Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، بهرام درخشان مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی مازندران تعداد تماس‌های مردمی سامانه ۱۳۱ مازندران را ۳۸ مورد شامل تغیر کاربری، پرسش، مشاوره‌ای و تقدیر تشکر اعلام کرد.

وی افزود: شناسایی ۳۸ مورد تغییر کاربری‌های غیر مجاز، ۱۸ مورد احداث بنا در یک هزار و ۳۹۰ متر مربع، محوطه سازی ۲ مورد در ۱۹۰ متر مربع، دیوار و فنس کشی ۱۲ مورد به طول چهار هزار و ۱۶۰ مترمربع و سایر تخلفات ۶ مورد دو هزار و ۱۳۰ متر مربع انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی مازندران، تعداد اکیپ گشت‌های حفظ کاربری در روز گذشته را ۲۲ اکیپ فعال اعلام کرد و گفت: ۴۹ نفر در این گشت زنی فعالیت داشتند.

درخشان با بیان اینکه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی نقش مهمی در اقتصاد کشور دارد، گفت: این سازمان از افراد فاقد زمین، اما دارای ایده و طرح‌های اشتغالزا و پرسود حمایت و عرصه منابع طبیعی را براساس قوانین ملی واگذار می‌کند.

وی افزود: ۳۲ هکتار از عرصه منابع طبیعی از آغاز امسال تاکنون به طرح‌های غیرکشاورزی و ۱۵ هکتار نیز به طرح‌های کشاورزی اختصاص یافت.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی مازندران به فعالیت گشت‌های حفاظت از زمین‌های ملی و زارعی در روستا‌های استان اشاره کرد و گفت: کارشناسان کشاورزی در صورت مشاهده هر گونه تغییر کاربری در زمین‌های کشاورزی و منابع طبیعی با حضور نماینده دادستان اقدام به تخریب بنا و بازگشت زمین به حالت سابق خواهند کرد.

درخشان افزود: ۵۶۱ مورد تغییر کاربری پارسال  شناسایی شد و زمین به عرصه طبیعی بازگشت.

وی با اشاره به سالروز تاسیس سازمان امور اراضی در ۷ بهمن سال ۱۳۷۵، گفت: واگذاری زمین بمنظور ایجاد فرصت‌های شغلی برای روستاییان فاقد زمین و دارای زمین کم، رونق طرح‌های زراعی و باغبانی، ایجاد فرصت‌های مناسب برای فارغ التحصیلان رشته‌های مختلف کشاورزی صورت می‌گیرد.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی مازندران افزود: حفاظت و یکپارچگی از زمین‌های ملی، تثبت مالکیت دولت و واگذاری زمین‌های ملی به تحصیل کرده‌های بخش کشاورزی و روستاییان کم زمین و بی زمین تاکنون انجام شده است.

انتهای پیام/آ

شناسایی ساخت وساز‌های غیر مجاز در زمین‌های کشاورزی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی اقتصاد مقاومتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۸۱۴۷۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شوری ۶.۵ میلیون هکتار اراضی کشاورزی و چالش بهره‌وری در تولید

به گزارش خبرنگار مهر، صفدر نیازی شهرکی، معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی درباره چالش فعلی کشور در حوزه خاک به شوری اراضی کشاورزی اشاره کرد و به مهر گفت: بیش از ۶.۵ میلیون هکتار از اراضی کشاورزی با EC های مختلف شور شده است. منابع زیرزمینی و سطح آب سفره‌های زیر زمین کاهش یافته و این منابع آبی هم شور هستند. با پمپاژهایی که در دشت‌ها صورت می‌گیرد شوری آب سال به سال در حال افزایش است. بنابراین پیش از اینکه نگران عناصر و فلزات سنگین و سایر مسائل در حوزه خاک باشیم خود شوری خاک، بهره‌وری محصولات کشاورزی را تحت شعاع قرار می‌دهد.

وی همچنین به تغییر کاربری اراضی کشاورزی پرداخت و ادامه داد: یکی از چالش‌های حوزه خاک تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی است. خاک مرغوب و کلاس یک در کشور بسیار کم است و متأسفانه تغییر کاربری هم عاملی شده در حوزه اراضی کشاورزی که نیاز به پیگیری دارد.

معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی اضافه کرد: موضوع دیگر قطعه قطعه شدن اراضی کشاورزی و مساله معیشتی بودن تولید است.

نیازی شهرکی گفت: پس از اصلاحات ارضی که سال ۱۳۴۰ ابلاغ شد زمین‌ها خرد و تحویل رعیت شدند. بعد از آن هم خرد شدن اراضی دو نسل ادامه یافت. چالش این زمین‌های کوچک، بهره‌وری آنها و مدیریت یکپارچه اراضی از دیگر مسائل قابل توجه بخش کشاورزی است که نیاز به رسیدگی و پیگیری دارد.

کد خبر 6050350 فاطمه امیر احمدی

دیگر خبرها

  • قلع و قمع ۴ هزار متر مربع تغییر کاربری غیر مجاز در قائم شهر
  • شناسایی و توقف ۴ مورد تغییر کابری غیر مجاز در اراضی الیگودرز
  • آزادسازی اراضی کشاورزی ۳ هزار میلیاردی در محمودآباد
  • شناسایی ۴ مورد تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی در الیگودرز
  • کاهش پرونده‌های حوزه زمین با سنددار شدن اراضی کشاورزی
  • شوری ۶.۵ میلیون هکتار اراضی کشاورزی و چالش بهره‌وری در تولید
  • پایش ۵ هزار و ۲۸۰ کیلومتر مربع از اراضی لرستان
  • اجرای طرح گشت مقابله با تغییر کاربری غیر مجاز زمین در شاهرود
  • شناسایی و توقف ۱۱ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در مرکز لرستان
  • موارد تغییر کاربری غیر مجاز اراضی استان بوشهر بررسی شد