Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حجت‌الاسلام رضا صادقی اظهار کرد: آیین تحویل سال همراه با برنامه‌های فرهنگی و مذهبی در بیش از 350 بقعه متبرکه و بیش از 3 هزار مسجد استان اصفهان توسط تشکل‌های فرهنگی و هیأت امنا این مراکز فرهنگی و دینی برگزار شد.

وی افزود: آیین تحویل سال در گلستان‌های شهدای استان اصفهان هم با حضور خانواده شهدا و عموم مردم برگزار شد که در شهر اصفهان این مراسم به صورت مستقیم از شبکه استانی صدا و سیما نیز پخش شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با اشاره به استقبال مردم استان اصفهان از برنامه‌های تحویل سال در مراکز معنوی و دینی، گفت: قریب به یک میلیون نفر از مردم در مراسم تحویل سال مراکز فرهنگی و دینی در مساجد و بقاع متبرکه شرکت کردند.

وی با اشاره به این که برنامه‌های نوروزی در بقاع متبرکه اجرا می‌شود، خاطرنشان کرد: طرح آرامش بهاری از طرح‌های سازمان اوقاف و امور خیریه است که در 340 بقعه متبرکه استان اصفهان اجرا شده است و عموم مردم نیز می‌توانند از برنامه‌های فرهنگی متنوع این ایام استفاده کنند.

صادقی اذعان داشت: هم چنین براساس برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده و هماهنگی‌های انجام شده خیمه‌های معرفت در جوار حرم مطهر 113 امامزاده عظیم الشأن و شاخص استان اصفهان با محوریت عفاف و حجاب، ترویج زندگی اسلامی، نشر معارف اهل بیت(ع) و خداشناسی در قالب غرفه‌های کودک و نوجوان، قرآن بخوان جایزه بگیر، نقاشی بکش جایزه بگیر، پاسخگویی به مسائل شرعی، مشاوره خانواده، چند رسانه‌ای و ایستگاه همه واقف باشیم برپا شده است که در این خیمه‌ها در ایام نوروز به زائران حرم مطهر بقاع متبرکه به صورت رایگان خدمات فرهنگی و مذهبی ارائه می‌کنند.

وی اضافه کرد: در اجرای این طرح نیز 240 مبلّغ و روحانی بومی و 170 مبلّغ اعزامی از شهر مقدس قم نیز با اداره اوقاف و امور خیریه در سراسر استان همکاری و مشارکت دارند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در ادامه بیان داشت: هم چنین با هماهنگی‌های به عمل آمده در جوار حرم مطهر 5 امامزاده واجب التعظیم استان اصفهان که زائران و مسافرانی از اقصی نقاط دنیا دارند امسال مبلغانی که به زبان‌های عربی و انگلیسی و فرانسوی مسلط هستند مستقر شده‌اند تا به مسافران و زائران خارجی نیز خدمات فرهنگی درقالب خیمه‌های معرفت ارائه شود.

وی با بیان این که برخی از بقاع متبرکه استان اصفهان در مناطق گردشگری قرار گرفته‌اند، عنوان کرد: این مناطق فرصت گردشگری دینی هم برای مسافران فراهم ساخته‌اند و مردم علاوه بر بهره‌گیری از فضای معنوی این مراکز دینی از فرصت‌های طبیعی هم استفاده می‌کنند.

صادقی یادآور شد: هم چنین برای آماده سازی بقاع متبرکه جهت برگزاری طرح آرامش بهاری کارگاه‌های آموزشی برای بیش از هزار نفر از اعضای هیأت امنا و مدیران مراکز فرهنگی و قرآنی بقاع متبرکه سراسر استان برگزار شد و بر اساس برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده نیز امسال در این طرح بیش از 4 هزار نفر نیروی اجرایی در این طرح شرکت دارند.

وی در پایان ابراز داشت: در راستای خدمات رسانی هرچه بهتر به زائران و مسافران در ایام نوروز نیز اطلاعات GIS حدود 336 امامزاده لازم التعظیم و بقاع متبرکه جهت بار گزاری در سامانه مسافر یار ستاد تسهیلات نوروزی استان اصفهان و نرم افزار گردشگری کجاس آماده و در این سامانه بارگذاری شده است.

 

انتهای پیام/م

 

حضور یک میلیون نفری زائران در بقاع متبرکه استان اصفهان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سازمان اوقاف نوروز 97

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۸۱۶۸۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

منشور رسانه‌ای طی آینده‌ای نزدیک در اردبیل رونمایی می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، رضا قاسمیان ظهر دوشنبه در نشست با مدیران دستگاه‌های فرهنگی استان اردبیل با تاکید بر سالم‌سازی فضاهای مجازی اظهار کرد: در این راستا باید تولید و توزیع محتوا به صورت تخصصی و با مشارکت فرهیختگان و نخبگان استان در دستور کار باشد.

وی به تدوین منشور رسانه‌ای اشاره کرد و افزود: منشور رسانه‌ای و عهدنامه فعالان فضای مجازی استان اردبیل در آینده‌ای نزدیک با هدف رعایت نکات مختلف در رابطه با مصالح و منافع استان و دعوت فعالان فضای مجازی نسبت به اجرای آن رونمایی خواهد شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل با دعوت دستگاه‌های فرهنگی برای احصا و اعلام برنامه‌های شاخص خود در سال‌جاری، گفت: دستگاه‌های فرهنگی برای اجرای برنامه‌های خود باید به صورت متمرکز و با همکاری هم اقدام کنند تا تأثیرگذاری بالایی داشته باشد.

قاسمیان اجرای برنامه‌های فرهنگی را با توجه به تهاجم فرهنگی دشمنان، کاری قرارگاهی و نیازمند مشارکت همه دانست و بیان کرد: توجه به تقویت موضوعات فرهنگی تأثیر گذار در جامعه از طریق فضاهای مختلف اطلاع رسانی اعم از مجازی و مکتوب لازم است.

وی با بیان اینکه تقویت هویت ایرانی اسلامی جوانان باعث افزایش مقاومت آنان در مقابل تهاجم فرهنگی دشمنان می‌شود، خاطرنشان کرد: دستگاه‌ها در ترویج قدرشناسی و تمکین به قوانین اجتماعی از طریق فضاهای مختلف اطلاع رسانی و ارتباطی باید مشارکت داشته باشند.

کد خبر 6092194

دیگر خبرها

  • نگاهی به طبیعت بهاری دریاچه سد آغچه در بوئین میاندشت + فیلم
  • برپایی کاروان اصفهان قدیم در چهارباغ + فیلم
  • سامانه بارشی بهاری چهارشنبه فعال می‌شود
  • دانشگاه‌ها در اجرای برنامه‌ها سند دانشگاه اسلامی را ملاک قرار دهند
  • دستگاه‌های فرهنگی برنامه‌های شاخص خود را برای سال جاری تعیین کنند
  • مصالحه ۷۰ درصدی پرونده‌ها در اصفهان
  • دانشگاهها در اجرای برنامه‌ها سند دانشگاه اسلامی را ملاک قرار دهند
  • منشور رسانه‌ای طی آینده‌ای نزدیک در اردبیل رونمایی می‌شود
  • ضرورت توجه به جریان رسانه‌ای در مناطق مختلف اردبیل
  • اجرای برنامه‌های نکوداشت هفته شیراز از ۱۲ اردیبهشت