Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-04-29@22:53:33 GMT

استرالیا - ایران: وقتی آن مرد هجوم آورد

تاریخ انتشار: ۵ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۸۱۶۱۲۵

استرالیا - ایران: وقتی آن مرد هجوم آورد

حمیدرضا صدر به راهیابی ایران به جام جهانی 1998 به روایت یک نویسنده انگلیسی پرداخته...

به گزارش "ورزش سه"، دیوید گلدبلات نویسنده انگلیسی که چندین کتاب در باره فوتبال نوشته در یکی از کتاب هایش تحت عنوان " توپ گرد است: تاریخ جهانی فوتبال" نوشته نمی توان تاریخ این دوران را بدون روی آوردن به تاریخ فوتبال مطالعه کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عنوان قسمت سوم فصل پنجم کتاب "توسعه سریع: فوتبال و انقلاب صنعتی آسیا" است و بخشی به فوتبال ایران تعلق دارد. گلدبلات به توصیف سایه روشن های دیدار برگشت ایران - استرالیا طی رقابت های مقدماتی جام جهانی 1998 پرداخته، به بازگشت ایران به ویترین بزرگ پس از دو دهه انزوا. او جزئیات تازه ای از آن نبرد را توصیف کرده که بخشی از آن را می خوانید...

 

 

28 نوامبر 1997: استرالیا 2 - ایران 2، ملبورن کریکت گراند


استرالیا 0-2 جلو افتاده که مردی به میدان هجوم آورده، به سوی دروازه ایران رفته و خود را از تور آویزان کرده و تیر دروازه را پایین کشیده. او را از میدان بدر برده اند و تور را تعمیر کرده اند، ولی تمرکز مردان استرالیا بهم خورده، داغان شده. همه چیز وارونه شده.


آن مرد یکی از آن دردسرسازها بوده. گفته بیشتر اوقات زندگی اش را با هجوم آوردن به مراسم عمومی سپری کرده، ادعا کرده هجوم هایش با پیش بینی های نوستراداموس انطباق داشته. گفته روزگاری رئیس جمهور استرالیا خواهد شد. آن مرد چند باری جلسات مجلس استرالیا را نیز بهم ریخته، همین طور مراسم تدفین ستاره های پاپ را، همین طور برنامه های زنده تلویزیونی را. آن مرد علاقه فراوانی به رخدادهای ورزشی داشته، بارها مسابقات اسبدوانی و تنیس را بهم زده، تلاش کرده مشعل المپیک را برباید. او یک بار حین یکی از دیدارهای راگبی، سوار بر سه چرخه ای که پشتش قفسی از میمون ها بوده راهی میدان شده.


ایران که تقریبا سراسر دیدار را در تعقیب استرالیا بسر برده با زدن دو گل به تساوی دست پیدا می کند. ایرانی ها راهی جام جهانی در فرانسه می شوند، نه استرالیایی ها. حوادث آن میدان، شش سال بعد فوتبال استرالیا را هم نابود کرد، رقابت های لیگ استرالیا را به نابودی کشید و تیم های ملی استرالیا از سالی به سال بعد فروپاشیدند... آن مرد پس از آن دیدار برای خودش مدیری دست و پا کرد تا حداقل با بهم زدن مراسم و مسابقات پولی دست و پا کند...


با به صدا درآمدن سوت پایان بازی، خیابان های تهران و سایر شهرهای ایران لبالب از جمعیتی شدند که فریاد می کشیدند. جمعیت سرازیر شده به خیابان های تهران را سه میلیون و در سراسر کشور پنج شش میلیون تخمین زدند. کسی نمی توانست مفهوم اجتماعی آن پیروزی را انکار کند. زنان و مردان کنار هم به خیابان ها ریخته و به پایکوبی پرداختند... جماعتی هم راهی سفارت فرانسه شدند. اعضای میخکوب شده سفارت به وحشت افتادند، ولی با پرتاب دسته های گل و غریو شعار "تو پاریس می بینم تون" روبرو شدند. آن پیروزی در ایران شکست آن هایی بود که فوتبال را متعلق به ایران نمی خواندند و سال ها تلاش کرده بودند فوتبال ایران را در محاق نگاه دارند...

