Web Analytics Made Easy - Statcounter

دانشجوی ملی پوش دامغانی با تاکید بر اینکه مهمترین هدفم حضور در مسابقات بین المللی است، گفت: مسئولان نگاه متفاوتی به ورزش بانوان به خصوص رشته تیراندازی داشته باشند. به گزارش خبرنگار دانشجو از سمنان، ورزش نقش مهمی در زندگی انسان‌ها دارد و در کنار ورزش کسب علوم و دانش منافاتی با آن ندارد و بسیاری از ورزشکارن علاوه بر ورزش حرفه‌ای در دانشگاهها مشغول کسب و فراگیری علم و دانش هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  این روز‌ها خبر خوشی از ورزشکاران استان سمنان در رشته‌های مختلف به گوش می‌رسد از دعوت به تیم ملی تا کسب سهمیه‌های مختلف. به همین منظور با یکی از بانوان ملی پوش شهرستان دامغان به گفت و گو نشسته ایم که که در کنار ورزش به تحصیل در رشته تربیت بدنی می پردازد.   مشروح گفت و‌گو با دانشجوی دامغانی:

خبرگزاری دانشجو: خودتان را معرفی کنید

قدرت آبادی: فاطمه قدرت آبادی متولد سال ۱۳۷۶ در شهرستان دامغان هستم و درحال حاضر مقطع کاردانی رشته تربیت بدنی تحصیل می‌کنم.

خبرگزاری دانشجو: تا کنون چه رتبه‌هایی را کسب کرده اید؟

قدرت آبادی: مقام دوم مرحله دوم مسابقات آزاد سال ۹۵، مقام اول مرحله نهایی مسابقات آزاد سال ۹۵، مقام دوم مسابقات آزاد سال ۹۶، مقام دوم مرحله نهایی مسابقات آزاد سال ۹۶، مقام اول تیمی مسابقات آسیایی ژاپن ۲۰۱۷، مقام دوم انفرادی مسابقات لیگ و اول تیمی را در پرونده ورزشی خود دارم.

خبرگزاری دانشجو: درچه رشته‌های ورزشی فعالیت کرده اید؟

قدرت آبادی: بنده در سال‌های آغازین تکواندو کارمی کردم و به دلیل رشته‌ تحصیلی تربیت بدنی که تمامی رشته‌های ورزشی را در برمی گیرد تیراندازی را انتخاب کردم.

خبرگزاری دانشجو: به چه دلیل تیراندازی را به عنوان رشته ورزشی خود انتخاب کرده اید؟

قدرت آبادی: تیراندازی با روحیات بنده بسیار سازگار است و با علاقه و عشق خاصی که به این ورزش دارم امیدوارم در میدان‌های ورزشی با توکل برخدا همیشه بدرخشم.

خبرگزاری دانشجو: عضو تیم ملی هستید؟ از چه سالی؟

قدرت آبادی: بله. از شهریور ماه سال جاری عضو تیم ملی تیراندازی بانوان در رده جوانان شدم.

خبرگزاری دانشجو: چه محدودیت هاو مشکلاتی در رشته تیراندازی وجود دارد؟

قدرت آبادی: از نظر بنده محدودیتی در این رشته وجود ندارد به طوری که کمبود تجهیزات از مشکلات اصلی این رشته است.

خبرگزاری دانشجو: از مسئولین چه انتظاراتی دارید؟

قدرت آبادی: مهم‌ترین انتظار بنده از مسئولینی که در ورزش مسئولیتی دارند، این است که نگاه متفاوت و امیدوارکننده‌ای نسبت به ورزش بانوان به خصوص تیراندازی داشته تا بانوان استان سمنان بتوانند در میدان‌های ورزشی مختلف با اقتدار بدرخشند.

خبرگزاری دانشجو: درح ال حاضر مشغول چه کاری هستید؟ برای آینده خود چه برنامه‌هایی را اندیشیده اید؟

قدرت آبادی: در این روز‌ها تنها بر روی تیراندازی تمرکز کرده ام و فعالیت دیگری ندارم. مهم‌ترین هدف بنده در آینده کسب سهمیه مسابقات ملی و بین المللی است.

