Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-04-25@20:44:52 GMT

ثبت درخواست برای فرزند خواندگی

تاریخ انتشار: ۵ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۸۱۷۰۴۶

ثبت درخواست برای فرزند خواندگی

به گزارش جهان نيوز، در حال حاضر شرایطی فراهم شده که افراد متقاضی فرزند خواندگی در تهران بتوانند با مراجعه به یک سامانه به نشانی http://۴۶.۲۰۹.۱۲۳.۲۲۸/ اقدام به ثبت درخواست خود کنند.
پس از ورود به سامانه فرزندخواندگی با دو گزینه مواجه می‌شویم.

الف) ثبت نام متقاضی
اولین گزینه ثبت نام متقاضی است که اگر اولین بار است که وارد سامانه می‌شوید باید این گزینه را انتخاب کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



ب) استعلام وضعیت درخواست
اگر قبلا مراحل ثبت نام را تمام کرده باشید و کد رهگیری دریافت کرده باشید می‌توانید در این قسمت وضعیت پرونده خود را بررسی کنید.

درخواست‌های وارد شده در سامانه ثبت و در اسرع وقت از سوی کارشناسان سازمان بهزیستی رسیدگی و جهت ادامه مراحل فرزندپذیری به متقاضیان اطلاع رسانی می‌شود.

موارد قابل توجه:

در حال حاضر اولویت‌هایی ذکر شده که در پذیرش سرپرستی به ترتیب با زن و شوهر فاقد فرزند، دختران و زنان مجرد و بدون فرزند و سپس زوجین دارای فرزند است. اکنون کثرت متقاضیان اولویت اول سبب شده که سرپرستی کودکان زیر دو سال به زن و شوهر‌های فاقد فرزند انجام شود.

در حال حاضر واگذاری طفل زیر دو سال به متقاضیان اولویت‌های دوم و سوم یعنی دختران و زنان مجرد و بدون فرزند و سپس زوجین دارای فرزند امکان پذیر نیست.

درخواست متقاضیان فرزند با جنسیت پسر و در مقطع سنی بالای ۳ سال خارج از نوبت مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت.

درخواست متقاضیان سرپرستی کودکان دارای پیگیری‌های درمانی خارج از نوبت مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت.

درخواست متقاضیان فرزند در مقطع سنی بالای ۷ سال خارج از نوبت مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت.

تفکیک گروه‌های سنی مورد درخواست متقاضیان:

نوزاد تا ۲ سال
۳ تا ۴ سال
۵ تا ۶ سال
۷ تا ۱۰ سال
۱۱ تا ۱۶ سال

مدارک لازم جهت تشکیل پرونده:

* تصویر کلیه صفحات شناسنامه متقاضیان (زن و شوهر)
* تصویر سند ازدواج
* تصویر سند مالکیت منزل یا اجاره نامه
* گواهی ناباروری با تعیین فرد نابارور
* گواهی عدم سوء پیشینه متقاضیان
* گواهی سلامت جسمانی متقاضیان
* گواهی سلامت روان از متخصص
* گواهی اشتغال به همراه میزان تقریبی درآمد زوجین
* گواهی مشاوره فرزند خواندگی
* گزارش مربوط به مصاحبه اولیه
* گزارش بازدید منزل
* تصویر کارت پایان خدمت
* تصویر دفترچه بیمه

منبع:خبرگزاری دانشجو

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۸۱۷۰۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست رستمی برای تدوین بسته عملیاتی ساماندهی دانشگاه هنر

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها خواستار تدوین بسته عملیاتی ساماندهی دانشگاه هنر در قالب‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت شد. - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری به نقل از مرکز خبر خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی، سیصد و نود و پنجمین جلسه شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی با حضور حجت الاسلام عبدالحسین خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و به ریاست حجت الاسلام رستمی در دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین خسروپناه در پیش از دستور این جلسه با تاکید بر تدوین بسته عملیاتی ساماندهی دانشگاه هنر اظهار کرد: در تدوین این بسته باید هماهنگی دستگاه‌ها و نهادهای مرتبط مدنظر باشد.

