Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-03-19@06:22:59 GMT

یاسوج| رقص آب، کوه و جنگل در تنگه گنجه‌ای یاسوج جلوه‌گری می‌کند + فیلم

تاریخ انتشار: ۵ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۸۱۶۴۵۸

یاسوج| رقص آب، کوه و جنگل در تنگه گنجه‌ای یاسوج جلوه‌گری می‌کند + فیلم

‍‍‍‍‍‍

رقص آب، کوه، جنگل‌های بلوط و چنار در "تنگه گنجه‌ای" واقع در ۱۳ کیلومتری یاسوج جلوی چشم هر رهگذری عشوه‌گری و دلربایی می‌کند. ۰۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۱ استانها کهگیلویه و بویراحمد گردشگری ایران نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، در فاصله 13 کیلومتری شهر یاسوج در مسیر ارتباطی یاسوج-سی سخت منطقه‌ای وجود دارد که گنجه‌ای خوانده می‌شود و در واقع عنوان" آلبوم زیبایی‌های طبیعی" زیبنده این مکان گردشگری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روستای گنجه‌ای، روستایی تاریخی بوده که آثار کشف شده در آن نشان از قدمتی چندین هزار ساله دارد و در نزدیکی روستا تنگه‌ای بنام "تنگ گنجه‌ای" واقع شده است.

در میان تنگه زیبای گنجه‌ای از زیبایی‌های بکر آفرینش از قبیل درختان سربه فلک کشیده، چشمه‌های جوشان که از دل صخره‌ها و سنگ‌ها می‌جوشند، انبوه و تراکم درختان چنار، بلوط بنه و زالزالک  آب و هوایی دل انگیز و فرح بخش آفریده است.

امکاناتی از قبیل آب لوله‌کشی، کمپینگ، سکوسازی، آلاچیق‌ها، سرویس‌های بهداشتی و جاده دسترسی مناسب سبب شده که سالانه و به‌ویژه در فصل بهار و تابستان گردشگران زیادی از این مکان دیدن کنند تا در کنار این آب‌های روان چشمه‌های جوشان و سایه‌های خنک خستگی را از تن خود زدوده و نشاطی تازه پیدا کنند.

عبور آب در مسیر تنگه گنجه‌ای و رقص آن در لابه لای درختان سر به فلک کشیده چنار و بلوط چشم هر بیننده‌ای را می‌رباید تا زیبایی‌های آفرینش را به نظاره بنشیند و از داده‌های خداوندگار  عالم شکر گذار باشند.

رقص آب، درختان سر به فلک کشیده، کوه و جنگل‌های اطراف دست به دست همه داده تا آب و هوایی خنک در گنجه‌ای در انتظار گردشگران و مسافران نوروزی باشد تا از سفر به سرزمین آفتاب راضی برگردند.

انتهای پیام/ح

R41452/P1357/S6,69,1381/CT16

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۸۱۶۴۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی هواشناسی هرمزگان ۲۹ اسفند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خلیج فارس، کارشناس هواشناسی استان توصیه کرد شناور‌های سبک، صیادی و تفریحی با احتیاط رفت و آمد کنند.

مرضیه سی سی پور درباره وضعیت جوی هم گفت: تحت تاثیر فعالیت سامانه بارشی از ساعات بعد از ظهر امروز تا ساعات شب فردا چهارشنبه یکم فروردین ۱۴۰۳ در خلیج فارس، مناطق غربی، شمالی و برخی از مناطق شمال شرقی استان احتمال افزایش ابر و وقوع رگبار پراکنده باران و رعد و برق و افزایش باد لحظه‌ای وجود دارد.

به گفته سی سی پور، روز پنج شنبه دوم فروردین ابرناکی در سطح استان کاهش می‌یابد، اما از جمعه سوم فروردین تا ساعات ظهر شنبه چهارم فرودین دوباره افزایش ابر با احتمال رگبار پراکنده باران و رعد و برق در مناطق غربی، شمالی، ارتفاعات و جزایر غربی استان پیش بینی می‌شود.

کارشناس هواشناسی استان توصیه کرد در این مدت از صعود به ارتفاعات در مناطق مرتفع و رفت و آمد در حاشیه رودخانه‌های فصلی در مناطق مستعد خودداری شود.

بیشتر بخوانید؛ ناپایداری دریایی در دریای عمان و تنگه هرمز

سی سی پور گفت: روز‌های چهارشنبه و پنج شنبه (یکم و دوم فروردین) وزش باد‌های نسبتاً شدید شمال غربی تا جنوب غربی باعث مواج شدن آب‌های خلیج فارس و تنگه هرمز خواهد شد و توصیه می‌شود شناور‌های سبک و صیادی از رفت و آمد دریایی خودداری کنند و تمهیدات لازم بویژه در بنادرغربی استان و جزایر کیش و لاوان صورت پذیرد.

وی گفت: به لحاظ دمایی نیز نوسانات ۱ تا ۳ درجه‌ای دما مورد انتظار است.

دیگر خبرها

  • پیش بینی هواشناسی هرمزگان ۲۹ اسفند
  • کشورهای مختلف برای کاشت درخت چه کرده‌اند؟
  • (ویدئو) مجسمه پوتین در پراگ به آتش کشیده شد
  • راه دسترسی به تنگه کافری هموار شد
  • فیلم| اگر ساعت موبایلمان روز اول فروردین ۱۴۰۳ به جلو کشیده شد چه کنیم؟
  • اگر ساعت موبایلمان روز اول فروردین ۱۴۰۳ به جلو کشیده شد چه کنیم؟ + تصاویر
  • فنرباغچه با ملی‌پوش ایرانی در مسیر غول‌کشی
  • خلیج فارس و غرب تنگه هرمز مواج می‌شود
  • ۴ تنگه شگفت‌انگیز در ایران که نباید از دست داد
  • نقش ایران در مثلث طلایی