Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-04@03:22:02 GMT

سایه سنگین بولتون و پومپئو بر مذاکره با پیونگ یانگ

تاریخ انتشار: ۴ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۸۱۳۳۶۴

سایه سنگین بولتون و پومپئو بر مذاکره با پیونگ یانگ

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی طی گزارشی از انتصاب «جان بولتون» و «مایک پومپئو» به سمت‌ های جدید می‌ نویسد که اگرچه آغاز کار بولتون احتمالا بیش از یک ماه طول خواهد کشید، اما انتظار می‌ رود که روابط آمریکا و کره شمالی بدتر شود، چرا که وی دیدگاهی بسیار سخت‌ گیرانه نسبت به پیونگ یانگ دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بولتون که قرار است در 9 آوریل در کاخ سفید شروع به کار کند، در برهه ای حساس و بحرانی به عنوان مشاور ارشد ترامپ برگزیده شده است.

ترامپ اخیرا دعوت «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی را برای دیدار با او راجع به برنامه هسته ای آن کشور پذیرفته است.

این خبرگزاری دیدگاه چندین کارشناس ارشد را منتشر کرده‌ است که می‌ گویند اگر دیدار رهبران آمریکا و کره شمالی به نتایج دلخواه نرسد، احتمال بروز جنگ بالا خواهد بود.

دیدار مقام‌ های ارشد دو کره برای آخر ماه آوریل، یعنی یک ماه پیش از دیدار رهبران کره شمالی و آمریکا برنامه‌ ریزی شده‌ است.

مقامات ارشد کره جنوبی و شمالی توافق کردند تا روز پنج‌ شنبه 9 فروردین با یکدیگر دیدار کنند.

به گزارش وب‌ سایت رسمی وزارت اتحاد کره جنوبی، این دیدار در روستای مرزی «پانمونجوم» کره شمالی برگزار خواهد شد و مقدمه‌ ای برای دیدار رهبران دو کشور در ماه آینده محسوب می شود.

امروز شنبه، کره شمالی به همسایه جنوبی خود اطلاع داده‌ است که یک تیم سه‌ن فره به رهبری «ری سون گئون» رئیس «کمیته اتحاد دوباره صلح» این کشور در مذاکرات حضور خواهد یافت.

وزارت اتحاد کره جنوبی در گزارش دیگری که چهار روز پیش از نشست خبری کمیته مذاکرات دو کره منتشر کرده بود، از دعوت 160 هنرمند حوزه موسیقی کره جنوبی توسط همسایه شمالی برای بازدید از پیونگ یانگ خبر داده بود.

اخیرا یک تیم از مقام‌ های ارشد کره شمالی که شامل خواهر «کیم جونگ اون» رهبر این کشور و خود «ری سون گئون» می‌ شد، برای شرکت در بازی‌ های المپیک زمستانی پیونگ‌ چانگ کره جنوبی اعزام شدند که نقطه عطفی در روابط دو کشور محسوب شد.

همچنین پس از این دیدار، رهبر کره شمالی از «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا برای دیدار دوجانبه دعوت کرد که با پاسخ مثبت او روبرو شد.

اهمیت دیدار پیش روی مقامات ارشد دو کره بسیار بالا است، چرا که احتمالا دیدار ترامپ و کیم جونگ اون اواخر ماه مه برگزار خواهد شد.

ترامپ هفته جاری جان بولتون نماینده سابق آمریکا در سازمان ملل (به مدت یک سال در دوران «جرج بوش» پسر) را مشاور امنیت ملی کاخ سفید کرده‌ است، کسی که با عقاید سرسختانه خود در قبال کره شمالی مشهور است.

ترامپ اخیرا «رکس تیلرسون» وزیر خارجه کشور را نیز به خاطر آنچه «اختلاف عقیده در مسئله ایران و برخی امور سیاست خارجی» عنوان کرده بود، اخراج کرد.

رئیس جمهور آمریکا همچنین مایک پومپئو را که از ابتدای ریاست جمهوری ترامپ به عنوان رئیس سازمان سیا مشغول به کار بود، جایگزین وی کرد.

پومپئو نیز به دیدگاه‌ های سخت‌ گیرانه نسبت به کره شمالی و ایران مشهور است.

این در حالی است که اخباری در این خصوص منتشر شده که دولت ترامپ با «جیمی کارتر» رئیس جمهور اسبق این کشور درباره چگونگی تدوین سیاست خود در قبال کره شمالی مشورت کرده و کارتر نیز گفته است اگر نیاز باشد به دولت ترامپ کمک می کند.