خبرگزاری دانشجو: امکانات ورزشی و باشگاهی رشته شما قابل قبول هست؟

قدرت آبادی: در حال حاضر امکانات ورزشی و باشگاهی قابل قبول است، ناگفته نماند با همکاری وتعامل مسئولین و ورزشکاران می‌تواند در آینده پیشرفت چشمگیری داشته باشد.

خبرگزاری دانشجو: خانواده چقدر از شما حمایت کرده اند؟

قدرت آبادی: حمایت‌های اصلی مانند حمایت‌های مالی و عاطفی و تشویق برای پیشرفت بیشتر را خانواده ام متحمل شده اند که جا دارد تشکر ویژه از پدر و مادرم کنم.

خبرگزاری دانشجو: بهترین خاطره‌ای که از دوران ورزشی خود دارید؟

قدرت آبادی: یکی از بهترین خاطراتم اولین حضور بنده در مسابقات آسیایی ژاپن ۲۰۱۷ بود که با بهترین رکورد در دوران ورزشی خود توانستم بهترین خاطرات را در ذهن خود و دیگران برجای بگذارم.

خبرگزاری دانشجو: یک توصیه به افرادی که می‌خواهند تیراندازی را به عنوان رشته ورزشی خود انتخاب کنند؟

قدرت آبادی: توصیه بنده به همه‌ی افرادی که به تیراندازی علاقه دارند این است که حداقل یک بار به صورت اصولی این رشته را امتحان کنند به دلیل اینکه تیراندازی جزء رشته‌هایی است که سن و سال نمی‌شناسد و هرفرد با توجه به علاقه خود می‌تواند در این رشته موفق شود.

خبرگزاری دانشجو: سخن آخر؟

جا دارد تشکر ویژه‌ای از مربی تیراندازی در شهرستان دامغان و مربی‌های تیم ملی که زحمت‌های زیادی برای بنده و دیگر ورزشکاران می‌کشند و ازمسئولین محترم که امیدوارم بیش از پیش به ورزش تیراندازی نگاه بیاندازند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۸۱۶۳۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کراسفیت در پی دستیابی صدر جدول ورزش‌های روز دنیا

ایسنا/خوزستان یک مربی ورزش معتقد است، کراسفیت به عنوان یک ورزش چندجانبه به افراد کمک می‌کند علاوه بر افزایش قدرت و اندام، دقت و تمرکز خود را نیز بهبود ببخشند.

انیس قنبری  در گفت و گو با ایسنا، اظهارکرد: کراسفیت در معنای لغوی به معنای تناسب اندام است. ورزش کراسفیت ترکیب و تلفیقی از ورزش‌های بدنسازی، ژیمناستیک، دو میدانی و پلومیتریک است و به همین دلیل این ورزش برای چربی سوزی و کاهش وزن نیز پیشنهاد می‌شود.

وی ادامه داد: همه ما می‌دانیم که رشته‌های ورزشی زیادی وجود دارد که هر کدام به نوبه خود تاثیرات بسزایی روی بدن دارند اما یکی از موثرترین تمرینات ورزشی که به سرعت باعث چربی سوزی و کاهش وزن می‌شود، تمرینات کراسفیت است. تمرینات کراسفیت یکی از بهترین گزینه‌ها برای ورزش کردن و رشد آمادگی جسمانی است.

این مربی کراسفیت عنوان کرد: شرکت کنندگان در دوره کراسفیت، تمرین روز را که (WOD نامیده می‌شود) به صورت انفرادی یا با کمک مربی به صورت گروهی به همراه سایر ورزشکاران در یک باشگاه کراسفیت که باکس هم گفته می‌شود انجام می‌دهند، البته از لوازم مختلفی هم برای تمرینات خود استفاده می‌کنند. تمرینات کوتاه و شدید هستند و در حالی که کل بدن را درگیر می‌کنند شبیه به تمرینات نظامی نیز است.

او بیان کرد: با ترکیب تمرینات قدرتی، هوازی و ترکیبی، کراسفیت به عنوان یک ورزش چندجانبه شناخته می‌شود که به شما کمک می‌کند علاوه بر افزایش قدرت و اندام، دقت و تمرکز خود را نیز بهبود بخشید. افزایش استقامت و تحمل، بهبود قدرت و قدرت‌بخشی، ارتقاء چابکی و انعطاف پذیری و پیشگیری از آسیب و توانبخشی نیز از شاخصه‌های مهم ورزش کراسفیت است.

