Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، زیتون از میوه‌هایی است که در قرآن به آن قسم یاد شده است, از دیدگاه طب ایرانی دارای طبیعتی گرم است و خواص بی‌شماری دارد.

"زیتون" و "روغن زیتون" هر دو سرشار از چربی‌های اشباع‌نشده هستند, مهم نیست که چه‌نوعی از زیتون را افراد مصرف می‌کنند، همه دارای مواد مغذی هستند و دارای ترکیبات استرول‌های گیاهی هستند که می‌توانند LDL کلسترول (بد) را کاهش دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

"روغن زیتون" به‌دلیل وجود اسید‌های چرب اشباع‌نشده خواص بسیار زیادی دارد و بهتر است در پخت غذاها از آن استفاده شود, از نشانه‌های روغن زیتون خوب این است که اگر یک قاشق چایخوری از آن را به دهان بگذارید, سوزش ملایمی در ابتدای حلق ایجاد می‌شود و بلافاصله نیز ازبین می‌رود.

اگر یک قاشق "روغن زیتون" را با دو قاشق عسل مخلوط کنید و به صورت بمالید و خوب مالش بدید, جرم و کثیفی صورت را پاک، و رنگ پوست صورت را روشن و جوان می‌کند.

زیتون ضددیابت, ضدسرطان, و دارای فعالیت ضدمیکروبی و فعالیت آنتی‌اکسیدانی است همچنین از اعصاب مرکزی و محیطی حفاظت می‌کند و دارای اثرات ضدالتهاب و ضددرد است همچنین به کاهش فشار خون کمک و از قلب و عروق محافظت می‌کند.

منبع:بایشگاه خبرنگاران پویا

انتهای پیام/

پاکسازی پوست  با این ترکیب معجزه آسا

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار سلامتی رژیم تغذیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۸۱۵۵۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گشایش در فاز دوم بزرگراه شهید بروجردی

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی صداقتی مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران درباره آخرین وضعیت فاز دوم پروژه بزرگراه شهید بروجردی با بیان اینکه این قطعه از ۶ دستگاه پل برخوردار خواهد بود، گفت: عملیات سازه‌‎ای نخستین پل این مقطع بزرگراهی در تقاطع با خیابان باغ انگوری به اتمام رسیده و ۵ دستگاه پل باقیمانده، در تقاطع بلوار بهار احداث می‌شود.

وی ادامه داد: پل خیابان باغ انگوری که به صورت دال بتنی حفره حفره (مجوف) اجرا شده، دارای ۲۲ شمع، ۴ پایه بتنی و ۲ دهانه است. طول این پل که به صورت رفت و برگشت طراحی شده، ۵۴ متر و عرض آن ۲۲ متر است و دارای دو خط عبوری و یک پیاده رو در هر مسیر است.

مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران افزود: احداث این پل که در بهار سال ۱۴۰۲ آغاز شد، متعاقب عبور از برخی معارضین تاسیساتی نظیر لوله‌های آب و تیرهای برق فشارقوی، به اتمام رسیده است. برای اجرای این پل ۳۶۰ تن آرماتوربندی و ۱۴۲۰ مترمربع قالب‌بندی صورت گرفته و با احتساب هزار مترمکعب بتن اجرا شده در هفته گذشته، در مجموع دو هزار مترمکعب بتن‌ریزی برای اجرای عرشه آن انجام شده است.

صداقتی برنامه زمان‌بندی تعیین شده برای اتمام عملیات اجرایی پل باغ انگوری را خردادماه امسال اعلام کرد و افزود: بهره‌برداری از این پل منوط به رفع معارضین ملکی بخش شمالی کندروی بزرگراه شهید بروجردی بوده و با گشایش آن، علاوه بر بهبود دسترسی‌های محلی به بازار آهن، اتصال به غرب بزرگراه شهید بروجردی و بزرگراه آزادگان تسهیل می‌شود.

به گفته مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران، پیشرفت عملیات اجرایی فاز دوم بزرگراه شهید بروجردی به مرز ۲۶ درصد رسیده و از ۵ دستگاه پل تقاطع بلوار بهار، ۲ پل در مراحل اولیه اجرای شمع، ۲ پل در مرحله سونداژ و یک پل نیز در مرحله تأیید نقشه است.

احداث فاز دوم بزرگراه شهید بروجردی به طول یک کیلومتر حد فاصل میدان الغدیر تا ابتدای بلوار بهار، در دوره ششم مدیریت شهری از تیرماه سال ۱۴۰۱ آغاز شد. بزرگراه شهید بروجردی شامل دو مسیر تندروی شمالی و جنوبی در سطح منفی یک هریک دارای ۳ خط عبوری و یک لاین اضطرار و دو کندروی شمالی و جنوبی در سطح صفر هریک با ۲ خط عبوری است.

کد خبر 6083581

دیگر خبرها

  • بهترین نوع زیتون از نظر طب سنتی | طبع زیتون گرم است یا سرد ؟ ؛ هر آنچه درباره زیتون باید بدانید
  • عوارض جدی مصرف زیاد دارچین
  • یکی از معجزه‌آساترین خواص این گیاه تقویت دید چشم است
  • فوری؛ اعلام آمادگی ژاوی برای ماندن در بارسلونا
  • اعلام ترکیب تیم فوتبال بانوان جوان ایران مقابل ترکمنستان
  • معرفی و مزایای شامپو بدون سولفات
  • خواص «زیتون» معجزه‌گر
  • تاثیر بی‌نظیر ماسک آب برنج در جوانی و شادابی پوست
  • یک ترکیب رویایی برای پوست
  • گشایش در فاز دوم بزرگراه شهید بروجردی