Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-04-25@21:10:09 GMT

جهانگیری از کارخانه خودرو سازی بم بازدید کرد

تاریخ انتشار: ۴ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۸۱۴۸۶۵

جهانگیری از کارخانه خودرو سازی بم بازدید کرد

به گزارش سرویس سیاسی جام نیـوز، اسحاق جهانگیری و علی اصغر مونسان با حضور در ارگ جدید بم از کارخانجات خودروسازی قوامحرکه، آرمان موتور، کرمان موتور و نخل ارگ کریمان بازدید کردند.
شرکت آرمان موتور از سال گذشته با 9 میلیارد تومان اعتبار کار ساخت اگزوز و صندلی هیوندا اکسنت را بر عهده دارد.


کارخانه کرمان موتور نیز با 250 نیروی بومی تولید و ساخت رایوپخش و دسته سیم خودرو را عهده دار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


کارخانه نخل ارگ کریمان نیز قطعات و قوا محرکه گیربکس خودرو پراید را تولید می کند.
معاون اول رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همچنین امروز از مجتمع توانبخشی سپهر بم نیز بازدید کردند.


این مجتمع 80 زن سرپرست خانوار، معلولان جسمی حرکتی و 75 نفر از سالمندان شهرستان بم را زیر پوشش دارد.
مجتمع خیریه سپر بم دارای بخش های شبه خانواده، سرای سالمندان، گفتاردرمانی، توانبخشی، فیزیوتراپی، فرهنگی، هنری و غیره است.
هزینه ساخت و تجهیز مجتمع توانبخشی سپهر بم توسط نیکوکارانی از جمله بنیاد خیریه کروپ آلمان، انجمن کمک برای جهان واحد سیستم کروپ، شرکت سیستم کروپ آلمان، بنیاد ایمان از آمریکای شمالی، کارکنان بانک سپه، همیاری های مردمی از طریق ستاد راهبری و سیاست گذاری بازسازی بم، شرکت دخانیات ایران شرکت زیمنس تامین شده است.


معاون اول رئیس جمهوری عصر سه شنبه از طریق فرودگاه بین المللی آیت الله هاشمی رفسنجانی وارد استان کرمان شد.
وی ضمن حضور در گلزار شهدای شهر کرمان و سیرجان و دیدار با مردم و خانواده شهدا روز گذشته (جمعه) به شهرستان بم سفر کرد.
وی طی روزهای گذشته به منطقه زلزله زده راور نیز سفر کرده است.


حضور در شهرستان بم، افتتاح خط تولید شرکت کرمان موتور و بازدید از روند بازسازی ارگ قدیم آخرین برنامه سفر معاون اول رئیس جمهوری به استان کرمان است.
معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیز شبانگاه گذشته (جمعه) از طریق فرودگاه بین المللی کرمان وارد این استان شد.
علی اصغر مونسان امروز اسحاق جهانگیری را در بازدید از روند بازسازی ارگ قدیم بم همراهی می کند.

 

ایرنا

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: بم جهانگیری کارخانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۸۱۴۸۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حملات پهپادی ویرانگر اوکراین به کارخانه های فولاد روسیه/ اعلام تحریم های جدید آمریکا علیه ایران به بهانه جنگ اوکراین

بین الملل تابناک: هفتصد و هفتاد و هفتمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

مسکو: فرمول زلنسکی برای صلح، درگیری را طولانی‌تر می‌کند ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۱۹:۵۶

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه با اشاره به کنفرانسی که سوئیس در نظر دارد در ماه ژوئن میزبانی آن را برگزار کند، گفت که هرگونه مذاکره برای پایان دادن به درگیری در اوکراین بدون مشارکت روسیه بی‌معنی است.

 «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه به خبرنگاران گفت که فرمول صلح «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین - که خواستار خروج کامل نیروهای روسیه از تمام سرزمین‌هایی است که تصرف کرده‌اند - صلح را نزدیک‌تر نمی‌کند، بلکه درگیری را طولانی‌تر می‌کند.

براساس گزارش رویترز، سوئیس در اوایل این ماه اعلام کرد که میزبان یک کنفرانس دو روزه در سطح عالی در ۱۵ تا ۱۶ ژوئن در مورد دستیابی به صلح در اوکراین خواهد بود.

