Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو مجمع نمایندگان استان تهران، با یادآوری‌ اینکه مجلس همزمان با بررسی لایحه بودجه ۹۷ بر عدم افزایش نرخ خدمات شهری تاکید کرده بود از شهرداری خواست تا برای تامین منابع پایدار از مشارکت سرمایه‌گذاران بهره‌مند شود.

به گزارش حوزه پارلمان خبرگزاری آنا قاسم میرزایی نیکو، در مورد نحوه تامین منابع پایداری شهرداری گفت: بخش‌هایی برای تامین منابع پایدار شهرداری دیده شده است به این صورت که ارزش افزوده را افزایش داده‌اند، سهمی از جرایم رانندگی برای این بخش تخصیص یافته است، همچنین از بخش پسماند رقم قابل‌توجهی در بودجه 97 به این بخش تزریق شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به افزایش نرخ خدمات به عنوان یکی از راه‌های تامین منابع پایدار شهرداری ادامه داد: مجلس در روند بررسی لایحه بودجه 97 درخواست کرد تا در حد ممکن از هر گونه افزایش نرخ ارائه خدمات به دلیل مشکلات معیشتی که مردم با آن مواجه هستند، جلوگیری شود.

وی در ارائه راهکار برای رفع دغدغه عمومی در جهت کاهش آلودگی هوا و ترافیک در پایتخت تصریح کرد: توجه ویژه به مترو یکی از بهترین اقدامات برای رفع آلودگی هوا و ترافیک به عنوان دو معضل مهم تهران است که هم شهرداری، هم دولت و هم شورای شهر باید به این سمت و سو بروند که با تامین اعتبارات لازم، افزایش خطوط و ایستگاه‌های مترو را در دستورکار خود قرار دهند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، در واکنش به اظهارنظرهایی مبنی بر اینکه بسیاری از خطوط و واگن‌های مترو به دلیل فرسودگی از کارایی لازم برخوردار نیستند، یادآور شد: با توجه به اینکه خطوط و واگن‌های مترو به دلیل فرسودگی نیاز به جایگزینی دارند، شهرداری باید نوسازی خطوط ریلی و واگن‌های مورد نیاز این بخش را در اولویت برنامه‌های خود در حوزه حمل و نقل شهری قرار دهد.

عضو مجمع نمایندگان استان تهران، با تاکید بر اینکه تعیین 4000هزار میلیارد اعتبارات در لایحه بودجه 97 برای نوسازی و توسعه خطوط حمل و نقل عمومی پاسخگوی نیاز این بخش نیست، تاکید کرد: هم‌اکنون شهرداری باید به سمت سرمایه‌گذاری حرکت کند که تحقق این مهم نیز در گروی ثبات وضعیت اقتصادی کشور بوده تا در پی آن بتوان سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی را برای مشارکت در حوزه شهری جذب کرد

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۸۱۴۱۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمل و نقل عمومی از شنبه گران می شود | افزایش ۱۶ درصدی نرخ ورودیه مترو

به گزارش همشهری آنلاین، سال گذشته بود که شورای شهر تهران، افزایش ۱۶ تا ۴۵ درصدی افزایش کرایه ناوگان حمل و نقل عمومی را تصویب کرد اما مقرر شد از اردیبهشت امسال اعمال شود.

سید جعفر تشکری هاشمی درباره نرخ جدید کرایه‌ها گفت: «در شورا سعی کردیم با توجه به شرایط اقتصادی؛ افزایش نرخ کرایه‌ها در حوزه مترو و اتوبوس -که متعلق به شهرداری تهران است و یارانه دریافت می کنند- را حداقلی پیش بینی کنیم. در مورد اتوبوس‌های بخش خصوصی و تاکسی‌ها باید بگونه‌ای نرخ گذاری انجام می‌شد که راننده تاکسی و بخش خصوصی در اتوبوسرانی متضرر نشوند.»

نرخ ورودیه در مترو داخل تهران تنها ۱۶ درصد افزایش داشته است. او با بیان این مطلب تاکید کرد: «بر این اساس تا سقف ۳۰ کیلومتر نرخ محاسبه می‌شود و اگر از ۳۰ کیلومتر بیشتر تردد انجام شود، نرخ محاسبه نمی‌شود. بنابراین نرخ بلیت تک سفر از ۳۳۰۰ تومان به ۴۳۰۰ تومان افزایش پیدا می‌کند. درخطوط حومه برای پرند و هشتگرد نیز افزایش ۳۰ درصدی نرخ تعیین شده است.»

این عضو شورای شهر تهران به نرخ بلیت اتوبوس هم اشاره کرد و گفت: «مبلغ ورودیه در اتوبوس تندرو و عادی ۲۲ درصد افزایش یافته است و به ازای هر کیلومتر پیمایش برای اتوبوس‌های تندرو ۲۰ درصد افزایش و برای اتوبوس‌های عادی ۴۰ درصد افزایش خواهیم داشت. به طور میانگین قیمت تمام شده در اتوبوس تندرو ۲۱ درصد و اتوبوس عادی ۳۰ درصد و اتوبوس‌های ارائه خدمات دربستی نیز شاهد رشد ۴۰ درصدی هستیم.»

رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران در مورد بهای تاکسی‌ها در سال جاری هم عنوان کرد که حداکثر رشد ۴۵ درصد برای نرخ کرایه تاکسی‌ها خواهیم داشت. البته دقت در مورد سرویس دهی تاکسی های خطی، ضریب شیب معابر محاسبه می شود یعنی بطور متوسط ۱۵ درصد نرخ افزایش پیدا می‌کند.

کد خبر 845190 منبع: ایسنا برچسب‌ها شهردارى تهران تهران حمل و نقل شهری

دیگر خبرها

  • تولید روزانه ۱۲۰ تن کمپوست در قم/ احداث کمربند سبز سایت پردازش پسماند شهر
  • نظارت درون سازمانی در شهرداری گرگان مطلوب نیست/ گله‌مندی مردم از خدمات‌شهری
  • وضعیت دستفروشان از چین تا آمریکا | آیا دستفروشی در مترو شهرهای بزرگ دنیا آزاد است؟
  • پیگیری تامین منابع مالی طرح کمربندی قم در دیدار با رئیس بانک ملی ایران
  • تجهیزات شهرداری اردکان مناسب نیست
  • پیشروی مشهد در حوزه هوشمندسازی
  • حمل و نقل عمومی از شنبه گران می شود | افزایش ۱۶ درصدی نرخ ورودیه مترو
  • خطوط قرمز بهترین شهرداران دنیا
  • زیرساخت‌های شهری برای مهار تورم و جهش تولید باید تقویت شود
  • لزوم تقویت زیرساخت‌های شهری برای مهار تورم و جهش تولید