Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-08@22:49:58 GMT

قم| اسکان روزانه ۳۵۰۰ مسافر در بقاع متبرکه استان قم

تاریخ انتشار: ۴ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۸۱۳۲۶۲

قم| اسکان روزانه ۳۵۰۰ مسافر در بقاع متبرکه استان قم

معاون اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان قم گفت: بقاع متبرکه به‌صورت متوسط روزانه ۳ هزار و ۵۰۰ نفر را در داخل زائرسراهای موجود در امامزاده‌های استان اسکان و به آن‌ها خدمات اسکان ارائه می‌دهد. ۰۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۶ استانها قم نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، سید‌محمد صالح‌نژاد در جلسه ستاد تسهیلات استان قم که ظهر امروز برگزار شد، اظهار داشت: سازمان اوقاف و امور خیریه استان قم برنامه‌های فرهنگی متنوعی را در استقبال از مسافران نوروزی در نظر گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون فرهنگی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان قم افزود: بقاع متبرکه به‌صورت متوسط روزانه 3 هزار و 500 نفر را در داخل زائرسراهای موجود در امامزاده‌های استان اسکان و به آن‌ها خدمات اسکان ارائه می‌دهد.

وی گفت: در 40 امامزاده جلیل‌القدر استان قم محل برگزاری طرح آرامش بهاری در استان بوده که اقدامات و فعالیت‌های فرهنگی ویژه‌ای برای آن در نظر گرفته‌اند که یک روحانی تمام‌وقت در غالب این طرح در بقاع متبرکه استان مستقرشده‌اند.

صالح نژاد عنوان کرد: خیمه‌های معرفت در 10 بقعه متبرکه استان در حال برگزاری است، همچنین 170 مبلغ به‌صورت تخصصی به ارائه خدمات مشاوره‌ای، احکام و عقیدتی در بقاع متبرکه ساماندهی شده‌اند.

مدیرکل امنیتی استانداری قم نیز در این جلسه، با اشاره به کاهش تصادفات جرحی در استان قم در روزهای نخست سال جاری، خاطرنشان کرد: در مدت مشابه سال قبل آمار تصادفات جرحی در استان قم 169 مورد بوده که امسال به 135 مورد تنزل پیداکرده که کاهشی معادل 19 درصد را نشان می‌دهد.

حسین امیری قمی بابیان آماری از تصادفات جاده‌ای استان از ابتدای سال جدید، تصریح کرد: آمار تصادفات جاده‌ای استان 8 درصد افزایش پیداکرده که خوشبختانه تلفات خاصی در آن‌ها رخ نداده هرچند بروز حتی یک حادثه در این زمینه نیز تلخ و جانکاه است.

وی با تأکید بر اهمیت مسئله فرهنگ‌سازی در بهبود وضعیت رانندگی در سطح شهر قم ابراز کرد: مباحث فرهنگی شهرداری قم تأثیر ویژه‌ای در بهبود وضعیت و فرهنگ راهنمایی و رانندگی در استان برجای گذاشته ‌همچنین اختصاص بخشی از تابلوهای شهرداری در سطح شهر قم برای بیان هشدار و پیام‌های ایمنی نیز در بهبود وضعیت موجود اثرگذار بوده است.

مدیرکل امنیتی استانداری قم با اشاره به معضل خودروهای های یدک‌کش در استان قم ادامه داد: ساماندهی خودروهای یدک‌کش از محوری‌ترین و اقدامات قابل‌توجهی بوده که امسال با همکاری دستگاه‌های مسئول در سطح استان قم انجام‌شده و وضعیت موجود در این زمینه نیز به‌صورت چشمگیری مناسب‌تر شده است.

امیری قمی با اشاره به اهمیت نظارت و حفظ امنیت و آرامش جامعه و مسافران نوروزی عنوان کرد: 8 کانکس و پایگاه در سطح استان قم برای پایش و نظارت‌های موردنیاز در ایام عید نوروز فعال بوده و به ارائه خدمات مشغول است.

انتهای پیام/ ز

R7854/P41362/S6,62/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۸۱۳۲۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دلایل خودکشی پزشکان از زبان رئیس سازمان نظام پزشکی

به گزارش خبرآنلاین ،محمد رئیس زاده در پاسخ به سؤالی مبنی بر علت خودکشی تعدادی از رزیدنت‌ها و آخرین وضعیت رسیدگی به پرونده دکتر پرستو بخشی اظهار کرد: پرونده خانم دکتر بخشی را به صورت میدانی با مراجعه به استان لرستان و صحبت با تمام افرادی که در تماس با ایشان بودند بررسی کردیم و اشراف کاملی نسبت به پرونده او پیدا و گزارشات مربوطه را آماده و مستندات را تهیه کردیم. اگر ظلمی از سوی سیستم درمانی کشور به مرحومه شده این موضوع باید حتماً پیگیری شود و هدف ما از این کار این است که روندهایی که ممکن است منجر به تضییع حقوق پزشکان طرحی شود، مورد اصلاح قرار بگیرد.