روسیه گفته است که در آن شرکت نخواهد کرد و «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین نیز پیشتر به خبرنگاران گفت: «ما بارها گفته‌ایم که این فرمت عجیبی است، برنامه‌های صلح خاصی بدون مشارکت روسیه اجرا می‌شود، بیهوده و حتی خنده‌دار است.»

ماکرون: اروپا در خطر مرگ قرار دارد ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۱۹:۵۶

رئیس‌جمهور فرانسه امروز – پنجشنبه – ضمن هشدار نسبت به «احتمال مرگ اروپا»، تاکید کرد که این قاره در «نقطه بحرانی» قرار دارد و جهت مقابله با رقبای جهان باید اقدامات بیشتری انجام داد.

«امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه طی سخنرانی در دانشگاه سوربُن فرانسه واقع در پاریس، پایتخت این کشور بیان کرد: «خطری مبنی بر مرگ اروپا وجود دارد. اروپا در نقطه بحرانی قرار دارد و در مقابل رقبایی که با سرعت بالا در حال تجدید تسلیحات هستند، باید اقدامات بیشتری انجام دهد.»

خبرگزاری فرانسه به نقل از رئیس‌جمهور این کشور نوشت: «اروپا احتمال دارد بمیرد و این فقط به انتخاب‌های ما بستگی دارد.»

وی افزود: «در شرایطی که قوانین تجارت آزاد جهانی توسط رقبای اصلی به چالش کشیده شده است، خطر عقب ماندن به لحاظ اقتصادی برای اروپا وجود دارد و باید الگوی رشد خود را بازنگری کند.»

ماکرون ۴۶ ساله که همچنان سه سال از دومین و آخرین دوره‌اش در ریاست‌جمهوری باقی می‌ماند، گفت: «در دنیایی که قوانین بازی تغییر کرده است، اروپا در برابر خطراتی که در جهان مواجه می‌شود، مسلح نیست.»

رئیس‌جمهور فرانسه در ادامه سخنرانی‌اش صراحتا هشدار داد: «طی یک دهه آینده، خطر تضعیف اروپا یا حتی سقوط آن بسیار زیاد است. از اروپا می‌خواهیم از یک اقلیت راهبردی بیرون بیاید؛ مسئله‌ای که او را بیش از اندازه به انرژی روسیه و در حوزه امنیت به ایالات متحده وابسته کرده است.»

امانوئل ماکرون با اشاره به درگیری روسیه-اوکراین ادعا کرد: «رفتار روسیه پس از حمله به اوکراین غیرقابل مهار شده است و دیگر مشخص نیست مسکو تا کجا پیش برود. شرط لازم و اساسی برای روسیه این است که در جنگ اوکراین پیروز نشود.»

او تاکید کرد: «ما باید این مفهوم استراتژیک دفاع معتبر اروپایی را برای خود بسازیم؛ اروپا نمی‌تواند تحت امر ایالات متحده آمریکا باشد.»

رئیس‌جمهور فرانسه در قسمت دیگری از صحبت‌هایش خاطر نشان کرد: «ما عادت داشتیم از روسیه و از چین خرید کنیم اما این به پایان رسید. واقعیت‌ها تغییر پیدا کرده‌اند. جنگی در قلمرو اروپایی برقرار است و توسط شخصی هدایت می‌شود که قدرت هسته‌ای دارد. ایران هم هسته‌ای خواهد داشت و این مسئله تغییر دهنده بزرگ بازی به حساب می‌آید. ما باید تصمیمات راهبردی بزرگی اتخاذ کنیم.»

ماکرون با بیان اینکه اروپا به افزایش ظرفیت خود در حوزه دفاع و امنیت سایبری نیاز دارد، گفت: «در ماه‌های آینده از شرکای اروپایی درخواست پیشنهاد خواهم کرد. هم‌چنین در خرید تجهیزات نظامی باید تامین‌کنندگان اروپایی در اولویت باشند و از ایده تخصیص وام برای تامین مالی این حوزه حمایت می‌کنم.»

ژنرال انگلیسی: برای کی‌یف سخت است جلوی حمله مسکو را بگیرد ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۱۹:۵۶

رئیس ارتش انگلیس با اشاره به ضعف دفاع اوکراین، اذعان کرد کی‌یف با «جنگ دشواری» در مقابل پیشروی‌ نیروهای روسیه قرار دارد.

