Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- هاشمیان گفت: قضات گلستانی بیش از ۳ هزار و ۲۰۰ رای جایگزین زندان صادر کرده اند. رئیس کل دادگستری گلستان در گفت: وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان گفت: قضات گلستانی بیش از ۳ هزار و ۲۰۰ رای جایگزین زندان صادر کرده اند.
وی تغییر نگرش قضات نسبت به مجازات زندان را مهم‌ترین علت این کاهش عنوان کرد و افزود: امسال قضات گلستانی بیش از ۳ هزار و ۲۰۰ رای جایگزین زندان صادر کرده اند که بیشترشان مربوط به کاشت درخت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


هاشمیان با تاکید بر برخورد سخت گیرانه دستگاه قضایی با مجرمان سابقه دار و کسانی که تهدیدی بر علیه امنیت، جان، مال و ناموس مردم هستند تاکید کرد: آرای جایگزین حبس فقط برای کسانی که جرایم سبک غیرعمد مرتکب شده اند و سابقه‌ی کیفری ندارند صادر می‌شود.

رئیس کل دادگستری گلستان استفاده از ظرفیت علمای شیعه و سنی، افراد تاثیرگذار و رسانه‌ها از دیگر تلاش‌های دادگستری استان برای افزایش آگاهی مردم، کمتر شدن تعداد پرونده‌های ورودی به محاکم و در نتیجه کم شدن تعداد زندانیان برشمرد.

این مقام قضایی افزایش بازدید قضات از زندان‌ها را نیز در کاهش جمعیت کیفری استان تاثیرگذار دانست و گفت: بازدید قضات از زندان، رویکرد آن‌ها را نسبت به مجازات حبس تغییر و آنان را به استفاده از آرای جایگزین زندان ترغیب می‌کند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: رئیس کل دادگستری گلستان کاهش جمعیت کیفری مجرمان سابقه دار مجازات جایگزین حبس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۸۱۵۳۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اگر دولت و قضات، مردم را ناراضی کنند، باید فاتحه را بخوانیم/ جلب نظر مردم لازم است (فیلم)

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • ۶۲۲ کاروان از سراسر کشور راهی سرزمین وحی می شوند
  • مشکلات و مسائل زندان و زندانیان قابل انفکاک از دستگاه قضائی نیست
  • کمک ۱۳ میلیاردی تومانی خیران زنجانی برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد
  • جمع‌آوری ۵۵۰ میلیارد ریال کمک برای آزادی زندانیان در آذربایجان‌غربی
  • جلوگیری از اطاله دادرسی از اولویت‌های دستگاه قضا در سال جاری
  • اگر دولت و قضات، مردم را ناراضی کنند، باید فاتحه را بخوانیم/ جلب نظر مردم لازم است (فیلم)
  • ماجرای عجیب قتل حسین به دست «ع» گدا
  • درخشش گلستانی‌ها در رقابت‌های والیبال دانش آموزی جهان/ ایران با ۴ گلستانی قهرمان جهان شد
  • دعوت از هفت گلستانی به دومین اردوی تیم ملی جوانان کشورمان
  • توصیه‌های اژه‌ای به قضات