Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-04@20:41:47 GMT

حمايت از کالاي ايراني عالمانه و دلسوزانه است

تاریخ انتشار: ۴ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۸۱۴۸۷۲

حمايت از کالاي ايراني عالمانه و دلسوزانه است

خبرگزاري آريا - کرمان – ايرنا - اسحاق جهانگيري معاون اول رئيس جمهوري گفت: رويکرد حمايت از کالاي ايراني يک هدف گيري بسيار عالمانه و دلسوزانه‌ است و بايد بطور جدي به مبحث توليد کالاي ايراني پرداخته شود تا محصولات داخلي رونق گيرد.

به گزارش ايرنا،جهانگيري عصر شنبه در آيين رونمايي از خودرو هيونداي اکسنت در بم افزود: هيچ کشوري نمي تواند به توفيق برسد مگر به توليدکنندگان و سرمايه گذاران خود اهميت ويژه دهد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي با تاکيد بر اينکه بايد با صيانت از محصول داخلي فرهنگ جامعه به سمت مصرف کالاي ايراني برود، افزود: نظرسنجي پيش نياز يک تصميم گيري جدي در اين زمينه است.
معاون اول رئيس جمهوري گفت: متاسفانه مصرف محصول خارجي در برخي منازل مسکوني کشور به وفور ديده مي شود و فروش نرفتن کالاي ايراني به غصه اي جدي تبديل شده است.
وي افزود: رسانه ها به جاي محکوم کردن عده اي خاص در استفاده از کالاي خارجي ، براي اصلاح و فرهنگ سازي بين مردم براي افزايش ارزش کالاهاي ايراني تلاش کنند.
جهانگيري اظهار داشت: گام نخست براي حمايت از محصولات و توليد کنندگان داخلي فرهنگسازي براي حمايت مردم از کالاي داخلي است.
وي گفت: همچنين توليدات داخلي بايد کيفيت خوبي داشته باشند و در کشور نبايد بازار انحصاري وجود داشته باشد زيرا اين بازار جفا به مردم و مصرف کننده است.
معاون اول رئيس جمهوري افزود: از مردم مي خواهيم کالاي داخلي مصرف کنند و از توليد کنندگان هم کيفيت و قيمت مناسب مطالبه مي کنيم زيرا بايد بازار رقابت در کشور ايجاد شود.
وي عنوان کرد: با افزايش کيفيت در بازار داخلي، فروش افزايش يافته و برندهاي داخلي توسعه مي يابند چرا که يکي از محورهاي اقتصاد مقاومتي رقابت است.
**مجموعه کالاها در ايران قاچاق مي شود
جهانگيري بيان کرد: يکي از انتظارات توليد کنندگان داخلي مبارزه با قاچاق کالا است و ايران معدود کشوري است که مجموعه اي از کالاها در اين کشور قاچاق مي شود.
وي گفت: در ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز 6 محصول از جمله قطعات خودرو، موبايل و نساجي به عنوان پايه اصلي قاچاق شناسايي شدند.
وي ادامه داد: و بميتصميم بر اين شد که روي اين کالاها تمرکز بيشتري شود و براي قاچاق اين کالاها راهکاري پيدا شده است از جمله براي جلوگيري از قاچاق موبايل هم اکنون طرح رجيستري شدن اجرا مي شود.
معاون اول رئيس جمهوري افزود: توليد کننده داخلي بايد از قاچاق در بازار داخلي ايمن شود و نبايد بازار را به طور کامل براي خارج از کشور باز کرد و در اين راستا ضمن حفاظت و حراست از بازار، نبايد درب هاي بازار کشور را بروي واردات کاملا باز کرد.
**سرمايه گذاران خارجي با توليدکنندگان داخلي مشارکت کنند
معاون اول رئيس جمهوري با بيان اينکه برخي کالاهاي داخلي کيفيت خوبي دارند و در بازار خارجي قابل رقابت هستند ، اظهار کرد: بايد به سرمايه گذاران و توليد کنندگان خارجي که به بازار داخل کشور دل بسته اند بگوييم با شرکاي ايراني سرمايه گذاري کنند.
جهانگيري گفت: واردات به کشور بايد مديريت شود و کالاهاي وارداتي استاندارد لازم را داشته باشد.
وي با بيان اينکه برخي مي گويند يک عده مي توانند کار کنند و ما نمي توانيم افزود: نبايد مانع توليدکنندگاني که با آنها به هر دليلي مشکل داريم بشويم زيرا اين افراد اشتغالزايي مي کنند و افراد بسياري را مشغول بکار کرده اند.
معاون اول رئيس جمهوري تصريح کرد: وجود خدمات پس از فروش براي کالاهاي داخلي لازم است و در سال 92 بخشنامه اي با عنوان شرکت خارجي براي هر کالاي بادوام وارداتي به کشور بايد در ايران نمايندگي داشته باشد ابلاغ کردم و از اين راه شرکت ها مسئوليت خدمات پس از فروش کالاي خود را برعهده مي گيرند.
**ايران کشوري مهم و استراتژيک است
وي گفت: ايران کشوري استراتژيک و مهم با جمعيت بالا و ذخاير خدادادي فراوان ازجمله مقام نخست ذخيره نفت و گاز جهان و جمعيت جوان، فروشندگان خارجي را براي سرمايه گذاري در کشور تحريک مي کند.