وی ادامه داد: در تدوین این بسته به هنرستان‌های هنر توجه شود چراکه باید موضوع به صورت پایه‌ای مدنظر باشد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی تاکید کرد: بسته عملیاتی ساماندهی دانشگاه هنر پس تدوین، به اطلاع فعالان حوزه هنر برسد، همچنین در تدوین این بسته از ظرفیت فرهنگستان هنر نیز استفاده شود.

در ادامه حجت الاسلام مصطفی رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها خواستار تدوین بسته عملیاتی ساماندهی دانشگاه هنر در قالب‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت شد.

از این رو مقرر شد ساعی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و رئیس دانشگاه سوره، بسته عملیاتی ساماندهی دانشگاه‌های هنر با قابلیت اجرا در سه سطح (کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت) را تدوین و جهت طرح در جلسه شورا به دبیرخانه شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی ارسال کند.

در ادامه جلسه شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی با موضوع ارائه گزارش سامانه فرنما براساس درخواست دبیر شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی در راستای اجرایی سازی راهبرد 3، 11 و 21 نظام فرهنگی تربیتی سند دانشگاه اسلامی ادامه پیدا کرد. در این جلسه معاون فرهنگی وزیر علوم گزارشی از وضعیت سامانه «فرنما» که مربوط به فعالیت فرهنگی دانشجویان کشور است، ارائه کرد.

عبدالحسین کلانتری در این گزارش بر سیاستگذاری شاهدمحور، ظهور فناوری‌های نوین و توسعه رویکرد دیجیتال در عرصه فرهنگی، افزایش رویکردهای داده محور، هوشمندسازی، حکمرانی باز و پلتفرمی، مشارکتی شدن حکمرانی تأکید کرد.

معاون فرهنگی اجتماعی وزارت علوم، مزایای سامانه فرنما را یکپارچگی دادهها از فعالیت‌های دانشجویی، تحلیل فعالیت‌های فرهنگی، زمینه سازی برای کشف ضعف‌ها، افزایش تولیدات بومی و شبکه سازی میان کنشگران فرهنگی اعلام کرد.

 محمدابراهیم سقزچی دبیر شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی با تشکر از معاون فرهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری خواستار بازبینی و ارتقاء سامانه شد تا با فراهم شدن امکان مشارکت کنشگران، رتبه بندی فرهنگی دانشگاه‌ها، ارتباط با شبکه‌های اجتماعی جهت بازنشر تولید محتواها و تحلیل کارشناسی و استخراج شاخص‌ها، سامانه یکپارچه‌ای در دسترس باشد.

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین خسروپناه با استقبال از ارائه گزارش سامانه فرنما، خواستار رسانه‌ای شدن اقدامات این معاونت شد و بر ارائه گزارش‌های فعالیت‌های فرهنگی دانشجویان از سوی معاونت دانشجویی و فرهنگی وزارت بهداشت و معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی تأکید کرد.

حجت الاسلام والمسلمین رستمی ضمن تقدیر از گزارش معاونت فرهنگی وزارت علوم، با ضروری دانستن همافزایی نظام آموزش عالی کشور، افزودند طرحی صورت گیرد تا از نظر فنی امکان تجمیع داده‌های آموزش عالی و گزارش گیری از سامانه فرنما برای سایر مدیران جهت مجموعه سیاست‌گذاری‌های بعدی فراهم شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • درخواست رستمی برای تدوین بسته عملیاتی ساماندهی دانشگاه هنر
  • آغاز ثبت نام آزمون زبان دکتری تخصصی دانشگاه پیام نور
  • استفاده از هوش مصنوعی در پردازش تصاویر ماهواره‌ای اراضی
  • به‌جای خودروهای ثبت‌نامی این خودروها را بخرید
  • ۴۷ هزار درخواست تلفنی در سفر رییس جمهور به استان سمنان ثبت شد
  • ۱۲۸ هزار درخواست مردم استان سمنان در سفر رییس‌جمهور ثبت شد
  • ‌تأیید درخواست متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن ممسنی و رستم
  • ‌تأیید درخواست ۲۱۱۱ نفر متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن ممسنی و رستم
  • پایش اراضی کشاورزی با فناوری های هوش مصنوعی
  • استفاده از هوش مصنوعی در پردازش تصاویر ماهواره‌ای اراضی کشور