Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-04-25@12:44:57 GMT

رفتاری که موجب احیای امر اهل‌بیت(ع) می‌شود

تاریخ انتشار: ۵ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۸۱۵۲۶۲

رفتاری که موجب احیای امر اهل‌بیت(ع) می‌شود

به گزارش جام نیوز، یکی از آموزه‌های اجتماعی و ارزشمندِ دین مبین اسلام، دید و بازدید از خویشاوندان یا صله رحم است. در اهمیت آن همین بس که خداوند ضمن آیه‌ای از قرآن می‌فرماید: «... وَ اتَّقُوا اللَّهَ الَّذی تَسائَلُونَ‏ بِهِ وَ الْأَرْحام‏؛ بترسید از خدایی که به نام او از یکدیگر در خواست می‌کنید و از قطع خویشاوندی‌ها پروا کنید که خدا مراقب شماست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

» (نساء،1).

 

 پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) نیز در اهمیت صله رحم فرمودند: «پاداش صله رحم، سریع‌ترین پاداش کار خیری است که به انسان میرسد؛ انَّ أعجَل الخیرِ ثواباً صلهُ الرَّحم. «الکافی، ج 2، ص160) همچنین امام محمد باقر(ع) دید و بازدید را مساوی با احیای امر اهل‌بیت(ع) معرفی کرد و فرمود: «به خانه‌های یکدیگر رفت و آمد کنید که همانا زنده نگه داشتن امر ماست. خداوند بنده‌ای که امر ما را زنده نگه دارد، مورد رحمت قرار می‌دهد؛ تَزَاوَرُوا فِی بُیُوتِكُمْ فَإِنَّ ذَلِكَ حَیَاةٌ لِأَمْرِنَا رَحِمَ اللَّهُ عَبْداً أَحْیَا أَمْرَنَا.» (خصال،ج1،ص23)

 

طول عمر، افزایش رزق و روزی، فقرزادیی، دفع بلا، آسانی حساب در روز قیامت و ... از جمله آثار و برکات صله رحم است که در روایات اهل‌بیت(ع) به آن‌ها اشاره شده است.

 

 

 

تسنیم

115

 

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: صله رحم اهل بیت اهل بیت الله اسلام فقر دین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۸۱۵۲۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعیین پاداش ۱۰ میلیون دلاری در ازای اطلاعات مرتبط با سه ایرانی !

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از یورونیوز، بر اساس ادعای این نهاد آمریکایی، این افراد به انجام حملات سایبری «تحت هدایت و همکاری شرکت‌های نیابتی وابسته به سپاه پاسداران» به «بیش از ۱۲ شرکت آمریکایی، وزارت امور خارجه و وزارت خزانه‌داری ایالات متحده» متهم شده‌اند.

آمریکا برای این ایرانی ۱۰ میلیون دلار پاداش تعیین کرد ! + عکس و مشخصات پاداش میلیون دلاری آمریکا برای تعقیب این ۲ ایرانی کد خبر 847029 برچسب‌ها ایران و آمریکا خبر ویژه اینترنت - هکر

دیگر خبرها

  • تشویق ۲۱۱ سوادآموز استان سمنان/ پاداش‌ها واریز شد
  • سارا پاداش برای قم تاریخ ساز شد
  • بانوی قمی در رقابت های قهرمانی کشور به مدال طلا رسید
  • پاداش رفتار خوب: ستاره ناکام رئال در ترکیب اصلی
  • تعیین پاداش ۱۰ میلیون دلاری در ازای اطلاعات مرتبط با سه ایرانی !
  • بایدها و نبایدهای رفتاری در برخورد با کودکان و 7 اشتباه والدین در تربیت فرزندان
  • یک حقوقدان: دستفروشی جرم نیست، بلکه صرفاً رفتاری غیرمجاز محسوب می شود
  • درس‌هایی از فوتبال اروپا؛ تبریک به قهرمان
  • (ویدیو) پاداش ۱۸ میلیونی برای فرزند اول در یک وزارت خانه
  • پاداش ۱۸ میلیونی برای فرزند اول در یک وزارت خانه