جهانگيري افزود: اگر ملت ايران با اين تحريم ها و تهديدات مي ترسيد امروز اين جايگاه را نداشت زيرا تمدن پشتوانه ايران است و کشور با تمدن خود با دنيا سخن مي گويد.
معاون اول رئيس جمهوري ابراز کرد: افرادي ازجمله رئيس جمهوري آمريکا تهديدي براي کشور محسوب نبوده و نمي توانند مانع فعاليت و پيشرفت کشور شوند..
جهانگيري گفت : ممکن است برخي نگذارند کارهاي توسعه اي به خوبي پيش برود اما ايران در قرن هاي متمادي به خوبي از خطرات پيش روي خود گذر کرده است.
وي با اشاره به اينکه ايران در تمدن دنيا سهم دارد و بايد با ملت ايران با احترام برخورد شود، گفت: اگر برخي با ادب و با استدلال سخن بگويند ايرانيان همواره اهل گفت و گو و مذاکره هستند.
جهانگيري با بيان اينکه ارديبهشت ماه مشخص مي شود آيا مي توان به آمريکا اعتماد کرد؟ و آيا اين توافق مي شود يا خير؟ افزود: اگر آمريکايي ها به برجام پشت پا بزنند حداقل پيام آن اين است که مردم جهان و کشورها مي پذيرند که با اين کشور نمي توان تفاهم کرد.
وي همچنين با تاکيد برآنکه فضاي بين المللي اهميت دارد و بايد با دنيا از موضع منطق و استدلال وارد شد، عنوان کرد: ايران علاقمند به تعامل و رابطه خوب با دنيا است.
وي گفت: کشور نيز بايد به بازارهاي دنيا ورود کرده و پول و تکنولوژي وارد کشور کند ما بايد تبادل فرهنگي داشته باشيم چرا که اهل منطق بوده و خواهان همکاري با دنيا هستيم.
**بايد طي سال 97محدوديت ها را برطرف کرد
معاون اول رئيس جمهوري در بخش ديگري از سخنانش افزود: بايد در سال جديد محدويت هاي پيش رو را برطرف کرد و مسير توسعه، سازندگي، حل مسائل سياسي و اجتماعي کشور در مسير صحيح خود قرار گيرد لذا بايد در اين سال شاهد اتفاقات جديدي باشيم.
وي تاکيد کرد: بم از خاطره انگيزترين شهرهاي استان کرمان است و بايد به کمک خداوند گرد محروميت را از مناطق محروم کشور از جمله شهرستان بم و شرق استان کرمان از بين برد.
جهانگيري با اشاره به زلزله سال 82 شهرستان بم گفت: يکي از تلخ ترين روزهاي زندگي ام زلزله بم بوده است و در چند لحظه بيش از 30 هزار نفر جان خود را از دست داده و به زير آوار رفتند.
وي افزود: با همت مردم، اين شهرستان به خوبي ايستاده و هم اکنون به سرعت درحال توسعه است و البته نواقص زيادي وجود دارد لذا بايد مسائل شهرستان هاي اطراف بم با همت مسئولان و مردم حل شود.
معاون اول رئيس جمهوري بيان کرد: مهمترين محصول شهرستان بم خرماي مضافتي است و هنوز جاي فراواني براي پيشرفت دارد و بايد به آن پرداخته شود.
وي گفت: از وزير جهاد کشاورزي، صنعت، معدن و تجارت، استاندار کرمان و اتاق بازرگاني مي خواهيم راهکاري يابند تا اين محصول جايگاه واقعي خود را پيدا کند و اين پيشرفت نيازمند اقدامي جدي است.
وي افزود: دولت تدبير و اميد درپي راه حل براي رفع مشکلات بهداشت، درمان و آب شهرستان بم است.
**25 درصد خودرو اکسنت توليد داخل کشور است
فرماندار بم نيز با اشاره به سال حمايت از توليد داخلي گفت: براي حمايت از توليد داخلي بايد نهايت سعي و تلاش خود را بکار برد و هم اکنون 25 درصد از خودرو هيوندا اکسنت توليد داخل کشور است.
هادي شهسوارپور ضمن خيرمقدم به معاون اول رئيس جمهوري براي سفر به اين شهرستان افزود: بم نماد بارز تعامل انسان با طبيعت است و اين شهرستان، شهر قنوات با طول 60 کيلومتر و قدمت 180 سال نام گرفته است.
امروز (شنبه) طي مراسمي با حضور معاون اول رئيس جمهور، معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار کرمان و مسئولان محلي و استاني از اولين خودروي توليدي هيونداي اکسنت جديد شرکت کرمان موتور رونمايي کرد.
معاون اول رئيس جمهوري طي اين سفر چند روزه به استان کرمان از شهرستان هاي کرمان، راور، سيرجان و زرند بازديد کرده است.
7420/ 5054
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۸۱۴۸۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۲۰۰ میلیارد ریال کالای قاچاق طی ۴۸ ساعت گذشته در قم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، سرهنگ منوچهر نصیری، جانشین فرماندهی انتظامی استان با اعلام این خبر گفت: این کالا‌ها شامل انواع لوازم رایانه‌ای، تجهیزات پزشکی، گردو، ابزار و تجهیزات ساختمانی، قهوه، موتور سیکلت و... است که در هشت ماموریت جداگانه توسط پلیس اقتصادی قم کشف و توقیف شد.