تسنیم در خبری نوشت:وی افزود: ما درخصوص پرونده خانم دکتر بخشی گزارش کاملی را با همه مستندات تهیه و به سازمان بازرسی کل کشور تقدیم کردیم.

رئیس‌زاده گفت: امروز نیز جلسه‌ای با دادستان کل کشور جلسه‌ای برگزار و درباره مباحث مختلف جامعه پزشکی بحث کردیم و پرونده مرحومه دکتر بخشی را نیز به طور ویژه مطرح کردیم.

وی ادامه داد: امیدواریم با رفع موانع و مشکلات، همکاران ما در دوران طرح با وضعیت بهتری بتوانند به مردم خدمت کنند؛ وزارت بهداشت باید بتواند شرایطی را برای پزشکان طرحی ایجاد کند که هم خدمت‌رسانی به مناطق محروم را پوشش بدهد و هم از حقوق همکاران پزشک دفاع کند.

وی با بیان این ما یک گزارش ویژه با ذکر عوامل و دلایل خودکشی تعدادی از پزشکان جوان آماده و به مراجع ذی‌صلاح ارسال کردیم، گفت: خودکشی موضوع چندعاملی است که همه عوامل در آن دخیل هستند، اما یک عامل به عنوان ماشه عمل می‌کند و نقطه نهایی حادثه نهایی را شکل می‌دهد؛ ما همه مواردی که ممکن بود در این حوادث دخیل باشند را در این گزارش آوردیم، اما این که کدام یک از مشکلات، در خودکشی رزیدنت‌ها نقش دارد موضوع قابل بحثی است و مراجع ذی‌صلاح به آن رسیدگی می‌کنند.

معضلات متعدد پزشکان طرحی؛ از درآمد ۱۵ میلیونی تا نبود محل اسکان مناسب

وی تصریح کرد: قطعاً فشار کاری زیاد و رسیدگی‌های ناکافی نقش مهمی در بروز این اتفاق تلخ دارد. یکی از مشکلات این است که در توزیع پزشکان به عنوان نیروهای طرحی شفاف عمل نمی‌شود و از سوی دیگر این پزشکان در چند ماه نخست طرح، حدود ۱۲ تا ۱۵ میلیون تومان حقوق دریافت می‌کنند و کارانه‌ای به آن‌ها پرداخت نمی‌شود.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی با تأکید بر این که دانشگاه‌های علوم پزشکی و شبکه‌های بهداشتی و درمانی شهرستان‌ها باید برای پزشکان طرحی شرایط بهتری را مهیا کنند، خاطرنشان کرد: بعضاً شاهد هستیم که بدترین و سخت‌ترین شرایط در بیمارستان‌ها، کشیک‌ها و شیفت‌های درمانی به این پزشکان طرحی اختصاص داده می‌شود. در کنار این مسائل، پدیده خشونت علیه کادر درمان از سوی همراهان بیمار را شاهد هستیم و شرایط رفاهی خوبی نیز برای این پزشکان فراهم نمی‌شود.

وی نبود پانسیون‌ها و محل اسکان مناسب برای پزشکان مجرد و متأهل را یکی از مصادیق نبود امکانات رفاهی عنوان و تصریح کرد: برای پزشکانی که به مناطق محروم اعزام می‌شوند حداقلی‌ترین مطالبه این است که شرایط اسکان این همکاران به خوبی فراهم شود، اما متأسفانه عمدتاً محل اسکان پزشکان طرحی شرایط مناسبی ندارد.

۲۳۳۲۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1904448

دیگر خبرها

  • آمادگی برای میزبانی از ۴۰ هزار زائر بازی‌دراز
  • دلایل خودکشی پزشکان از زبان رئیس سازمان نظام پزشکی
  • رفع مشکل اسکان عشایر کوچ‌نشین سملقان با پیگیری دستگاه قضایی
  • جزییات بیشتر قطع یک درخت خطرساز در روستای کیسم آستانه اشرفیه
  • اسکان اضطراری ۲۳۷ نفر در سیل و آبگرفتگی یک هفته اخیر توسط هلال احمر
  • ثبت حدود۷۰ هزار نفر شب‌اقامت در محل‌های اسکان شهرداری در نوروز ۱۴۰۳
  • حدود۷۰ هزار نفر شب‌اقامت در محل‌های اسکان شهرداری در نوروز ۱۴۰۳
  • برای اسکان ۱.۵ میلیون آواره نیازمند شمار زیادی چادر هستیم
  • ثبت‌نام ۳۵۰۰ زائر پیاده برای تشرف به مشهد در دهه کرامت
  • اخذ سند مالکیت امامزاده بی‌بی خدیجه خاتون(ع) شهرستان میبد