Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-26@08:17:42 GMT

وقتي دچار اضطراب مي‌شويم، چه كنيم؟

تاریخ انتشار: ۴ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۸۱۵۱۵۴

وقتي دچار اضطراب مي‌شويم، چه كنيم؟

خبرگزاري آريا -

اضطراب‌ عبارت‌ است‌ از احساس‌ ناراحت‌ کننده‌ و مبهم‌ ترس‌، وحشت يا خطر با علتي‌ ناشناخته‌ که‌ بر فرد مستولي‌ مي‌شود. براي‌ برخي‌ از افراد اين‌ حالت‌ ممکن‌ است‌ ناگهاني‌ باشد و برطرف‌ شود، اما براي‌ برخي‌ ديگر اين‌ حالت‌ به‌ صورت‌ مزمن‌ در مي‌آيد.
زماني كه دچار استرس يا اضطراب و دلشوره مي‌شويد اقدامات زير را انجام دهيد:
- درخواست كمك از ديگران در صورت نياز
- مشغول شدن به انجام كاري در خانه ترجيحا كار مورد علاقه مانند تماشاي تلويزيون، كتاب خواندن، باغباني و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

..
- صحبت كردن با دوستان و اقوام
- ديدار با دوستان و آشنايان
- خارج شدن از خانه براي مدت كوتاه و تماشاي مغازه‌ها يا قدم زدن در پارك
- ورزش
- انجام تمرينات آرام سازي: در اين تمرين عضلات به ترتيب از سر به طرف پا يا برعكس سفت مي‌شود 10 تا 15 ثانيه در اين حالت نگه داشته و بعد به آرامي شل مي‌شود اين سفت و شل شدن عضلات تاثير خوبي بر آرامش ذهن مي‌گذارد.
روش تمرينات آرام سازي:
- ابتدا به يك مكان خلوت برويد روي صندلي بنشينيد و پشت خود را صاف نگه داريد. كف پاها را روي زمين بگذاريد و دست‌ها را روي ران قرار دهيد.
- ابروها را تا جايي كه مي‌توانيد به طرف بالا بكشيد و در اين حالت نگه داريد. سپس به آهستگي رها كنيد.
- چشم‌ها را محكم ببنديد و پلك‌ها را روي هم فشار دهيد در اين حالت نگه داريد. سپس به آهستگي چشم‌ها را باز كنيد.
- زبان خود را به سقف دهان فشار دهيد آن را چند ثانيه نگه داريد. سپسبه آهستگي رها كنيد.
- دندان‌هاي خود را روي هم به مدت چند ثانيه فشار دهيد، سپس به آهستگي رها كنيد در صورتي كه دندان مصنوعي داريد اين حركت را انجام ندهيد.
- شانه‌ها را بالا بكشيد و سفت نگه داريد. سپس به آهستگي رها كنيد.
- دست راست را مشت كنيد و ساعد را روي بازو خم كنيد و محكم فشار دهيد در اين حالت نگه داريد سپس به آهستگي رها كنيد اين حركت را با دست چپ نيز انجام دهيد. يك نفس عميق بكشيد و ريه خود را از هوا پر كنيد و نفس خود را حبس كنيد ودر اين حالت به شكم خود فشار آوريد. سپس به آهستگي نفس خود را بيرون دهيد و ريه را كاملا خالي كنيد.
- كتف‌ها را تا جايي كه مي‌توانيد به عقب ببريد و فشار دهيد و در اين حالت سفت نگه داريد، سپس به آرامي رها كنيد.
- پاي راست را صاف نگه داريد و پنجه پا را به طرف بيرون بكشيد و در اين حالت نگه داريد بعد پنجه پا را به طرف خود خم كنيد و پا را سفت در اين حالت نگه داريد، سپس به آهستگي پا را زمين بگذاريد. اين حركت را با پاي چپ تكرار كنيد.
- زانوي راست را خم كنيد و ران را تا جايي كه مي‌توانيد بالا بياوريد و سفت نگه داريد، سپس به آهستگي پا را زمين بگذاريد اين حركت را با پاي چپ تكرار كنيد.
منبع:ايسنا


منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۸۱۵۱۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر علوم: کنکوری‌ها اضطراب نداشته باشند/ فرصت جبران وجود دارد

آفتاب‌‌نیوز :

محمدعلی زلفی‌گل در حاشیه بازدید از حوزه برگزاری نوبت اول آزمون سراسری که امروز در دانشگاه الزهرا (س) برگزار شد، گفت: خوشبختانه تمهیدات لازم برای برگزاری امن و بانشاط کنکور پیش بینی شده است امیدواریم شاهد یک رقابت علمی در پنج رشته آزمایشی باشیم.

وی در ادامه تصریح کرد: نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ در ۱۹۱۳ حوزه در بیش از ۴۰۰ شهرستان برگزار می‌شود، در رشته علوم تجربی بیشترین داوطلب را داریم.

وزیر علوم خاطرنشان کرد: تفاوت کنکور امسال با سال‌های گذشته نزدیکی زمان برگزاری دو نوبت کنکور است، ما مکلفیم در سال دو نوبت کنکور برگزار کنیم که با توجه به شرایط ماه مبارک رمضان فاصله دو کنکور زیاد نیست و کنکور بعدی تیرماه است.

زلفی گل با بیان اینکه نتیجه دو سال کنکور که چهار نوبت است برای داوطلبان لحاظ می‌شود، خاطرنشان کرد: داوطلبان می‌توانند از نمره بهتر خود استفاده کنند. سازمان سنجش آموزش کشور سعی می‌کند عدالت آموزشی را لحاظ کند.

وزیر علوم اظهار کرد: نتیجه نهایی کنکور تلفیقی از سوابق تحصیلی و نمره کنکور است، داوطلبان اضطراب نداشته باشند، زیرا فرصت جبران دارند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • وقتی ب ام و به سرنوشت پراید و آر دی دچار بوده! (عکس)
  • تست شخصیت با کلید؛ انتخاب کلید دلخواه از شخصیت پنهان شما می گوید!
  • اگر به خودرو علاقه دارید این ویدئو را با صدای بلند ببینید! (فیلم)
  • ترفندی برای جلوگیری از جوانه زدن سیر و پیاز
  • وزیر علوم: کنکوری‌ها اضطراب نداشته باشند/ فرصت جبران وجود دارد
  • مظلومی: دیگر در آسیا حذف نمی‌شویم +فیلم
  • راه مهار اضطراب در آزمون سراسری
  • انتظاری:آلومینیم حریف چغری برای پرسپولیس است/ وقتی استقلالی‌ها صدرنشین هستند چطور می‌گویند نمی‌خواهند قهرمان شویم؟
  • چگونه می‌توان قهوه نوشید و بی‌خواب نشد؟
  • مدیریت اضطراب دانش آموزان کنکوری