مسئله ضعف دفاع اوکراین توسط بسیاری از مقامات غربی و رسانه‌ها برجسته شده است و احتمال می‌رود حتی با وجود کمک‌های گسترده‌ای که از سوی غرب به خصوص آمریکا به اوکراین سرازیر می‌شود، این کشور نتواند در مقابل قدرت روسیه به پیروزی برسد.

«تونی راداکین»، رئیس ارتش انگلیس در گفت‌وگو با روزنامه فایننشال تایمز بیان کرد: «فضای غمگین و ناامید کننده‌ای دفاع اوکراین را احاطه کرده و این کشور با جنگ دشواری در مقابل پیشروی نیروهای روسیه مواجه شده است.»

وی گفت: غرب نسبت به توان دفاعی اوکراین بدبین است و برای کی یف سخت خواهد بود که جلوی حمله مسکو را بگیرد. روسیه حملات دوربرد موثرتری نسبت به سال گذشته انجام داده است.

اعلام تحریم های جدید آمریکا علیه ایران به بهانه جنگ اوکراین ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۱۹:۵۱

وزارت خزانه داری آمریکا بیش از ۱۲ نهاد، شخص و کشتی را به ادعای آنچه آن را "ایفای نقش در تسهیل و تامین مالی فروش مخفیانه پهپادهای ایرانی" خواند، تحریم کرد.

 وزارت خزانه داری آمریکا در ادعای خود علیه جمهوری اسلامی ایران آورده است: اداره کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری (OFAC) بیش از ۱۲ نهاد، شخص و کشتی را که نقش اصلی در تسهیل و تامین مالی فروش مخفیانه پهپادهای وزارت دفاع ایران که خود در حمایت از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و جنگ روسیه در اوکراین نقش دارد، تحریم کرد.

وزارت خزانه داری آمریکا روز پنجشنبه به وقت محلی اعلام کرد که شرکت تندر صحرا، شرکت اصلی است که بر فعالیت‌های تجاری وزارت دفاع ایران در حمایت از این تلاش‌ها نظارت می‌کند.

وزارت خزانه داری آمریکا مدعی شد: شرکت تندر صحرا همچنین نقش کلیدی در طراحی، توسعه، ساخت و فروش هزاران پهپاد ایران ایفا می‌کند که بسیاری از آنها در نهایت به روسیه برای استفاده در جنگ تجاوزکارانه این کشور علیه اوکراین منتقل شدند.

وزارت خزانه داری آمریکا ادامه داد: اداره کنترل دارایی خارجی همچنین دو شرکت و یک کشتی که کالاهای ایرانی را حمل می کنند و به نفع شرکت سپهر انرژی جهان نما پارس عمل می کنند تحریم می کند. این شرکت به طور مشابه نقش پیشرو در فعالیت های تجاری ستاد کل نیروهای مسلح ایران (AFGS) ایفا می کند.

وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرد: همزمان با این اقدام، انگلیس و کانادا تحریم‌هایی را علیه چندین نهاد و افراد دخیل در خرید پهپاد و سایر فعالیت‌های نظامی مرتبط با ایران اعمال می‌کنند.

برایان نلسون  معاون وزیر خزانه داری آمریکا در امور تروریسم و مالی مدعی شد: «وزارت دفاع ایران با حمایت از جنگ روسیه در اوکراین، حمله بی سابقه به اسرائیل و تکثیر پهپادها و سایر سخت افزارهای خطرناک نظامی برای نیروهای  وابسته و تروریست ها به بی ثبات کردن منطقه و جهان ادامه می دهد.»

او ادامه داد: ایالات متحده در هماهنگی نزدیک با شرکای انگلیسی و کانادایی خود، به استفاده از تمام ابزارهای موجود برای مبارزه با کسانی که فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده ایران را تامین مالی می‌کنند، ادامه خواهد داد.

وزارت خزانه داری آمریکا ۴ اردیبهشت ماه نیز  در تداوم تحریم های واشنگتن علیه تهران به ویژه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ادعاهای ضد ایرانی اعلام کرد: دفتر کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا  دو شرکت و چهار فرد را که در فعالیت های مخرب سایبری به نمایندگی از فرماندهی سایبری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران دست داشتند، تحریم کرد.

