Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-30@08:40:38 GMT

برگزاری مراسم نوروز در پاریس

تاریخ انتشار: ۵ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۸۱۶۵۴۷

برگزاری مراسم نوروز در پاریس

به همت رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در فرانسه و با همکاری موسسه نمایشگاه های فرهنگی ایران و شهرداری تهران، در روز جمعه سوم فروردین ماه مراسم با شکوهی به مناسبت آغاز سال نو با حضور جمع زیادی از ایرانیان مشتاق و نیز علاقمندان فرهنگ و آیین میهن عزیزمان در تالار جشن میدان کنکورد پاریس برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایران آنلاین / به گزارش اداره کل دیپلماسی رسانه ای وزارت امور خارجه، در این مراسم ابوالقاسم دلفی سفیر جمهوری اسلامی ایران در فرانسه طی سخنانی، ضمن تبریک عید باستانی نوروز به تمامی هم وطنان ایرانی و نیز میهمانان فرانسوی شرکت کننده در برنامه، با اشاره به هم زمانی ایام مبارک ماه رجب و جشن های آغاز سال جدید، از پروردگار بزرگ، سربلندی، پیشرفت و موفقیت روزافزون همه ایرانیان در سرتاسر جهان را آرزو کرد.

این مراسم با دعای معنوی و دیرینه تحویل سال، آغاز و سپس با ارائه قطعات و اشعاری در وصف بهار و پیشینه تاریخی سنت دیرپای نوروز، نقالی و روایت گری داستان های اساطیری ایرانی ادامه پیداکرد.
پایان بخش مراسم، اجرای زیبای کنسرت موسیقی سنتی ایرانی توسط «محمد معتمدی» خواننده خوش آواز کشورمان و برگزیده رادیو دولتی فرانسه و جایزه فرانس موزیک در سال 2013 بود که با استقبال پر شور شرکت کنندگان همراه شد.

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۸۱۶۵۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیوستن دانشگاه سوربن به جنبش ضدصهیونیستی 

  به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از پاریس، دانشگاه‌های فرانسه یک به یک به جنبش ضد صهیونیسم می‌پیوندند. پس از دانشکده مطالعات سیاسی، دانشگاه سوربن فرانسه شاهد اعتصاب و تظاهرات دانشجویی ضد صهیونیستی و حمایت از غزه و فلسطین بود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دانشجویان دانشگاه سوربن در اعتراض به جنایات رژیم صهیونیستی و حمایت دولت‌های غربی از این رژیم؛ کلاس‌های درس را تعطیل و در محوطه اصلی دانشگاه، چادر برپاکردند که با یورش پلیس ضد شورش مواجه و تعدادی از آنها دستگیر شدند.

دانشجویان در ادامه در خیابان‌های اطراف دانشگاه تجمع کردند و شعار  اسرائیل جنایتکار، مکرون همدست  سردادند.

در این اعتراضات تعدادی از دانشجویان یهودی ضدصهیونیسم نیز حضور داشتند.

جلوگیری از فاجعه انسانی در رفح، تحریم کالا‌های رژیم صهیونیستی و ممانعت از حضور این رژیم در بازی‌های المپیک پاریس از جمله خواسته‌های دانشجویان دانشگاه سوربن بود.

دیگر خبرها

  • پیوستن دانشگاه سوربن به جنبش ضدصهیونیستی 
  • نظافت تهران از پاریس بهتر است
  • تجمع ضدصهیونیستی در دانشگاه سوربن فرانسه
  • دانشگاه «سوربن» فرانسه در دست حامیان فلسطین
  • هوش مصنوعی نخستین طلایی ایران در المپیک را پیش‌بینی کرد | پادشاه ایرانی کشتی جهان باز هم طلا می‌گیرد
  • به تعویق افتادن زمان برگزاری ویژه برنامه صعود سراسری به ارتفاعات بازی دراز
  • شب موعود رسید: آخرین قهرمانی امباپه در پاریس
  • اولین اثر آذرنگاری ایران رونمایی شد
  • یونانی‌ها مشعل المپیک را به پاریس تحویل دادند
  • سفر مشعل المپیک از یونان به فرانسه با کشتی قدیمی+ عکس