 

حمیدرضا صدر تیم ملی استرالیا تیم ملی ایران استرالیا

منبع: ورزش 3

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۸۱۶۱۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرصت دفاع برای مصلایی‌پور؛ وقتی فقط یک نفر تعلیق شد

اتحادیه جهانی کشتی ضمن اعلام تعلیق محمد مصلایی‌پور، به او فرصت ارسال دفاعیه درباره اتفاق رخ داده در مبارزه کشتی‌گیران چین و قزاقستان را داده است. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، پیش از برگزاری مسابقات کشتی قهرمانی آسیا و گزینشی المپیک، محمد مصلایی‌پور در گفت‌وگو با تسنیم گفته بود که با توجه به عدم حضورش در مسابقات قهرمانی آسیا، شانس او برای حضور در المپیک بسیار کم و در حد صفر شده است، اما او خودش را به مسابقات گزینشی المپیک رساند و در این رقابت‌ها در کنار سه داور ایرانی دیگر به قضاوت پرداخت.

شب گذشته اسامی داورانی که به استانبول دعوت ‌شده‌اند از سوی اتحادیه جهانی اعلام شد که نام نیما صادقی، کامران سلطانی‌زاده و مهدی بشیرزاده از داوران S1 ایران در جمع آنها دیده می‌شود، اما خبری از مصلایی‌پور نبود.

در ادامه نامه تعلیق او به ایران ایمیل شد که به دلیل قضاوت اشتباه در مبارزه 65 کیلوگرم مسابقات گزینشی آسیایی بین دو کشتی‌گیر چین و قزاقستان، او با تعلیق مواجه شده است. بنابراین دو موضوع غیبت مصلایی‌پور در مسابقات قهرمانی آسیا و تعلیق شدنش از سوی اتحادیه جهانی منجر به عدم حضور نامش در لیست داوران دعوتی به ترکیه شد.

بخشی از غربال داوران S1 کشتی جهان برای حضور در المپیک، در مسابقات گزینشی جهانی اتفاق می‌افتد و بعد از این رقابت‌ها که آخرین مسابقه کسب سهمیه المپیک است، لیست نهایی داوران قضاوت‌کننده در المپیک اعلام خواهد شد که فعلاً مصلایی‌پور تعلیق است.

نکته عجیب در ماجرای تعلیق این داور که در المپیک 2020 توکیو قضاوت کرده بود، این است که از میان گروه داوری رقابت یادشده، صرفاً او معلق شده و محرومیت و تعلیقی برای رئیس تشک و قاضی در نظر گرفته نشده است، برخلاف آن چیزی که در ماجرای چامیزو و توران بایراموف اتفاق افتاد.

بعد از بازبینی فیلم داوری آن کشتی که در وزن 74 کیلوگرم گزینشی اروپایی بین کشتی‌گیران ایتالیا و آذربایجان برگزار شد، تمام گروه داوری مسابقه با تعلیق مواجه شدند.

ضمن اینکه به محمد مصلایی‌پور این فرصت داده شده است که دفاعیه خود را درخصوص این مبارزه ارائه دهد.

باید دید آیا ارائه دفاعیه از سوی رئیس کمیسیون داوران فدراسیون کشتی، کمیسیون داوران اتحادیه جهانی را قانع کرده و می‌تواند تعلیق او را از بین ببرد.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • برای پیروزی به میدان می رویم/فوتبال ایران یا مشکل مهاجم روبرو است
  • خبر خوب به اردوی پرسپولیس رسید | بیرانوند به ال کلاسیکوی ایرانی می‌رسد + جزئیات
  • پیام تبریک اینفانتینو و شیخ سلمان برای قهرمانی فوتسال ایران در آسیا + عکس
  • علی عسکری: استقلال باید در ابعادملی، منطقه‌ای و جهانی برترین باشد
  • مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس: تصمیم ما برای حمایت از استقلال جدی است
  • علی عسکری: استقلال باید در ابعاد ملی، منطقه‌ای و جهانی جزو برترین‌ها باشد
  • فرصت دفاع برای مصلایی‌پور؛ وقتی فقط یک نفر تعلیق شد
  • وقتی باشگاه های فوتبال از برنامه های دوستیابی برای انتخاب سرمربی جدید خود استفاده می کنند / انیمیشن بلیچر ریپورت
  • قاسم‌پور: مدیران آگاه و سالم باشند کار فوتبال خوب پیش می‌رود
  • نگرانی از هجوم گردوغبار به ۴ استان