وی گفت: یکی از خودرو‌های توقیف شده در پوشش حمل ضایعات، انواع کالای قاچاق را جاساز کرده و از استان‌های جنوبی به سمت مرکز کشور در حال حرکت بود که با هوشیاری ماموران پلیس قم از ادامه حرکت وی جلوگیری به عمل آمد.

جانشین فرماندهی انتظامی استان با اشاره به توقیف دو دستگاه خودروی شوتی در ۴۸ ساعت گذشته گفت: ۸ نفر قاچاق‌بر نیز ظرف این مدت بازداشت و جهت تکمیل پرونده به مراجع قضایی تحویل شدند.

وی همچنین از کشف و توقیف ۳۲ هزار لیتر سوخت قاچاق از نوع نفت گاز (گازوئیل) از یک کامیون خبر داد و گفت: این کامیون حامل مقدار قابل توجهی سوخت قاچاق از یکی از استان‌های همجوار به سمت شرق کشور در حال حرکت بود که با رصد اطلاعاتی ماموران کشف و با بازرسی از مدارک خودرو و بارنامه، قاچاق بودن سوخت در حال جابجایی محرز و توقیف شد.

دیگر خبرها

  • ادعای شورای امنیت داخلی اسرائیل درباره یحیی السنوار
  • جلوگیری از واردات واکسن‌های دامی دارای مشابه داخلی
  • دانشجویان تعلیق شده در آمریکا به ایران بیایند با هزینه تحصیل‌ رایگان!
  • عرضه دو تک نگاری خبرنگار ایرانی از افغانستان در نمایشگاه کتاب
  • ۱۰۰۰ کانتینر کالای بدون هویت در بندر شهید رجایی شناسایی شد
  • کشف ۲۰۰ میلیارد ریال کالای قاچاق در قم/ ۸ قاچاق‌بر دستگیر شدند
  • کشف ۲۰۰ میلیارد ریال کالای قاچاق طی ۴۸ ساعت گذشته در قم
  • تعیین تکلیف ۱۰ هزار و ۶۰۰ کانتینر کالای متروکه در هرمزگان
  • رئیس سازمان چای کشور در گفت‌وگو با قدس: چای ایرانی رنگ حمایت گرفت
  • چای ایرانی رنگ حمایت گرفت