Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-27@04:55:22 GMT

افزایش کیفیت، ضامن حمایت از تولید ملی است

تاریخ انتشار: ۴ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۸۱۵۰۶۱

افزایش کیفیت، ضامن حمایت از تولید ملی است

به گزارش ایسکانیوز سیده فاطمه ذوالقدر که در جمع ایرانیان مقیم و کارگزاران جمهوری اسلامی ایران در رایزنی فرهنگی کشورمان در کراچی پاکستان سخن می گفت، با اشاره تاکید مقام معظم رهبری در حمایت از کالای ایرانی و نامگذاری سال 97 بر همین اساس گفت: با توجه به سند چشم انداز و لزوم کسب جایگاه نخست منطقه در سال 1404 معظم له در شعارهای سال های پیش نیز بر لزوم توجه به اقتصاد و فرهنگ کشور تأکید کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد:به لطف الهی در حوزه‌های علم و فناوری، علوم هسته‌ای، دانش سایبری و اقتدار بین‌المللی و بنیه دفاعی در جایگاه رفیع قرار گرفته‌ایم و به لحاظ تولید علم نیز از سند چشم‌انداز جلوتر حرکت کرده‌ایم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با ضروری خواندن توجه همگانی به تحقق شعار سال، ادامه داد:در نامگذاری سال 97، نگاه رهبری تنها به مسئولان نیست، بلکه نگاه ایشان معطوف به آحاد جامعه است، زیرا مردم باید تعصب داشته باشند که از کالای ملی حمایت کرده و تولیدکنندگان نیز باید به افزایش بهره‌وری و کاهش قیمت تمام‌شده توجه کنند تا کالای ملی برای خریداران جذابیت داشته باشد.

ذوالقدر در بخش دیگری از سخنانش بر نقش رایزنی‌های فرهنگی ایران در توسعه روابط فرهنگی و گسترش فرهنگ و تمدن ایرانی و معرفی آن به علاقه مندان غیر ایرانی تاکید کرد و گفت : زمینه فعالیت رایزنی فرهنگی در جمهوری اسلامی پاکستان با توجه به اشتراکات فرهنگی، دینی و آداب و رسوم مشترک با کشورمان وجود دارد.

رئیس بین المجالس آسیایی پارلمان جمهوری اسلامی ایران همچنین با اشاره به سفر حجت الاسلام حسن روحانی رییس جمهوری و محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان به پاکستان، این سفرها را نشانه روابط خوب دو کشور برشمرد.

وی با تاکید بر توسعه روابط فرهنگی، سیاسی و اقتصادی روز ملی پاکستان را نیز به دولت و ملت پاکستان تبریک گفت.

بنا به این گزارش، رهبر انقلاب اسلامی در پیامی نوروزی به‌مناسبت آغاز سال 1397 امسال را سال «حمایت از کالای ایرانی» نامگذاری کردند.

301

سیده فاطمه ذوالقدر جمهوری اسلامی ایران حمایت از تولید ملی پاکستان تمدن ایرانی

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۸۱۵۰۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶ خانه فرهنگی ایران در پاکستان فعال می‌شود

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: ما از سال‌های گذشته در پاکستان در کنار رای‌زنی فرهنگی بیش از ۶ خانه فرهنگ داریم و در مذاکرات با مقامات محلی پاکستان به این جمع‌بندی رسیدیم که همه خانه‌های فرهنگی را فعال کنیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدمهدی اسماعیلی در حاشیه سفر به پاکستان با بیان اینکه حوزه فرهنگی در تعاملات ایران و پاکستان نقش محوری و پیشینی دارد و در پاکستان مزیت مطلق حوزه دیپلماسی، فرهنگی است، اظهار کرد: ما از سال‌های گذشته در پاکستان در کنار رای‌زنی فرهنگی بیش از ۶ خانه فرهنگ داریم و در مذاکرات با مقامات محلی پاکستان به این جمع‌بندی رسیدیم که همه خانه‌های فرهنگی را فعال کنیم.

وی افزود: در دیدار با مقامات محلی ایالت پنجاب هم رئیس‌جمهور تاکید کرد که با توجه به جایگاه اقبال و شعر فارسی به آموزش زبان فارسی همت بیشتری گماریم.

وزیر فرهنگ تصریح کرد: در این فضای جدید ما ضمن تقویت خانه‌های فرهنگ و تعاملات فرهنگی مشترک مثل ساخت فیلم سینمایی که طرح فیلم اقبال لاهوری نهایی شده است و به زودی رئیس سازمان سینمایی با همتای پاکستانی خود کار اجرایی را آغاز می‌کنند.

اسماعیلی گفت: موضوع آموزش زبان فارسی و حضور اساتید زبان فارسی ایرانی در پاکستان و همچنین حضور بیشتر دانشجویان ایرانی در فضاهای دانشگاهی و فرهنگی را نیز پیگیری می‌کنیم.

وی در پایان تاکید کرد: در سال‌های گذشته توجه لازم را به این فضای بسیار مثبت و فراهم به لحاظ افکار عمومی و همراهی که مردم با انقلاب اسلامی دارند و دلدادگی که به رهبر انقلاب دارند نداشته‌ایم و باید بیشترین استفاده را از این فرصت برای تعمیق ارتباط فرهنگی با پاکستان داشته باشیم.

کد خبر 747672

دیگر خبرها

  • جایگاه ایران را در عرصه نبرد فرهنگی و اقتصادی تثبیت کنیم/ مسئولان از تولید ملی حمایت کنند
  • آیا کیفیت داروهای ایرانی با خارجی یکسان است؟/ چرایی مشکلات تهیه داروی خارجی برای برخی از بیماران
  • همکاری‌های ایران و پاکستان در حوزه انرژی با قوت ادامه می‌یابد
  • خون شهدا ضامن بقای انقلاب اسلامی است
  • ۶ خانه فرهنگی ایران در پاکستان فعال می‌شود
  • افزایش بهره وری موقوفات در دستور کار سازمان اوقاف قرار دارد/ از دانشمندان ایرانی حمایت می کنیم
  • نگرانی آمریکا از تقویت همکاری‌های تهران و اسلام‌آباد
  • افزایش سال گارانتی خودرو‌ها برای مردم هزینه دارد؟
  • نشانه‌ های افزایش محبوبیت ایران در افکارعمومی جهان | نیویورکی ها درباره «وعده صادق» چه گفتند؟
  • فرهنگ مشترک؛ سرمایه دو ملت