلاح طلبان، باید کابینه ای کارآمد و قوی در پاسخ به این همبستگی مردم به کار و خدمت رسانی مشغول شوند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: علی رغم پیروزی نهایی اصلاح طلبان، اتهام پراکنی هنوز وجود دارد و برخی با بهانه قرار دادن عدم سلامت انتخابات ریاست جمهوری، با بیگانگان همنوا شده و بر طبل عدم شفافیت و ابهام افکنی می کوبند.

وی یادآور شد: در حال حاضر انتخاب شهردار، مهمترین امر پیش رو و سرآغاز راهی است که می تواند تهران را از شرایط سخت فعلی نجات دهد.

 

سازمان زیباسازی نمی‌تواند در همه مناطق تهران سرویس بهداشتی احداث کند

عیسی علیزاده مدیرعامل سابق سازمان زیباسازی شهرداری تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به موضوع کمبود سرویس بهداشتی در شهر تهران، اظهار داشت: متولی اصلی افزایش احداث سرویس بهداشتی عمومی مناطق 22 گانه هستند.

وی با بیان اینکه برای احداث سرویس بهداشتی در مناطق 22 گانه شهر تهران نسبت به شناسایی مکان مناسب اقداماتی صورت می گیرد، افزود: در بسیاری از مواقع برای احداث سرویس بهداشتی باید املاکی را تملک کنیم که همین موضوع زمان بر است.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری تهران گفت: سازمان زیباسازی شهر تهران در طراحی، احداث و همچنین بحث مالی و نقدینگی به مناطق 22 گانه کمک می کند اما سازمان نمی تواند نسبت به احداث سرویس بهداشتی برای همه محلات شهر تهران ورود کند.

 

جولان 3هزار و 300 دستگاه اتوبوس فرسوده در تهران

اقبال شاکری رئیس سابق کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به آخرین وضعیت نوسازی تاکسی در شهر تهران، اظهار داشت:  سال گذشته بیش از10 هزار تاکسی وارد چرخه حمل و نقل عمومی شد و  بیش از 10 هزار تاکسی دیگر  نیز در شهر تهران نوسازی شد. 

رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران به کمبود اتوبوس در شهر تهران اشاره کرد و گفت: در سالهای گذشته نتوانستیم در روندی مطلوب اتوبوس به  چرخه حمل و نقل عمومی  اضافه کنیم به همین دلیل در این حوزه با کمبود جدی مواجه هستیم.

شاکری با بیان اینکه هم اکنون در بحث نوسازی اتوبوس ها با مشکل مواجه هستیم، تصریح کرد: در حال حاضر 6هزار 600 دستگاه اتوبوس در شهر تهران داریم که عمر مفید نیمی از آنها تمام شده است.

 

دولت یک دستگاه اتوبوس از سال 89 به پایتخت نداده است

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ پیمان سنندجی مدیر عامل سازمان اتوبوسرانی که به منظور ارائه گزارش نوسازی ناوگان اتوبوسرانی در تهران در سیصدو شصتمین جلسه شورا حضور داشت با تاکید بر اینکه در حال حاضر با توسعه مدل های حمل ونقلی در شهر، شبکه اتوبوسرانی نیز قابلیت اطمینان بیشتری پیدا کرده است اظهار داشت: جانمایی و تجهیز ایستگاهها در دستور کار قرار دارد و با اجرای سیستم زمان بندی نه تنها سبب توزیع یک نواخت سفر شده ایم بلکه تا 12 درصد نیز کاهش مصرف سوخت را شاهد هستیم.

وی افزود: در حال حاضر به شاخص‌های مشتری مداری بیشتر توجه داریم به همین منظور سیستم های آنلاین اطلاع رسانی و سامانه مسیر یاب برای برنامه ریزی سفر را راه اندازی کرده‌ایم.