 وزارت خزانه داری آمریکا روز سه شنبه به وقت محلی مدعی شد: این بازیگران بیش از ده ها شرکت آمریکایی و نهادهای دولتی را از طریق عملیات سایبری، از جمله حملات فیشینگ و بدافزارها، هدف قرار دادند.

به گفته وزارت خزانه داری آمریکا، در ارتباط با اقدام امروز، وزارت دادگستری آمریکا و دفتر تحقیقات فدرال یک کیفرخواست علیه این چهار نفر به دلیل نقش آنها در فعالیت های سایبری علیه نهادهای آمریکایی را منتشر می کند.

حملات پهپادی ویرانگر اوکراین به کارخانه های فولاد روسیه

یک منبع اطلاعاتی اوکراین مدعی شد که پهپادهای این کشور به یک کارخانه بزرگ فولاد در منطقه «لیپتسک» روسیه حمله و خساراتی به آن وارد کردند.

رویترز چهارشنبه شب به نقل از یک منبع اطلاعاتی اوکراین نوشت که در این حمله بخشی از «ایستگاه اکسیژن» کارخانه متالورژی «نوولیپتسک» آسیب دیده است که این خسارت تاثیر طولانی‌مدت بر فعالیت این کارخانه خواهد داد.

شرکت NLMK که مالکیت این کارخانه را در اختیار دارد ادعای اوکراین را رد کرد. یک منبع صنعتی در روسیه نیز گفت که این کارخانه طبق معمول به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

پیشتر فرماندار لیپتسک گفته بود که یک پهپاد اوکراینی به یک منطقه صنعتی حمله کرده است اما درباره اینکه آیا این اقدام خسارتی داشته است یا خیر، اطلاعاتی منتشر نکرد.

اوکراین در ماه‌های اخیر حملات پهپادی خود را علیه تاسیسات صنعتی و نفتی روسیه افزایش داده است. کی‌یف انجام حملات پهپادی علیه این تاسیسات را بطور رسمی تایید یا تکذیب نمی‌کند اما هشدار داده است، تاسیساتی که از جنگ علیه اوکراین حمایت می‌کنند، اهداف مشروع نظامی قلمداد می‌شوند.

اما شرکت NLMK گفته که با صنایع دفاعی روسیه همکاری ندارد و محصولات آن صرفا کاربرد غیرنظامی دارد. این شرکت در اکتبر ۲۰۲۲ اعلام کرد که قادر به تولید فولاد سخت برای مصارف نظامی نیست و برای ارتش این کشور محصولی تولید نمی‌کند.

حمله پهپادی کی‌یف علیه کارخانه فولاد لیپتسک توسط آژانس اطلاعات نظامی اوکراین GUR انجام شد. این آژانس همچنین به ۲ مخزن نفت شرکت روس‌نفت در منطقه «اسمولنسک» روسیه حمله کرد.

این در حالی است که روسیه نیز در هفته‌های اخیر حملات هوایی خود را علیه سیستم انرژی اوکراین افزایش داده است.

لوکاشنکو: اوکراین میدانی برای آزمودن نظم جهانی آینده است

الکساندر لوکاشنکو رئیس جمهوری بلاروس تاکید کرد که قدرتهای بزرگ هسته‌ای بطور غیرمستقیم در اوکراین می‌جنگند و آن کشور میدانی برای آزمودن نظم جهانی آینده است.

 لوکاشنکو چهارشنبه در سخنانی در کنگره خلق بلاروس اظهار کرد: امروزه هر کسی می‌داند که اوکراین یک میدانی برای آزمون است و تحولات آن کشور به نحوی مشخص خواهد کرد که نظم جهانی در آینده چگونه خواهد بود.

وی با بیان اینکه «قدرتهای بزرگ هسته‌ای عملا بطور غیرمستقیم در خاک با هم می‌جنگند» افزود: دولت اوکراین به توافقی با غرب دست یافته است که بر اساس آن جان مردم اوکراین با سلاح مبادله می‌شود.

لوکاشنکو تاکید کرد: این یک مساله دردناک است. اما بگذارید نگاهی فلسفی به تحولات بیندازیم. چه کسی در این دور جدید از تقابل میان شرق و غرب پیروز شده است؟ ما پیروز نشده‌ایم؟ آنها هم پیروز نشده‌اند.