کارتر 93 ساله در گفتگو با شبکه سی بی اس گفته است که او از جانب برخی افرادی در دولت ترامپ طرف مشورت قرار گرفته است.

کارتر ابتدای این ماه در مصاحبه ای گفته بود: «من می دانم که کره شمالی چه می خواهد و به چه چیزی نیاز دارد. همین هفته افرادی از کاخ سفید پیش من آمدند و مرا از آخرین تحولات مربوط به کره شمالی آگاه کردند. حاضرم از طرف دولت ترامپ به کره شمالی سفر کنم.»

 

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: موسسات مالی و اعتباری رفراندوم گفت و گوی ملی غوطه شرقی ارز دیجیتال کره جنوبی آمریکا کره شمالی کاخ سفید ترامپ برنامه هسته ای موسیقی المپیک زمستانی رئیس جمهور آمریکا سازمان ملل مشاور امنیت ملی وزیر خارجه ایران سازمان سیا المپیک زمستانی کره شمالی ترامپ جان بولتون رکس تیلرسون مایک پومپئو موسسات مالی و اعتباری رفراندوم گفت و گوی ملی غوطه شرقی ارز دیجیتال امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۸۱۳۳۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جاده‌های ۲۰ استان بارانی است/ ترافیک سنگین در محورهای شمالی

پلیس راهور با اعلام آخرین وضعیت ترافیکی در جاده‌های کشور اعلام کرد: بارش باران در ۲۰ استان گزارش شده است و از رانندگان درخواست می‌شود با احتیاط رانندگی کنند.

به گزارش مشرق، از پلیس راهور، آخرین وضعیت راههای کشور تا صبح روز پنجشنبه 13 اردیبهشت به شرح زیر است:

- تردد وسایل نقلیه از محور چالوس مسیر(شمال به جنوب) تا اطلاع بعدی ممنوع است.

- ترافیک سنگین در محور چالوس مسیر (جنوب به شمال) حدفاصل پل زنگوله تا سیاه بیشه و محدوده های هریجان و هزارچم

- ترافیک سنگین در آزادراه تهران - شمال مسیر (جنوب به شمال) حدفاصل تونل شماره ۱۱ تا ۱۳ و تونل شماره ۱۶ تا شهرستانک و تونل البزر تا انتهای آزادراه

- ترافیک سنگین در محور هراز مسیر (جنوب به شمال) محدوده مشاء و حدفاصل پلور تا وانا و محدوده بایجان

- ترافیک سنگین در محور فیروزکوه مسیر (جنوب به شمال) محدوده گیلاوند

- ترافیک سنگین در آزادراه تهران - پردیس محدوده ابتدای آزادراه

- تردد روان در آزادراه قزوین - رشت (رفت و برگشت)

بر اساس اعلام پلیس، محور هراز و آزادراه تهران - شمال دارای بارش باران و سایر محورهای شمالی فاقد هرگونه مداخلات جوی است.

همچنین بارش باران در برخی از محورهای استان های آذربایجان غربی ، آذربایجان شرقی ، ایلام ، کرمان ، تهران ، هرمزگان ، قزوین ، فارس ، لرستان ، مرکزی ، مازندران ، همدان ، کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان ، یزد، اصفهان، کرمانشاه، بوشهر، کردستان و چهارمحال و بختیاری گزارش شده است.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • وضعیت ترافیکی این دو محور مهم شمالی
  • ترافیک سنگین در محورهای شمالی ادامه دارد
  • وضعیت راه‌های کشور؛ ترافیک سنگین در جاده‌های شمالی
  • جاده‌های ۲۰ استان بارانی است/ ترافیک سنگین در محورهای شمالی
  • گزینه عجیب معاون اولی ترامپ؛ زنی معروف به «قاتل سگ‌ها»!
  • عکس/سایه آزادی آمریکایی!
  • ممنوعیت تردد خودروهای سنگین در ۷ محور شمالی کشور از امروز تا شنبه ۱۵ اردیبهشت ماه
  • ۶ کیلومتر باند دوم محور نهبندان - زابل زیربار ترافیک رفت
  • ادعای کره جنوبی درباره ارتباط کره شمالی و جنبش حماس
  • ترافیک سنگین در محورهای شمالی کشور