Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ کارشناسان در جدیدترین پژوهش‌های خود دریافتند مراقبت مادرانه از کودک در سال‌های اولیه تولد، اثرگذاری مثبتی بر سلامت جسمی و روانی کودک دارد و حتی می‌تواند DNA بدن کودک را دگرگون کند.

محققان این نتایج را با بررسی برروی موش‌های آزمایشگاهی و مشاهده کمبود هورمون استرس، کورتیزول در موش‌هایی که تحت مراقبت مادر خود بوده اند، به دست آورده اند؛ پژوهش‌های دانشمندان موسسه مطالعات بیولوژیک Salk نشان می‌دهند، مراقبت مادرانه برروی ژنی به نام L۱ اثر می‌گذارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


محققان اعلام کرده اند پیوندی عاطفی بین مادر و نوزاد وجود دارد و سبب افزایش سلامت روان کودک می‌شود و حتی می‌تواند با دگرگون کردن ساختار DNA سبب رشد مغز کودک شود.

کارشناسان اعتقاد دارند این یافته‌ها می‌تواند راهکار‌های جدیدی پیش روی دانشمندان در زمینه درمان، شناسایی و پیشگیری از ابتلا به اختلال‌های روانپزشکی مانند افسردگی و اسکیزوفرنی قرار دهد.


بررسی‌های جدید همچنین نشان داده است مغز انسان قابلیت دگرگون شدن DNA را دارد.

محققان تفاوت در ژن L۱ را در بخش هیپوکامپ موش‌های نوزاد شناسایی کرده اند که از میزان توجه و مراقبت بیشتر مادر خود برخوردار بوده اند؛ نتایج این پژوهش در مجله (Science) به چاپ رسیده است.

منبع: dailymail

انتهای پیام/

کودکانی که از مراقبت بیشتری برخوردارند در بزرگسالی سلامت بیشتری دارند

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبارعلمی اخبار سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۸۱۷۲۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مادرم با هدیه وحید شمسایی روحیه گرفت

‌به گزارش خبرگزاری مهر، احسان الداغی، برادر شهید غیرت با تحسین حرکت سرمربی تیم ملی فوتسال ایران در واکنش به این اقدام اظهار کرد: در یک سال گذشته هر وقت گروه‌های ورزشی برای دلجویی مادرم می‌آمدند، او روحیه می‌گرفت و بسیار خوشحال می‌شد.

برادر شهید حمیدرضا الداغی افزود: دیروز نیز مادرم با شنیدن خبر اهدای قهرمانی تیم ملی فوتبال ایران در آسیا به برادر شهیدم و یادآوری حرکت او، بسیار شاد شد و روحیه مضاعفی گرفت.

وی یادآور شد: حمیدرضا ورزشکار بود و مادرم با بچه‌های ورزشکار ارتباط دلی دارد. تشکر می‌کنم از بزرگواری وحید شمسایی که در آن لحظات یاد برادرم را زنده کرد و این جریان ادامه‌دار شد.

کد خبر 6091881

دیگر خبرها

  • مادرم با هدیه وحید شمسایی روحیه گرفت
  • ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • ۲ هزار مشاور در آموزش و پرورش جذب می شوند
  • ملی‌پوشان با روحیه در سالن برگزار فینال (عکس)
  • برای تقویت میدان کتاب کودک و نوجوان چه باید کرد؟
  • آیا زنان پزشکان بهتری هستند؟
  • اقدامات ایجابی سلامت‌محور در فارس توسعه یابد
  • کلنگ پارک بانوان شهر امیریه زده شد
  • پیشگیری از بیماری‌های احتمالی بعد از سیل چابهار
  • برگزاری جشنواره ورزشی فرزندان اوتیسم در کرج