رئیس جمهوری بلاروس با بیان اینکه همه روسای جمهوری سابق اوکراین کشورشان را غارت کردند، گفت: اوکراین کشوری شکوفا با خاکی حاصلخیز و دارای نیمی از عناصر جدول مندلیف است. به ۲ دریا راه دارد و از معادن و غول‌های صنعتی با مردمی خلاق و سختکوش دارد.

لوکاشنکو اظهار کرد که مردم اوکراین باید «آزاد زندگی کنند، شاد باشند و ثروتمند شوند. اما آنها ثروتمند نشدند بلکه فقط شمار معدودی از آنها ثروت کسب کردند. اولیگارش‌ها و افراد قدرتمند همه منابع را از آن خود کردند.

هشدار روسیه در مورد استقرار تاسیسات هسته‌ای ناتو در لهستان

مقام ارشد وزارت خارجه روسیه در مورد احتمال استقرار تاسیسات هسته‌ای سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در لهستان هشدار داد و گفت که این تاسیسات در صورت استقرار، هدف نظامی مسکو خواهند بود.

 سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرگزاری تاس بیان کرد که تاسیسات هسته‌ای ناتو اگر به طور دائم در لهستان مستقر شوند، یک هدف نظامی برای مسکو خواهند بود.

این مقام روس هشدار داد که عملیات هسته‌ای مشترک کشورهای عضو ناتو که نزدیک مرز روسیه هستند، به تهدیدهای امنیتی مسکو اضافه می‌شود.

ریابکوف همچنین اضافه کرد که بحث در مورد استقرار تاسیسات هسته‌ای ناتو در لهستان یک "داستان در حال آشکار شدن" است.

وی تاکید کرد که مسکو به دقت مراقب این موضوع است که چگونه دستگاه‌های مختلف اجرایی لهستان در حال بررسی این موضوع در گفتمان داخلی خود هستند.

آندژی دودا رئیس جمهور لهستان پیشتر در گفت وگو با یک روزنامه محلی گفته بود که این کشور آماده استقرار کلاهک‌های هسته‌ای ذیل برنامه «اشتراک گذاری هسته‌ای» ناتو است.

وی اعلام کرد که در مورد این مساله با شرکای آمریکایی خود بیش از یک بار گفت وگو کرده است.

برنامه بازدارندگی هسته‌ای ناتو به نام برنامه «اشتراک هسته‌ای» این امکان را به اعضای این پیمان دفاعی می‌دهد که سلاح هسته‌ای خود را در کشورهای فاقد این سلاح‌ها، مستقر کنند.

ناتو از نوامبر ۲۰۰۹ تاکنون در چارچوب این برنامه، تسلیحات هسته‌ای آمریکا را در بلژیک، آلمان، ایتالیا، هلند و ترکیه مستقر کرده است.

با این حال ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو در اظهاراتی، گفت: پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در حال حاضر هیچ برنامه‌ای برای استقرار تسلیحات هسته‌ای در کشورهای دیگر به عنوان بخشی از تلاش‌های بازدارندگی خود ندارد.

 

دیگر خبرها

  • نمایشگاه بین المللی خودرو در پکن آغاز به‌کار کرد+ تصویر
  • حملات پهپادی ویرانگر اوکراین به کارخانه های فولاد روسیه/ اعلام تحریم های جدید آمریکا علیه ایران به بهانه جنگ اوکراین
  • رونمایی نخستین «موتور ۶ سیلندر بنزینی» ایران‌ساخت
  • دستور بارگیری قریب به ۲۰۰۰ موتور سیکلت توقیفی به کرمان صادر شد  
  • دستور بارگیری قریب به ۲۰۰۰ موتور سیکلت توقیفی بدون صاحب به مرکز کرمان صادر شد  
  • مدعی العموم از کارخانجات رب گوجه بازدید کرد
  • بهینه‌سازی مصرف انرژی، از مهم‌ترین راهبردهای صنعت پتروشیمی در سال ۱۴۰۳
  • بهینه‌سازی مصرف انرژی، مهم‌ترین راهبرد صنعت پتروشیمی در سال ۱۴۰۳
  • مجتمع کُک طبس با حداکثر ظرفیت تولید به فعالیت خود ادامه دهد
  • فروش اقساطی تاکسی برقی آغاز شد + قیمت و شرایط فروش