Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-04-29@14:38:13 GMT

زمان افتتاح راه آهن بین المللی آستارا

تاریخ انتشار: ۴ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۸۱۴۳۷۲

رئیس کمیته حمل ونقل بین الملل راه‌آهن ایران از افتتاح رسمی خط آهن بین المللی آستارا با حضور روسای جمهور ایران و آذربایجان پنج‌شنبه هفته جاری از طریق ویدئو کنفرانس خبر داد.   به گزارش صدای ایران از مهر، حسین عاشوری بعد ازظهر شنبه در جریان بازدید وزیر اقتصاد و صنعت جمهوری آذربایجان از خط ریلی آستارا و بارانداز آن در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: براساس هماهنگی‌های صورت‌گرفته پنج‌شنبه هفته جاری(۹ فروردین) راه آهن بین‌المللی آستارا-آستارا به‌صورت ویدئوکنفرانس و درجریان سفر ریاست جمهوری اسلامی ایران به کشور جمهوری آذربایجان رسما افتتاح می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه از یک ماه گذشته جابه‌جایی و تخلیه بار به‌صورت آزمایشی و با حضور قطارهای باری از روسیه و جمهوری آذربایجان در بارانداز ریلی آستارای جمهوری اسلامی ایران انجام می‌شود، افزود: درطی مدت یاد شده هفت‌ هزار و ۶۰۰ تن کالا در قالب ۱۲۲ واگن در بارانداز ریلی ایران تخلیه شده و اکثر بارهای تخلیه شده ام دی اف، تخته نراد و محصولات کشاورزی است.
عاشوری با یاد آوری سرمایه گذاری ۶۰ میلیون دلاری از سوی جمهوری آذربایجان در بارانداز ریلی آستارا-آستارا، گفت: سرمایه‌گذاری انجام  شده طرف آذری که در سفر پیش روی ریاست جمهوری ایران به آذربایجان به امضای طرفین می رسد که در بخش‌های ساخت سیلوهای ذخیره گندم، مخازن سوخت و سوله‌های انبار و همچنین محوطه تخلیه و بارگیری کانتینرها است.
رئیس کمیته حمل و نقل بین الملل راه آهن ایران با بیان اینکه عواید ناشی از کرایه حمل بار به مدت ۱۵ سال در اختیار دولت آذربایجان قرار گرفته است، افزود: اقدام مذکور از طرف دولت ایران در قبال سرمایه‌گذاری ۶۰ میلیون دلاری جمهوری آذربایجان در راه‌آهن بین‌المللی آستارا صورت گرفته است.
وی تصریح کرد: زمان هماهنگ شده قابل تمدید نبوده و طرفین با رعایت قانون به فعالیت خود ادامه  می دهد.
عاشوری افزود: بارانداز ریلی آستارا ۶۰ هکتار وسعت دارد که در اختیار فضای اداری و همچنین ساخت امکانات مربوط به احداث سوله، سیلو، انبار و بارانداز کانتینری خواهد بود و از فضای موجود سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی نیز بهره مندخواهند شد.
وی ادامه داد: تاکنون پنج شرکت داخلی و یک شرکت خارجی جهت سرمایه‌گذاری در بارانداز ریلی آستارا-آستارا اعلام آمادگی کرده‌اند.
رئیس کمیته حمل و نقل بین الملل راه آهن ایران از پیش بینی برای احداث هشت مخزن بزرگ نفتی در بار انداز راه آهن آستارای ایران خبر داد و گفت: قرارداد نهایی سرمایه‌گذاری جمهوری آذربایجان در پروژه ریلی رشت به آستارا قرار است در سفر ریاست جمهوری اسلامی ایران به باکو پایتخت جمهوری آذربایجان نهایی و عملیاتی شود.  
عاشوری تصریح کرد: پروژه ریلی رشت-آستارا حلقه مفقوده کریدور شمال به جنوب است و به عنوان تکمیل کننده این کریدور ریلی تمام تلاش ها برای فعال شدن آن است و  دو کشور ایران و آذربایجان در این زمینه سرمایه گذاری  مشترک خود را آغاز کرده و به خوبی به نفع اقتصادی دو کشور از طریق این خط ریلی واقف هستند.


منبع: صدای ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۸۱۴۳۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز همکاری‌ های حمل‌ ونقل بین‌ المللی و ترانزیتی ایران و تاجیکستان از بندر چابهار

تین نیوز

جمهوری اسلامی ایران و جمهوری تاجیکستان در بخش حمل ونقل بین المللی و ترانزیتی از طریق بندر چابهار تفاهم نامه همکاری امضا کردند.

به گزارش تین نیوز به نقل از بازار،  تفاهم نامه همکاری جمهوری اسلامی ایران و جمهوری تاجیکستان در بخش حمل ونقل بین المللی و ترانزیتی از طریق بندر چابهار میان علی اکبر صفایی؛ معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی کشورمان و شایسته مرادزاده معاون وزیر حمل ونقل جمهوری تاجیکستان امضا شد.

این تفاهم نامه با هدف توسعه همکاری های حمل ونقل بین المللی و ترانزیت چندوجهی بین جمهوری اسلامی ایران به امضا رسید.

گفتنی است، هیئت جمهوری تاجیکستان به سرپرستی معاون وزیر حمل ونقل این کشور در سفر به تهران پس از ملاقات با مقامات ارشد سازمان بنادر و دریانوردی از زیرساخت ها و ظرفیت های ترانزیتی بندر چابهار نیز بازدید کردند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • جمهوری آذربایجان قصد دارد املاک دولتی ایران در باکو را مصادره کند
  • دلیل پاشینیان برای «واگذاری روستاها به آذربایجان»
  • ترانزیت ایران و آذربایجان متحول می‌شود 
  • آغاز همکاری حمل ونقل بین المللی ایران و تاجیکستان از بندر چابهار کلید خورد
  • دیدار وزیر دفاع ایران با همتای بلاروسی
  • آغاز همکاری‌ های حمل‌ ونقل بین‌ المللی و ترانزیتی ایران و تاجیکستان از بندر چابهار
  • دیدار وزیر دفاع ایران با وزیر دفاع بلاروس
  • راه‌آهن:کنسرسیوم توسعه ریلی از حسن‌نیت ما سوء استفاده کرد
  • هشدار جدی روزنامه جمهوری اسلامی درباره نقشه جدید نفوذی ها در ایران
  • تجارت ایران با کشور‌های آفریقایی دوبرابر می‌شود/ فردا ۸ اردیبهشت زمان افتتاح بزرگترین نمایشگاه دستاورد‌های ایران