Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- همسران یکی از اولین سریال های آپارتمانی بود که با محبوبیت زیادی همراه و پایه گذار سریال های بعدی در تلویزیون شد.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان، "همسران" مجموعه تلویزیونی در ژانر کمدی ساخته بیژن بیرنگ و مسعود رسام در 45 قسمت پخش شده در سال ۱۳۷۳ است که از شبکه دو سیما پخش شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیژن بیرنگ، شادمهر راستین به عنوان نویسنده "همسران" و فردوس کاویانی، مهرانه مهین ترابی، فرهاد جم، الهام پاوه نژاد، بهروز بقایی، جمیله شیخی، بیژن بنفشه‌خواه، رامبد جوان، امین حیایی، جلال مقدم، کمند امیرسلیمانی، جعفر بزرگی، شهلا ریاحی در این سریال همکاری کردند.

داستان مجموعه همسران راجع به دو زوج است که قرار است در یک آپارتمان با هم همسایه باشند. کمال با بازی فردوس کاویانی و مهین با بازی مهرانه مهین ترابی یکی از دو زوج‌اند که سن بیشتری دارند. علی با بازی فرهاد جم و مریم با بازی الهام پاوه نژاد دو زوج دیگر هستند که سن کمتری نسبت به کمال و مهین دارند. بعدها معلوم می‌شود کمال دایی مریم است که مریم از این موضوع خبر نداشته است. داستان سریال همسران دربارهٔ ماجراها و مشغله‌های این دو همسایه است.

این سریال نخستین همکاری بیژن بیرنگ و مسعود رسام در ساخت سریال‌های تلویزیونی بود. آن‌ها برای این کار یک ساختمان در خیابان یازدهم محله سعادت آباد و نزدیک میدان کاج را کرایه کردند که پس از آن بارها در سریال‌های دیگر نیز استفاده شد.

در تیتراژ پایانی این سریال از عبارت "با تشکر از خانواده محترم رجبی" به چشم می‌خورد که تا مدت‌ها کنجکاوی مخاطبان را جلب می‌کرد. این عبارت بعدها در پایان بسیاری از سریال‌های دیگر نیز آورده شد. تا حدی که جمله "با تشکر از خانواده محترم رجبی" به نوعی طنز در بین مردم تبدیل شد.

دیالوگ های سریال "همسران" پس از گذشت بیش از 23 سال هنوز هم در بین مخاطبان رواج دارد و محبوب است. دیالوگ هایی چون "کماااااال" و "مهی ی ی ین" که توسط مهرانه مهین ترابی و فردوس کاویانی در خطاب به هم بیان می شد و همچنین دیالوگ های علی برای روشن کردن لامپ و خاموش کردن آن از جذابیت های سریال "همسران" بود. 

"همسران" یکی از اولین سریال های آپارتمانی بود که با محبوبیت زیادی همراه و پایه گذار سریال های بعدی در تلویزیون شد.

انتهای پیام/ 

 

 

 

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۸۱۳۲۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فوت راهدار لرستانی حین انجام‌وظیفه

به گزارش خبرگزاری مهر، «محمد میرزایی» از کارکنان اداره راهداری و حمل‌ونقل شهرستان کوهدشت، حین انجام‌وظیفه در جاده «بابازید - پل سیمره» جان خود را از دست داد.

مرتضی شیروانی مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان در این راستا پیامی تسلیتی را صادر کرد.

متن این پیام به شرح زیر است:

انا لله و انا الیه راجعون

خبر درگذشت ناگهانی و شهادت‌گونه راهدار زحمت‌کش و پرتلاش جناب آقای «محمد میرزایی» که در حین انجام مأموریت به لقاءالله پیوست باعث تأسف و تاثر فراوان گردید.

بدون شک خدمات و تلاش‌های صادقانه این عزیز سفرکرده و همه راهداران خدوم و فداکار که در سرما و گرما و روز و شب با جان‌ودل به مردمان سرزمین خود خدمت می‌کنند، بهترین و گران‌بهاترین یادگار است که از آنها در ذهن همگان ثبت می‌شود.

اینجانب این سانحه دردناک را خدمت خانواده محترم آن مرحوم، راهداران عزیز استان و مجموعه تلاشگران بی‌ادعای راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، تسلیت عرض نموده و از درگاه پروردگار رحمت و مغفرت واسعه الهی برای آن مرحوم و صبر، بردباری و سلامتی برای خانواده محترم آن عزیز سفرکرده مسئلت می‌کنم.

کد خبر 6093903

دیگر خبرها

  • «رخنه» سریالی درباره امنیتی‌ترین طراحی عملیات نفوذ
  • تجلیل از همسرانِ معلمِ کارکنان قضایی هرمزگان با حضور رئیس قوه قضاییه
  • چشم، دیگر سریال حشاشین نمی بینیم!
  • چشم، دیگر سریال حشاشین نمی بینیم!/ «چه تکاپوی رقت انگیزی»
  • فوت راهدار لرستانی حین انجام‌وظیفه
  • چشم، دیگر سریال حشاشین نمی بینیم
  • سرو مشروبات الکلی در سریال «هفت سر اژدها» جنجال‌برانگیز شد
  • (ویدیو) افشاگری مهران رجبی در مورد سریال پایتخت
  • حواشی حضور مهران رجبی در سریال پایتخت
  • اخراج سنگربان والنسیا پایه‌گذار بازگشت آبی اناری‌ها شد