Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@15:04:01 GMT

ایران، صلح جو و آرام ترین کشور در منطقه است

تاریخ انتشار: ۴ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۸۱۴۵۱۲

ایران، صلح جو و آرام ترین کشور در منطقه است

دهلی نو- ایرنا- گفت: یک فعال سیاسی و دبیر شورای سیاسی مسلمانان هند با اشاره با نقش برجسته ایران در سد کردن راه نفوذ بیشتر داعش در منطقه، گفت: جمهوری اسلامی ایران صلح جو و آرام ترین کشور در منطقه است که گروه های تروریستی هرگز نتوانسته اند در آن نفوذ کنند.

تسلیم احمد رحمانی روز شنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا گفت: به دلیل ثبات سیاسی و رهبری قوی ایران، تروریسم در این کشور نفوذ نکرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مردم ایران نیز به کشور خود بسیار علاقه دارند و حاضر نیستند این کشور به دست گروه های تروریستی تخریب شود بنابراین دولت ایران در مبارزه با تروریسم از حمایت مردم این کشور برخوردار است.
وی در خصوص تبلیغات کشور های غربی علیه ایران گفت: ایران هیچ تروریستی به سایر کشور ها نمی فرستد زیرا هیچ گروه تروریستی در خاک آن مستقر نیست در حالیکه آمریکا و سایر کشورها دائما ایران را متهم به حمایت از تروریسم می کنند.
وی تاکید کرد: بر خلاف تبلیغات انجام شده دشمنان ایران، آمریکا عامل اصلی گسترش تروریسم در منطقه است.
رحمانی تصریح کرد: ایران هیچ نقشی در گسترش تروریسم در منطقه ندارد و تبلیغات منفی انجام شده علیه این کشور دروغ است. کشور های غربی هیچ مدرکی مبنی بر حمایت ایران از تروریسم در اختیار ندارند.
وی با بیان اینکه آمریکا به دنبال قدرت بخشیدن به رژیم صهیونیستی است، اظهار داشت: این رژیم یک سازمان تروریستی است زیرا مردم فلسطین را به قتل می رساند و زمین های آنها را اشغال می کند و آمریکا از این اقدامات حمایت می کند. بنابراین امریکا خود حامی تروریسم است.
رحمانی تاکید کرد اما ایران به دنبال ایجاد دموکراسی در منطقه علیه حکومت های خودکامه و مخالف امپریالیسم است. ایران از خواسته های مردم منطقه حمایت می کنند.
وی در خصوص نقش کشور های منطقه در حمایت از تروریسم گفت: در غرب آسیا، عربستان سعودی و امارات ثروتمند ترین کشور های منطقه هستند، گروه های تروریستی مانند داعش و القاعده توسط این کشور ها حمایت شده اند. این دو کشور مسوول گسترش تروریسم در منطقه هستند. عربستان سعودی با ترویج افکار وهابی و سلفی خود سعی کرد گروه تروریستی داعش ، در عراق و سوریه قدرت بگیرد.
دبیر شورای سیاسی مسلمانان هند گفت: آمریکا بزرگ ترین حامی تروریسم است. گروه تروریستی داعش بیشترین حمایت نظامی خود را از آمریکا دریافت می کند، این گروه به دنبال نابود کردن اسلام است و آمریکا از بدنام شدن اسلام و مسلمانان بهره می برد.
وی افزود: مسلمانان، داعش را به رسمیت نمی شناسند، آنها حامی تروریسم نیستند، اما دشمنان به دنبال به حاشیه راندن اسلام هستند و نمی خواهند کشور های اسلامی قدرت گرفته و متحد شوند. بنابراین آنها این توطئه ها را برای مقابله به کشور های اسلامی پیاده کرده اند.
آساق**267**1424**3404

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي ايران مبارزه تروريسم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۸۱۴۵۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش کاردار ایران در لندن به اظهارات وزیر دفاع انگلیس

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز؛ سید مهدی حسینی متین در پیامی در شبکه مجازی ایکس نوشت که بریتانیا با آغاز حملات هوایی غیرقانونی به خاک یمن از ژانویه گذشته، خود را به هدف قانونی برای اقدامات دفاعی یمنی‌ها تبدیل کرده است. اگر انگلیس و آمریکا فکر می‌کنند که تجاوزشان امنیت را برای آنها و متحدان (رژیم اسرائیل) به ارمغان می‌آورد، کاملاً نادان هستند.

بیشتر بخوانید؛ شکست حزب حاکم محافظه‌کار انگلیس در انتخابات محلی

وزیر دفاع انگلیس اخیرا در اظهاراتی ضد ایرانی مدعی شده بود که «ایران مسؤول بسیاری از بی‌ثباتی‌های منطقه‌ای از طریق شبکه غیرقانونی نیابتی از جمله حماس، حزب‌الله و انصارالله، گروه‌های مقاومت مرتبط با ایران و حملات مستقیم آنها است».

همچنین وزارت امور خارجه ایران روز پنجشنبه اعلام کرد در اقدامی متقابل هشت فرد و پنج نهاد انگلیسی را به دلیل اقدامات عامدانه در حمایت و تسهیل اقدامات رژیم صهیونیستی از جمله در ارتکاب اعمال تروریستی علیه صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی تحت تحریم قرار می‌دهد.

نام گرنت شاپس، وزیر دفاع انگلیس نیز در این لیست به چشم می‌خورد.

شاپس در واکنش به این تحریم، ایران و نیروهای مقاومت منطقه را به بی‌ثبات‌کردن منطقه متهم کرد و مدعی شد: «اگر ایران فکر می‌کند این تحریم‌ها کسی را می‌ترساند، کاملا در اشتباه است».

انتهای پیام/

کد خبر: 1229386 برچسب‌ها کشور انگلیس

دیگر خبرها

  • روزنامه جمهوری اسلامی: طالبان مشغول پاکسازی قومی و شیعه‌کشی است؛ ایران هم سکوت می‌کند
  • گروگان‌های طالبان که درباره‌شان نشنیده‌اید / چرا آمریکا ۸۰۰ پایگاه نظامی در سرتاسر دنیا دارد؟ / چرا کشور‌ها به جنگ با یکدیگر می‌روند؟ / چگونه داعش به وجود آمد؟
  • ارائه خدمات پزشکی رایگان در جزیره قشم
  • جزیره قشم میزبان گروه پزشکان جهادی
  • هراس کره جنوبی از حملات تروریستی کره شمالی | وزارت خارجه بیانیه داد | افزایش سطح هشدار در ۵سفارتخانه
  • اطلاعیه سپاه درباره بازداشت پشتیبانان یک گروه تروریستی
  • اطلاعیه مهم سپاه پاسداران درباره بازداشت عوامل پشتیبانی یک گروه تروریستی در مدرسه دینی پشامگ راسک
  • داعش در افغانستان به طور جدی سرکوب شده است
  • طالبان: حضور داعش در افغانستان به صفر نزدیک شده است
  • واکنش کاردار ایران در لندن به اظهارات وزیر دفاع انگلیس