Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرویس بین‌الملل جام نیـوز، یک سناتور ارشد پارلمان روسیه هشدار داد در صورتی که آمریکا در حمایت از لندن تصمیم به اخراج دیپلمات‌های روس از این کشور بگیرد، مسکو فورا اقدامات متقابل را صورت خواهد داد.
 

«ولادیمیر دژاباروف» قائم مقام کمیته امور بین الملل شورای فدراسیون روسیه امروز شنبه تأکید کرد، در صورتی که واشنگتن تصمیم به اخراج دیپلمات‌های روس بگیرد، مسکو نیز فورا اقدامات متقابل را اتخاذ خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 

بنا بر گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک»، منابع آمریکایی امروز گزارش کردند که شورای امنیت ملی آمریکا روز گذشته پیشنهاد اخراج تعدادی از دیپلمات‌های روس در حمایت از انگلیس در جریان پرونده مسمومیت جاسوس روس‌تبار را مطرح کرده است.
 

شبکه «سی ان ان» به نقل از یک منبع دیپلماتیک گزارش کرد که احتمال می‌رود اوایل هفته جاری، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمرکیا در خصوص این پیشنهاد اقدامات لازم را انجام دهد.
 

قائم مقام کمیته امور بین الملل شورای فدراسیون روسیه در گفت‌وگو با خبرگزاری «اسپوتنیک» هشدار داد: «اگر آمریکا تصمیم به اخراج دیپلمات‌های روس بگیرد، اقدامات متقابل فورا لحاظ خواهد شد».
 

این سناتور ارشد روس افزود، البته بعید است که دونالد ترامپ چنین پیشنهاداتی را مدنظر قرار دهد چرا که در حال حاضر نیز مشکلات و مسائل بسیاری در روابط میان روسیه و آمریکا وجود دارد که باید برطرف شود بویژه با توجه به اینکه اتهامات مطرح شده از جانب «ترزا می» نخست‌وزیر انگلیس کاملا بی‌اساس است.
 

«سرگئی اسکریپال» پیشتر سرهنگ سرویس اطلاعاتی ارتش روسیه بود و در سال 2010 با جاسوس‌های روس که در غرب گرفتار شده‌ بودند مبادله شد و از انگلیس پناهندگی گرفت. در سال 2006 یک دادگاه روسیه‌ای اسکریپال را به دلیل همکاری با سرویس MI6 در دوران خدمتش در ارتش روسیه به خیانت متهم کرده بود.
 

دولت انگلیس مدعی شده اسکریپال و دخترش در معرض یک عامل اعصاب جنگی قرار گرفته‌اند که در روسیه تولید می‌شود. آنها در حال حاضر در بیمارستان بستری هستند و حالشان وخیم اعلام شده است.
 

مسکو هرگونه مشارکت در مسموم کردن اسکریپال را رد کرده و تأکید کرده است که زرادخانه‌های سلاح‌های شیمیایی روسیه به طور کامل امحا شده است.

 

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: بین الملل آمریکا جام نیوز روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۸۱۲۷۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روز شاد سپاهانی‌ها: لژیونر هم گل زد

به گزارش "ورزش سه"، در ادامه رقابت‌های مرحله یک چهارم نهایی روسیه کاپ، تیم فوتبال اورنبورگ در حالی که دوباره محمد قربانی را در ترکیب و خط میانی داشت، از ساعت 17:30 امروز (به وقت ایران) در استادیوم گازوویک مقابل تیم دینامو مسکو قرار گرفت.

محمد قربانی در زمانی که دینامو مسکو با نتیجه دو بر صفر پیش افتاده و به دنبال کسب پیروزی مقابل اورنبورگ بود، توانست امیدهای تیمش برای بازگشت به مسابقه و رسیدن به نیمه نهایی رقابت‌های روسیه کاپ را زنده کند و یک گل ارزشمند بزند که بی‌فایده بود.

هافبک ایرانی اورنبورگ که در نخستین حضور ثابت خود برای اورنبورگ در جام حذفی روسیه موفق به گلزنی مقابل اسپارتاک مسکو شده بود، در دقیقه 68 مسابقه امروز هم توانست دروازه دینامو مسکو را باز کند و با فرار به محوطه جریمه حریف‌شان و فرصت طلبی گل اول تیمش را بزند.

یاران قربانی پس از این گل نتوانستند نمایش خوبی داشته باشند و در نهایت با نتیجه 4 بر 2 شکست خوردند تا در صعود به نیمه نهایی روسیه کاپ ناکام بمانند و دینامو مسکو به روند خوب خود ادامه بدهد.

قربانی در روزی که سپاهان و تیم سابقش موفق به کسب پیروزی در دربی اصفهان مقابل ذوب آهن شد، توانست دومین گل خود با پیراهن اورنبورگ را به ثمر رساند.

دیگر خبرها

  • بورکینافاسو ۳ دیپلمات فرانسوی را اخراج کرد
  • شکست اورنبورگ در جام حذفی روسیه با وجود درخشش قربانی
  • روز شاد سپاهانی‌ها: لژیونر هم گل زد
  • ادعای رسانه آمریکایی: روسیه قصد دارد آمریکا را ضعیف کند
  • قربانی همزمان با سپاهان بازی می‌کند
  • دو کشوری که حمله ایران به اسرائیل را محکوم نکردند علیه آمریکا متحد می شوند
  • اتحاد روسیه و چین علیه آمریکا پس از حمله ایران به اسرائیل
  • دیپلمات روس: بازرسان آژانس اتمی در ایران به کار خود بازگشتند
  • رونمایی از طرح پیشنهادی آمریکا به اسرائیل برای تلافی حمله ایران
  • دیپلمات انگلیسی: چرت نگویید! حمله ایران به اسرائیل دفاع مشروع بود