Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@16:37:03 GMT

وزیرکشور لبنان رقبای حزبی خود را اوباش خواند

تاریخ انتشار: ۴ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۸۱۴۵۸۴

وزیرکشور لبنان رقبای حزبی خود را اوباش خواند

بیروت-ایرنا- «نهاد المشنوق» وزیر کشور لبنان، ظهر امروز (شنبه) در ویدیویی رقبای حزبی خود از جمله جنبش امل و حزب الله را «اوباش» خواند.

به گزارش ایرنا، المشنوق از سران حزب «جریان المستقبل» به رهبری «سعد الحریری» نخست وزیر لبنان در این ویدئو که در فضای مجازی منتشر شد، رقبای حزب متبوعش را در حوزه انتخابیه دوم بیروت با صفت اوباش خطاب کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وزیرکشور لبنان این سخنان را در یک نشست انتخاباتی حزبی در روز جمعه عنوان کرد.
وی در این ویدیو به صراحت می گوید: در بلوک 1 (بخشی از حوزه انتخابیه دوم بیروت که شامل محله های شیعه نشین بیروت می شود) جنبش امل و حزب الله تعدادی بوقلمون و اوباش هستند که تعدادشان به 45هزار رأی دهنده می رسد.
این در حالی است که المشنوق مسئول رسمی اداره انتخابات مجلس لبنان است که کمتر از یک ماه و نیم دیگر در 16 اردیبهشت برگزار خواهد شد.
در پی این اظهارات، شهروندان لبنانی از جمله هواداران جنبش امل و حزب الله با راه اندازی کمپینی در فضای مجازی تحت عنوان «ما شهروندیم نه اوباش» به این سخنان توهین آمیز المشنوق واکنش نشان دادند.
یکی از کاربران توئیت کرد: اوباش کسانی هستند که به شما رأی نمی دهند؟ آیا منظورت این است؟
کاربری دیگر توئیت کرده است: وزیری که اینگونه صحبت کند و شهروند کشورش را اوباش بخواند، فردا در صورت پیروزی در انتخابات چگونه خواهد بود؟
اما یک کاربر دیگر نوشته که به خاطر چند رأی بیشتر نقاب از چهره برخی کنار می رود، و با حرفهایش کشور را به آتش می کشد، مشخص است چه کسی اوباش است.
«نبیه بری» رئیس مجلس لبنان و رهبر جنبش امل در دیدار عصر امروز با تعدادی از ورزشکاران لبنانی، با ابراز تأسف به خاطر از بین رفتن ادب در گفتار برخی سیاستمداران کشورش در آستانه انتخابات، گفت: کاش سیاستمداران ما روح ورزشکاری را در عمل سیاسی شان رعایت می کردند، اما امروز که به موعد انتخابات ششم ماه مه نزدیک می شویم، گفتار سیاسی به سطحی سقوط کرده است که هیچ خدمتی به لبنان، اتحاد آن و تصویر کشورمان در جهان نمی کند.
اوایل بهمن ماه سال 96 نیز «جبران باسیل» وزیر خارجه لبنان در یک نشست انتخاباتی، نبیه بری را «قلدر» خوانده بود که در پی آن اظهارات چند روزی فضای سیاسی لبنان ملتهب شده و هواداران جنبش امل و «جریان ملی آزاد» در خیابان ها با هم درگیر شدند. اما با وساطت برخی از جمله حزب الله پس از چند روز اوضاع آرام گرفت.
شبک**خاورم**390**1708

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سیاسی لبنان نهاد المشنوق انتخابات مجلس لبنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۸۱۴۵۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حزب‌الله لبنان موضع «السماقه» را هدف قرار داد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از النشره، حزب‌الله لبنان با صدور بیانیه‌ای از حمله جدید خود به یک مرکز نظامی دیگر ارتش رژیم صهیونیستی در شمال سرزمین‌های اشغالی خبر داد.

اداره اطلاع‌رسانی جنگی حزب‌الله لبنان در این بیانیه تاکید کرد: در حمایت از ملت پایدار فلسطین در نوار غزه و مقاومت شجاع و شریف آنان، رزمندگان مقاومت اسلامی ساعت ۱۵:۱۰ عصر امروز یکشنبه بیست‌وهشتم آوریل ۲۰۲۴ موضع السماقه واقع در تپه‌های اشغالی کفرشوبا را با تسلیحات مناسب هدف گرفتند و آن را به صورت مستقیم مورد اصابت قرار دادند.

همچنین رسانه‌های رژیم صهیونیستی از به گوش‌رسیدن صدای چندین انفجار در منطقه‌های اشغالی «عکا» و «نهاریا» خبر دادند. هنوز جزییات بیش‌تری درباره ماهیت این انفجارها و تلفات مالی و جانی احتمالی صهیونیست‌ها منتشر نشده است.

پیش از این نیز حزب‌الله لبنان در بیانیه دیگری اعلام کرد: در حمایت از ملت پایدار فلسطین در نوار غزه و مقاومت شجاع و شریف آنان، رزمندگان مقاومت اسلامی ساعت ۱۱:۴۵ ظهر امروز یکشنبه بیست‌وهشتم آوریل ۲۰۲۴ موضع البغدادی را با گلوله‌های توپخانه هدف گرفتند و آن را به صورت مستقیم مورد اصابت قرار دادند.

کد خبر 6091324

دیگر خبرها

  • شرط مهم حماس برای توافق آتش بس با اسرائیل/حملات موشکی سنگین از خاک لبنان به سرزمین‌های اشغالی
  • حملات حزب‌الله به چند پایگاه صهیونیستی
  • حزب‌الله لبنان موضع «السماقه» را هدف قرار داد
  • تصاویر حمله حزب الله لبنان به مقر نیرو‌های گولانی
  • شیخ نعیم قاسم: جنگ باعث بازگشت شهرک نشینان نخواهد شد
  • آماده باش تمام عیار حماس برای نبرد با اسرائیل در رفح/ حمله موشکی حزب‌الله لبنان به سربازان اسرائیل/چرا حمله به رفح برای ارتش اسرائیل خطرناک است؟/آمار شهدای غزه به ۳۴ هزار و ۳۸۸ نفر رسید
  • آماده باش تمام عیار حماس برای نبرد با اسرائیل در رفح/ حمله موشکی حزب‌الله لبنان به سربازان اسرائیل/چرا حمله به رفح برای ارتش اسرائیل خطرناک است؟
  • آماده باش تمام عیار حماس برای نبرد با اسرائیل در رفح/ حمله موشکی حزب‌الله لبنان به سربازان اسرائیل
  • شهادت یک عضو دیگر حزب الله در جنوب لبنان | عکس
  • شهادت عضو دیگر حزب الله در جنوب لبنان