Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-05-04@18:56:45 GMT

انواع خودروهای مسافرتی را بشناسید!

تاریخ انتشار: ۵ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۸۱۵۷۳۹

انواع خودروهای مسافرتی را بشناسید!

خودروها براساس کلاس بدنه دسته بندی می شوند و هر کدام از آن ها با بدنه ای متفاوت مزیت ها و معایب خاص خودشان را دارند که متناسب با ظرفیت هایشان است.

خودروهای مسافرتی به چند گروه مختلف تقسیم بندی می شوند و امروزه وجود چنین خودروهایی در زندگی تبدیل به یک امر ضروری شده است.

دلیل این امر برخورداری از برخی تجهیزات است که موجب کاهش هزینه ها می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خودروهای مسافرتی یکی از خودروهای کاربردی برای آن دسته از افرادی است که پیوسته در حال سفر و ماجراجویی هستند. 

به طور کلی خودروهای مسافرتی را (RV ( Recreational vehicle یا خودروهای تفریحی می‌نامند. این خودروها به طور کلی به دو گروهِ موتور دار و بدون موتور تقسیم بندی می‌شوند.

خودروهای مسافرتی موتوردار

این دسته از خودروهای مسافرتی، همان‌طور که از اسمشان پیداست، به طور مستقل دارای پیشرانه هستند. 

Truck camper:

نوعی RV موتور دار است که از یک پیکاپ و قرارگیری یک اتاقک فایبرگلاسی، پلاستیکی و یا چوبی در قسمت بار تشکیل شده است.

اتاقک تعبیه شده معمولاً قابل جدا شدن بوده و با توجه به این ویژگی می‌تواند برای افرادی مناسب باشد که می‌خواهند با هزینه کم پیکاپ خود را تبدیل به یک خودروی مسافرتی مناسب تبدیل کنند. 

Motorhome:

این خودروها بیشتر در امریکای شمالی طرفدار دارد و در واقع یک ون یا اتوبوس است که با تغییر گسترده در شاسی تبدیل به خودرویی بزرگ با مساحت زیاد می‌شوند.

برخی از شرکت‌ها به جای استفاده از یک نوع ون یا اتوبوس، یک خودرو با ظاهری نو طراحی می‌کنند. موتور هوم ها در سه کلاس A,B,C موجود دسته بندی می شود. 

Campervan:

این ون‌های مسافرتی بیشتر در اروپا طرفدار دارند و در واقع یک نوع ون هستند که قسمت بار آن ها به طوری کلی تغییر نکرده و وسایل، در قسمت بار تنها چیده شده‌اند. 

کاروان‌های بدون موتور

دامنه این‌گونه کاروان‌ها به تریلرها (Travel trailer) محدود می‌شود که در دو گروه معمولی و Fifth-wheel trailers ارائه شده اند.

Fifth-wheel trailers به مانند یک تریلر که به یک کشنده متصل می‌شود، می‌ماند و بخشی از وزن تریلر بر روی کشنده قرار می‌گیرد با تفاوت اینکه کشنده معمولاً یک پیکاپ سنگین است.

مزیت این تریلرها این است که (با توجه به محدودیت وزن قابل حمل) بخشی از وزن تریلر مستقیماً بر روی کشنده قرار می‌گیرد و می توان تریلرهایی با وزن بیشتر را جا به جا کرد.

تریلرهای مسافرتی معمولی، به طور مستقیم به خودرو متصل می‌شوند.

این نوع تریلرها، پر طرفدارترین وسیله‌ی مسافرتی در جهان محسوب می شود.

تریلرها از وزن 500 کیلوگرم برای خودروهای سبک تا وزن 12 تن برای پیکاپ ها در بازار موجود است. 

با توجه به فروش بالا و استفاده‌ی زیاد مردم از خودروهای مسافرتی در امریکای شمالی، اماکنی برای سرویس دهی (آب، فاضلاب، برق، تلفن، اینترنت، فروشگاه و ….) به این خودرو در نظر گرفته که با نام RV Park شناخته می‌شود.

گردآوری: سایت آفتاب و کارشناس خودرو 

انتهای پیام/ 

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۸۱۵۷۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علائم شایع کم کاری تیروئید را بشناسید

آفتاب‌‌نیوز :

دکتر دهقانی از اختلال کم کاری تیروئید یا تیروئید پرکار به عنوان یکی از بیماری‌های شایع غدد نام برد و افزود: بیماری کم کاری تیروئید در نتیجه‌ی کاهش تولید و ترشح هورمون‌های تیروئیدی حاصل می‌شود و عموماً زنان باردار و افراد بالای ۶۰ سال، در معرض ابتلا به آن هستند.

این متخصص داخلی در خصوص نحوه درمان بیماری کم کاری تیروئید نیز گفت: درمان این بیماری تقریبا ساده بوده و مصرف قرص‌های حاوی هورمون تیروئید می‌تواند، هورمون‌های مورد نیاز بدن را تأمین کند که در اکثر موارد برای بیماران قرص لوتیروکسین تجویز می‌شود.

وی اضافه کرد: این دارو روزانه یک بار مصرف می‌شود که برای تأثیرگذاری بیشتر باید به صورت ناشتا و یک ساعت قبل از مصرف صبحانه مصرف شود. همچنین مصرف همزمان برخی دارو‌ها مانند پنتوپرازول، قرص آهن، کلسیم و... می‌تواند در میزان تأثیرگذاری قرص لووتیروکسین سدیم اثر منفی داشته باشد، لذا توصیه می‌شود، با فاصله حدود یک ساعت با دارو‌های ذکر شده، قرص کم کاری تیروئید مصرف شود.

دکتر دهقانی خاطر نشان کرد: بیمار ممکن است ظرف ۱ تا ۲ هفته پس از شروع درمان، پاسخ اندکی را احساس کند، اما پاسخ کامل به درمان با هورمون تیروئید اغلب تأخیر دارد و ممکن است چندین هفته طول بکشد. ضمن اینکه اکثر بیماران مبتلا به کم کاری تیروئید، لازم است مصرف دارو را برای باقی عمر ادامه دهند، اما گاهی تعدیل و یا افزایش دوز مصرفی تحت نظر پزشک متخصص اتفاق می‌افتد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • فاجعه بزرگ در حمل و نقل ریلی استان یزد/ قطار سریع‌السیر یزد حذف شد
  • فاجعه در حمل و نقل ریلی یزد
  • قطار سریع‌السیر یزد حذف شد
  • حذف دوباره قطار سریع السیر یزد
  • انواع قارچ‌های خطرناک را بشناسید
  • فعالیت ٦١ دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری در کردستان
  • مارک‌های  پرفروش‌ چرخ خیاطی خانگی در ایران را بشناسید
  • علائم فشار خون بالا را بشناسید
  • تپش دانش بومی در قلب خودروی ایرانی
  • علائم شایع کم کاری تیروئید را بشناسید