قنبری با بیان این‌که کراسفیت در پی دستیابی به صدر جدول ورزش‌های روز دنیا است، گفت: تفاوت ملموس کراسفیت با سایر رشته‌های پایه در آمادگی جسمانی، به بیشینه رساندن همزمان فاکتور قدرت و استقامت در ورزشکاران رشته کراسفیت به کمک برنامه تمرینی و برنامه غذایی اصولی است که این رشته را به صدر جدول جذاب‌ترین رشته در ساخت بدن به ویژه در ورزشکاران نخبه رسانده است.

او خاطر نشان کرد: حرکات کراسفیت یکی از روش‌های پرطرفدار برای بدنسازی و تقویت عضلات است. این ورزش ترکیبی از حرکات قدرتی، هوازی و تمرینات وزنه‌برداری است که با هدف افزایش قدرت، انعطاف‌پذیری، تحمل بدن و ساختار بدنی مناسب انجام می‌شود. انعطاف پذیری، دامنه حرکت و قدرت همگی عمیقا به هم مرتبط هستند. از بهبود وزنه برداری تا کاهش خطر آسیب در تمرینات، پس دریابید که چرا انعطاف پذیری برای شما بسیار مهم است.

این مربی با اشاره به حرکات بنیادی این رشته مهیج، عنوان کرد: حرکت اسکوات هوایی، حرکت پرس، حرکت ددلیفت، حرکت کشش، حرکت برپی، حرکت جامپ باکس، حرکت کتل بل، حرکت وال بال، حرکت تراستر و حرکت حلقه، ۱۰ حرکن بنیادی در رشته کراسفیت هستند.

وی گفت: حتی شورای ورزش آمریکا (ACE) اعلام کرده است که در حین تمرینات کراسفیت، مردان می‌توانند ۱۵ تا ۱۸ کالری در دقیقه و زنان می‌توانند ۱۳ تا ۱۵ کالری در دقیقه بسوزانند. علاوه بر این نیز دستگاه EPOC نشان داده است شرکت کنندگانی که با شدت بالا کار می‌کنند می‌توانند کالری بالاتری بسوزانند. کراسفیت برای افزایش متابولیستم عضله می‌سازد  و ورزشکاران کراسفیت می‌توانند علاوه بر بالا بردن قدرت خود، توده عضلانی را نیز افزایش دهند.

قنبری خاطر نشان کرد: حتی گرگ یکی از مربیان بزرگ دنیا معتقد است تغییری که در زمان استفاده از تمرینات کراسفیت مشاهده می‌شود تغییر در چربی بدن و توده عضلانی است. به هر حال ترکیب بدنی بهتر، نه تنها باعث می‌شود بدن شما سفت‌تر و عضلانی‌تر به نظر برسد، بلکه به شما کمک می‌کند که متابولیسم سالمی داشته باشید.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • صحبت‌های یک پزشک درباره کمبود دارو در ایران؛ «هرکسی نمی‌تواند داروی ۶۰ میلیونی از ترکیه بخرد»
  • ۵پایگاه جدید هلال احمر در استان سمنان احداث می‌شود
  • نباید بدون برنامه‌ریزی دانشجو گرفته شود
  • مشارکت ۲۱ هزار نفر در ورزش شهروندی/ هدف شهرداری همدان سازندگی است
  • توزیع بیش از ۶۰۰ مورد تجهیزات بیمارستان در خراسان جنوبی
  • پاشنه آشیل روسیه برابر تحریم‌های غرب
  • به دنبال طلای بازی‌های آسیایی هستم/ رکورد ایران را جا به جا کردم
  • احمدی: هدفم این است دو طلا کسب کنم / قبل از اینکه ارزش پول پایین بیاید هرچه سریعتر پاداش را بدهند +فیلم
  • کراسفیت در پی دستیابی صدر جدول ورزش‌های روز دنیا
  • کسب نخستین مدال تاریخ بوکس آذربایجان شرقی توسط ورزشکار مراغه‌ای