Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-26@06:16:46 GMT

تراشه‌ای که باکتری‌های خطرناک را پیدا می‌کند

تاریخ انتشار: ۵ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۸۱۷۷۷۶

تراشه‌ای که باکتری‌های خطرناک را پیدا می‌کند

محققان موفق به طراحی تراشه‌ای شده‌اند که با استفاده از آن می‌توان باکتری خطرناک لژیونلا را که عامل ابتلا به نوعی مسری از بیماری سینه پهلو است، به سرعت و در عرض چند دقیقه شناسایی کرد.

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا، این باکتری در محیط‌های مرطوب و آب رشد می‌کند و در بسیاری از موارد از طریق سیستم تهویه مطبوع وارد ساختمان‌ها و منازل می‌شود و افراد زیادی را بیمار می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تا به حال کنترل منابع آبی برای پی بردن به وجود یا عدم وجود چنین باکتری مستلزم صرف ۱۰ تا ۱۴ روز وقت و انجام آزمایش‌های مختلف بوده است، این در حالی است که بیماری سینه پهلوی ناشی از ابتلا به این بیماری در عرض یک هفته به اوج می‌رسد و لذا شناسایی سریع‌تر این ویروس اهمیت حیاتی دارد.

تراشه جدید که «LegioTyper» نام دارد، توسط محققان دانشگاه مونیخ طراحی شده است و قیمت چندانی ندارد. با نصب این تراشه روی میکروسکوپ‌ها می‌توان با دقت ۸۰ درصد نمونه‌های آب دارای این نوع آلودگی باکتریایی را شناسایی کرد.

تراشه مذکور در مدت زمان حداکثر ۳۴ دقیقه باکتری مذکور را شناسایی می‌کند و قرار است در آینده نه چندان دور به تولید انبوه برسد.

منبع: مهر

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۸۱۷۷۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شوکه‌کننده: ابتلای ستاره اتلتیکو به یک بیماری خطرناک

به گزارش "ورزش سه"، همانطور که توسط موندو دپورتیوو اعلام شده، موراتا به بیماری نورالژی عصب سه‌قلو دچار شده. این بیماری در اثر آسیب تدریجی عصب سه‌قلو به وجود می‌آید. دچار شدن به آن باعث درد شدید در چشم‌ها، دندان‌ها، فک، پیشانی، بینی و چند عضو دیگر می‌شود. این درد اغلب فقط در یک سمت صورت (چپ یا راست) اتفاق می‌افتد.

او تمرین روز سه‌شنبه را از دست داد و در این مقطع طبق گفته پزشکان و تجربیات قبلی، تاریخ بازگشتش به میادین مشخص نیست.

نورالژی سه‌قلو درد شدیدی به‌خصوص در صورت ایجاد می‌کند که باعث می‌شود انجام هر کار روزانه و کوچکی بسیار سخت و دشوار شود.

موراتا ممکن است برای درمان بیماری نیاز به عمل جراحی داشته باشد اما در حال حاضر چیزی مشخص نیست و همه منتظر نتایج آزمایشات هستند.

اتلتیکو مادرید بدون شک نگران ستاره اسپانیایی خواهد بود اما انتظار دارد با استفاده از مسکن‌ها و ضددردهای موقت، این بازیکن را برای بازی‌های آینده پر اختیار داشته باشد.

دیگر خبرها

  • تشخیص سه سرطان مرگبار با هوش مصنوعی
  • دلیل اصلی و علت لق شدن دندان ها در بزرگسالی + درمان آن
  • هشدار محققان گوگل: کاربران ممکن است به دستیار‌های هوش مصنوعی وابستگی عاطفی پیدا کنند
  • شناسایی بیماری‌های عفونی با نانوکامپوزیت آراسته به طلا
  • کشف یک باکتری عفونی خطرناک در ایستگاه ‌فضایی بین‌المللی
  • واکسیناسیون کودکان هرمزگان علیه بیماری پُنوموکوک
  • تغذیه بد خطر ابتلا به سرطان را افزایش می دهد
  • شوکه‌کننده: ابتلای ستاره اتلتیکو به یک بیماری خطرناک
  • ناسا یک باکتری جهش‌یافته و خطرناک را در فضا کشف کرد
  • روشی که طول عمر شما را بیشتر می‌کند