وی در تشریح تعداد و سن ناوگان اتوبوسرانی اظهار داشت: برابر برنامه 5 ساله دوم باید در سال 85، 8هزارو 653 دستگاه اتوبوس داشته باشیم که در حال حاضر توانسته‌ایم تا مرز 6هزارو 227 دستگاه نگه داریم.

سنندجی خاطر نشان کرد:  از سال 89 تا کنون یک دستگاه اتوبوس هم از دولت نگرفته ایم و از سال 90 تا کنون شهرداری با توجه به عدم پرداخت سهم دولت در این حوزه تعدادی اتوبوس را وارد ناوگان درون شهری کرده است.

 

شهرداری یک ریال بابت صدور پروانه نوسازی دریافت نمی کند

عبادالله فتح اللهی مدیر عامل سازمان نوسازی شهر تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با بیان اینکه  ۵ درصد مساحت شهر تهران را بافت های فرسوده در بر گرفته است،اظهار داشت: ٢٢ درصد پلاک ها و ١۵ درصد جمعیت شهر تهران در این مساحت واقع شده اند، از این رو  نیازمند همکاری ٣٢ دستگاه در فرآیند نوسازی این بافت ها هستیم.

وی با بیان اینکه شهرداری تهران در یک دهه اخیر بیش از ٢ هزار میلیارد تومان برای تأمین زیر ساخت ها در حوزه های مختلف هزینه کرده است، ادامه داد:شهرداری برای تأمین سرانه های خدماتی در برخی مناطق ناگزیر است تا ملک مسکونی در این مناطق را تملک کرده و آن ها را به فضاهای سبز، آموزشی یا بهداشتی تغییر دهد تا سرانه مورد نیاز منطقه تأمین شود.

فتح اللهی تصریح کرد:در حال حاضر شهروندان از تخفیف های بسیار خوبی نسبت به گذشته برای نوسازی ملک خود در بافت فرسوده برخوردار هستند که با مراجعه به ۵٠ دفتر نوسازی در شهر تهران می توانند مشاوره های لازم را توسط کارشناسان به صورت رایگان دریافت کنند.

هزینه سنگین امحاء پسماندهای بیمارستانی بر دوش شهرداری تهران

مهدی چمران رئیس سابق شورای اسلامی شهر تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به آخرین وضعیت جمع آوری پسماندهای بیمارستانی در شهر تهران، اظهار داشت: در حال حاضر امحا پسماندهای بیمارستانی توسط  شهرداری تهران صورت می گیرد.

وی با بیان اینکه بر اساس قانون مدیریت پسماندها، برای جمع آوری پسماندهای بیمارستانی باید در بیمارستان ها اتوکلاو و یا دستگاه سوزاندن پسماند وجود داشته باشد، افزود: بیمارستان ها باید پسماندها را از حالت غیر بهداشتی خارج و به پسماند عادی تبدیل کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: زمانی که این پسماندها از حالت خطرناک خارج شدند، بیمارستان ها می توانند آن را به صورت پسماند عادی به شهرداری تهران تحویل دهند و شهرداری نیز موظف است که آنها را همانند پسماند عادی جمع آوری کند.

انتهای پیام/

مهمترین اخبار شهری در تیرماه 96

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شهرداری تهران شورای شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۸۱۲۷۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احداث بوستان «کرامت» نیازمند بیش از ۳۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار است

به گزارش خبرآنلاین از خراسان، حسن کریمدادی در نشست مردمی با اهالی محله «خوش‌سیما» در شهرک شهید رجایی، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای معلم و شهدای کارگر، اظهارکرد: باورمند به لزوم ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و زنده‌نگهداشتن یاد و خاطره شهدای گرانقدر هستیم و اولین مصوبه شورای ششم، نامگذاری معابر به نام شهدا بود و این مهم را مایه افتخار می‌دانیم.

