Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تهران - ايرنا - ابوذر گوهري مقدم عضو هيات علمي دانشگاه امام صادق(ع) اعلام کرد: قرار گرفتن در فهرست تحريمي آمريکا بدون ارائه شواهد و اثبات حقوقي آن، نشان از حرکت در مسير درست براي تحقق منافع کشور بوده و به طور حتم باعث افزايش انگيزه و مايه افتخار است.

به گزارش ايرنا، گوهري مقدم که به تازگي در فهرست جديد تحريمي آمريکا قرار گرفته است، روز شنبه در يادداشتي در کانال تلگرامي خود، نوشت: اعلام فهرست تحريمي وزارت خزانه ‌داري آمريکا عليه اشخاص ايراني به اتهام واهي دسترسي غيرقانوني به داده ‌هاي دانشگاه‌ هاي آمريکايي که مطابق وعده ترامپ در پيام نوروزي وي انجام شد، بار ديگر منطق رفتاري اين کشور عليه ايران که همان افزايش فشار به بهانه‌هاي مختلف است را آشکار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي تصريح کرد: طرح ادعا بدون ارائه اسناد و مدارک و انتساب آن به افرادي در داخل کشور و نهادهاي حکومتي تبديل به رويه ‌اي معمول در دولت آمريکا شده که مخالف موازين مورد ادعاي آنها در مورد حقوق اشخاص و نهادها است.
به عقيده اين استاد دانشگاه، «طرح ادعا و صدور حکم تحريمي بدون اثبات آن مشخصاً به افرادي که مشغول انجام پروژه‌هاي تحقيقاتي مختلف و کار آکادميک بوده و اطلاعي از شيوه‌هاي هک و شبکه ندارند، کذب ادعاهاي مطرح‌شده را نشان مي ‌دهد».
گوهري مقدم افزود: در سالهاي اخير به‌ عنوان مدرس دانشگاه همراه با همکاران و دانشجويان در دانشگاه‌هاي مختلف در معرض تحريم ‌هاي علمي و محدوديت دسترسي به منابع دانشگاهي به بهانه تحريم کشور بوده‌ايم و همه اين‌ها با هدف کُند شدن حرکت علمي کشور در حوزه‌هاي مختلف توسط دشمنان ملت انجام‌ شده است.
اين استاد دانشگاه اظهارداشت: فعاليت‌هاي علمي من و دوستان مجموعه مورد ادعا در سال‌هاي اخير کاملاً روشن و حداقل مواضع من از طريق همين کانال و مقالات علمي در نشريات مختلف نشان از فعاليت علمي معمول يک مدرس دانشگاهي است. اتهامات مطرح‌ شده در راستاي ارعاب جامعه علمي و جواناني است که با تحريم‌هاي ظالمانه آمريکا و آپارتايد علمي اين کشور مقابله و تلاش مي ‌کنند ابعاد مختلف سياست‌هاي آمريکا را به شکل علمي و با رصد دقيق در ابعاد مختلف بيان کنند.
گوهري مقدم گفت: قرار گرفتن در فهرست تحريمي آمريکا بدون ارائه شواهد و اثبات حقوقي آن نشان از حرکت در مسير درست در جهت تحقق منافع کشور بوده و مسلماً باعث افزايش انگيزه بوده و مايه افتخار است.
عضو هيات علمي دانشگاه امام صادق(ع) همچنين خواستار پيگيري و استيفاي حقوق همه اشخاص وارد شده در فهرست تحريمي از سوي وزارت امور خارجه و قوه قضائيه در مراجع بين ‌المللي و حمايت از اتباع ايراني شد.
به گزارش ايرنا، وزارت خزانه داري آمريکا به تازگي يک نهاد و 10 شخص ايراني را به ادعاي فعاليت هاي مخرب سايبري و هدف قراردادن صدها دانشگاه، تحريم کرد.
در اطلاعيه روز جمعه (سوم فروردين) وزارت خزانه داري آمريکا آمده است: در اقدام هماهنگ با وزارت دادگستري ايالات متحده، دفتر نظارت بر دارايي هاي خارجي (OFAC) وزارت خزانه داري ايالات متحده، يک نهاد ايراني و 10 نفر از افراد ايران را تحت فرمان اجرايي E.O) 13694) مسدود سازي اموال برخي افراد مشارکت کننده در فعاليت هاي قابل ملاحظه تخريب سايبري، مورد تحريم قرار داد.
در اين اطلاعيه، موسسه مبنا يک شرکت ايراني دانسته شده است که در سرقت شناسه‌هاي شخصي و منابع اقتصادي براي افزايش منافع مالي خصوصي فعاليت مي‌کند.
دفتر کنترل دارايي‌ هاي خارجي وزارت خزانه‌داري آمريکا بر مبناي اين ادعاهاي واهي، غلامرضا رفعت نژاد، احسان محمدي، سيد علي ميرکريمي، مصطفي صادقي، سجاد طهماسبي، عبدالله کريما، ابوذر گوهري مقدم، روزبه صباحي، محمدرضا صباحي و بهزاد مصري را در فهرست اين تحريم ها قرار داده است.
لرد «طارق احمد» معاون امور سايبري وزير خارجه انگليس روز جمعه با تکرار ادعاي آمريکا، ايران را به انجام فعاليت‌هاي مخرب سايبري و هدف قرار دادن صدها دانشگاه متهم کرد؛ «بهرام قاسمي» سخنگوي وزارت امور خارجه ايران با محکوم کردن اين اقدام آمريکا تاکيد کرده است: آمريکا از ترفند تحريم ها براي متوقف کردن يا جلوگيري از رشد علمي مردم ايران طَرفي نخواهد بست.
سيام**6984*
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۸۱۳۲۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران

وزارت خزانه‌داری آمریکا از اعمال تحریم‌های جدید علیه ۶ شخص و نهاد در ارتباط با ایران خبر داد.

به گزارش ایسنا، وزارت خزانه‌داری آمریکا با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که ۴ شخص و ۲ نهاد را در ارتباط با ایران در لیست تحریم‌های خود قرار داده است.

این تحریم‌ها به بهانه دخیل بودن این اشخاص و نهادها در حملات سایبری به سازمان‌های دولتی ایالات متحده اعمال شده است.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: واشنگتن‌پست: تحریم ایران برای آمریکا دشوار است جریمه مایکروسافت به دلیل نقض تحریم‌ ایران

دیگر خبرها

  • آمریکا اتهامات جنایی و تحریمی علیه ۴ ایرانی را علنی کرد | جزئیات رویترز از اسامی افراد و شرکت های تحریم شده | تحریم ها در چه حوزه ای است؟
  • چهارمین جشنواره پژواک بین المللی می شود
  • تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران
  • شهدا مایه افتخار سیستان و بلوچستان هستند
  • انگلیس، روسیه را به دور زدن تحریم‌های غرب متهم کرد
  • بررسی مقتضای اصل در مجراهای مختلف شک در مسائل اعتقادی
  • دیپلماسی فعال انرژی ایران، زمینه‌ساز افزایش چشم‌گیر فروش نفت و گاز کشور در شرایط تحریمی شد
  • دیپلماسی فعال انرژی کشور زمینه ساز افزایش چشم‌گیر فروش نفت و گاز در شرایط تحریمی شد
  • دستیابی به رشد اقتصادی ۵.۴ درصدی در شرایط تحریمی با تکیه بر تحولات بخش نفت و گاز
  • دستیابی به رشد اقتصادی 5.4 درصدی در شرایط تحریمی با تکیه بر تحولات بخش نفت و گاز