وی گفت: دیگر مصوبه شورای ششم، تخصیص ۱۰ میلیارد تومان اعتبار برای پروژه‌های زودبازده با نظر مردم و شورای اجتماعی محلات بود که اعتبار آن، برای سال ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ این عدد به ۱۵ میلیارد تومان افزایش یافت.

کریمدادی با بیان اینکه شورای ششم و مدیریت شهری در این دوره توجه خاصی به حاشیه شهر داشته و اعتبارات خوبی را به این حوزه تخصیص داده که در ادوار مختلف نظیر نداشته است، افزود: از سوی دیگر، یکی از بزرگترین اتفاقاتی که در این دوره شاهد بودیم، تصویب طرح «مسجدمحوری» بود که جزئیات مختلف و متعددی دارد.

عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر مشهد مقدس تصریح کرد: با اجرایی شدن این طرح، دغدغه‌های بسیاری از مساجد حل و فصل می‌شود و مسجد به پایگاهی برای تمامی فعالیت‌های هر محله تبدیل خواهد شد.

وی در ادامه با بیان اینکه آرامش امروز کشور را مدیون شهدا و جانبازان گرانقدر هستیم و عزت ما در گرو این عزیزان است، گفت: برای ادای دین نسبت به این بزرگواران، در کنار نامگذاری معابر، تبدیل وضعیت ۴۵۵۰ نفر از نیروهای شهرداری‌ را دنبال کردیم.

کریمدادی افزود: در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، بیش از ۸ هزار متر نقاشی دیواری چهره‌های شهدا را داشته‌ایم، رویدادهای مختلفی در این خصوص تعریف و برگزار کرده‌ایم، تسهیلات ویژه شهرسازی برای خانواده شهدا درنظر گرفته‌ایم.

رئیس کمیسیون خدمات‌شهری و محیط‌زیست شورای اسلامی شهر مشهد مقدس در ادامه به این حوزه اشاره داشت و تصریح کرد: ۶۵ درصد فعالیت‌های شهرداری در حوزه خدمات‌شهری است؛ فضای سبز شهری مشهد در کشور بهترین است و در استقبال از بهار پیشگام در سطح ملی هستیم.

کریمدادی با بیان اینکه یکی از بهترین‌ بوستان‌های سطح شهر، یعنی بوستان «کرامت» در منطقه ۶ شهرداری درحال ساخت است، گفت: این بوستان شامل ۸ باغ می‌شود و تا پایان سال، برخی فازهای آن تکمیل و اجرا می‌شود.

وی احداث بوستان کرامت را اقدام بزرگی دانست که اجرای آن بیش از ۳ هزار میلیارد تومان برای شهرداری هزینه دارد و باید در فازهای مختلف احداث شود.

کریمدادی با بیان اینکه طی سال‌های اخیر شاهد کاهش نزولات آسمانی هستیم، گفت: در شهر مشهد بیش از ۶۶۰۰ هکتار فضای سبز داریم که نگهداری از آنها امری ضروری است؛ برهمین اساس، قرارداد ۲۵ ساله خرید پساب برای تامین منابع آبی مورد نیاز فضای سبز منعقد کرده‌ایم.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901650

دیگر خبرها

  • جزییات زلزله ۴.۶ ریشتری در کرمان
  • آغاز احداث متروی رباط کریم
  • اجرای ۱۷۶ طرح عمرانی شهری زنجان در دولت سیزدهم
  • موفقیت شورا و شهرداری یزد در کاهش آسیب‌های شهری
  • آغاز احداث مترو رباط کریم در امتداد خط یک مترو
  • آغاز احداث مترو رباط کریم
  • احداث بوستان «کرامت» نیازمند بیش از ۳۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار است
  • طرح‌های یادگار امام و آزاد راه شهید شوشتری زیر ذره بین شورا
  • در یکصد و پنجاه و یکمین جلسه علنی شورای شیراز چه گذشت؟
  • تشکیل شورای راهبردی مدیریت شهری شیراز با چند حوزه خدمات‌رسان