Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-29@10:34:10 GMT

رشد 25 درصدی تردد در جاده‌های کردستانی

تاریخ انتشار: ۵ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۸۱۷۸۸۷

رشد 25 درصدی تردد در جاده‌های کردستانی

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از سنندج ؛عیسی گوهری رئیس پلیس راه کردستان با اشاره به افزایش چشم‌گیر ترددهای جاده‌ای از آغاز طرح پلیس نوروزی تا به امروز، گفت: بر اساس آمار موجود در روز گذشته 270 هزار تردد در سطح جاده‌های استان انجام گرفته است.

وی افزود: از ابتدای این طرح تا پایان روز گذشته براساس اطلاعات ثبت شده، تردد در سطح جاده‌های استان حدود 25 درصد افزایش داشته‌ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گوهری بیان کرد: رانندگی در جاده‌های کوهستانی نیاز به دقت بیشتر در خصوص رعایت قوانین و مقررات دارد چون در جاهایی که دید ندارد اولین خطا شاید آخرین خطا برای رانندگان باشد.

وی با بیان اینکه تخطی از سرعت مهمترین عامل در تصادفات جاده‌ای در استان بوده است، گفت: در حین رانندگی، رانندگان نباید به هیچ وجه از تلفن همراه استفاده کنند.

رئیس پلیس راه کردستان اضافه کرد: استفاده از کمربند توسط سرنشین‌های عقب در خودروهای در حال حرکت الزامی است و با رانندگان متخلف برخورد می‌شود.

گوهری با بیان اینکه رانندگان قبل از حرکت باید نسبت به بسته شدن کمربند خود و سرنشینان عقب اطمینان حاصل کنند، گفت: امیدواریم رانندگان با توکل بر خدا، رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی و همکاری جدی با پلیس زمینه تعطیلات نوروزی با کمترین حوادث جاده‌ای را فراهم آورند.

وی با تاکید بر این موضوع که هدف پلیس راهنمایی و رانندگی تنها امنیت مردم در سطح جاده‌ها است، گفت: پلیس راهنمایی و رانندگی با تخلفات حادثه‌ساز به صورت جدی برخورد خواهد کرد.

رئیس پلیس راه کردستان اذعان کرد: تخلفات حادثه‌ساز خط قرمز پلیس راهنمایی‌ رانندگی در سطح استان است و با رانندگان متخلف برابر قانون برخورد می‌شود.

گفتنی است؛ در طرح پلیس نوروزی امسال 100 تیم محسوس و نامحسوس پلیس در جاده‌های کردستان فعالیت می‌کنند.

انتهای پیام/ د م

فعالیت 100 تیم محسوس و نامحسوس پلیس در جاده‌های کردستان

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: امداد و نجات حوادث

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۸۱۷۸۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

◄ روش ابطال کارت هوشمند رانندگان کامیون اعلام شد+ سند

تین نیوز

انجمن صنفی کارفرمایی شرکت های حمل و نقل بین المللی خراسان رضوی، نحوه درخواست ابطال ( غیر فعال نمودن )  کارت هوشمند رانندگان را اعلام کرد.

به گزارش تین نیوز، بر  اساس نامه تاریخ 26 فروردین امسال انجمن صنفی کارفرمایی شرکت های حمل و نقل بین المللی خراسان رضوی به کلیه شرکت های حمل و نقل بین المللی عضو و غیر عضو که به امضای احمد زمانیان رئیس هیئت مدیره این انجمن رسیده، ابطال و یا غیر فعال نمودن کارت هوشمند راننده و یا ناوگان حمل و نقل، در صورت احراز تخلف و رای صادره از سوی کمیسیون های ماده 11 و 14 سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با دستور مراجع قضایی مبنی بر انجام این امر امکان پذیر است.

کمیسیون ماده 11 ، مرجع رسیدگی به شکایات و تخلفات رانندگان ناوگان حمل و نقل جاده ای و کمیسیون ماده 14 نیز از دیگر کمیسیون های بخش حمل و نقل جاده ای است که به تخلفات مالکان ناوگان حمل و نقل جاده ای رسیدگی می کند. کمیسیون های ماده 12  نیز ویژه رسیدگی به تخلفات شرکت ها و موسسات حمل و نقل کالا و مسافر است.

حمل بار بدون اخذ بارنامه دولتی، حمل بار اضافه بر ظرفیت مندرج در کارت خودرو، رعایت نکردن مقررات حمل بارهای عادی و ترافیکی، فقدان یا عدم بکارگیری تجهیزات ایمنی، در اختیار گذاشتن وسیله نقلیه به راننده ای که نام وی در بارنامه درج نشده، جابه جایی مسافر بدون اخذ صورت وضعیت، مسافرگیری در اطراف پایانه مسافربری، اخذ کمیسیون اضافی از راننده، عدم مسئولیت پذیری شرکت در خصوص پرداخت کامل و به موقع کرایه رانندگان از جمله مواردی هستند که در کمیسیون های حمل و نقل جاده ای قابل رسیدگی هستند.  سوء استفاده از کارت هوشمند رانندگان، تحمیل هزینه ها و مسئولیت های اضافی به رانندگان، عدم پرداخت حقوق دولتی، صدور بارنامه یا صورت وضعیت صوری، اجبار به حمل بار اضافه بر ظرفیت مجاز، عدم رعایت مقررات مربوط به سالن اعلام بار و درج اطلاعات نادرست در بارنامه نیز به عنوان بخش دیگری از موارد قابل طرح در کمیسیون ویژه رسیدگی به تخلفات شرکت ها و موسسات حمل و نقل جاده ای است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • عامل ۴۶ درصد تصادفات ؛ یک عادت بد در رانندگی!
  • تجمع دانشگاهیان کردستانی در حمایت از خیزش دانشجویان آمریکا
  • دانش‌آموزان کردستانی در جشنواره سفیران سلامت درخشیدند
  • جابجایی بیش از ۵ میلیون تن کالا توسط ناوگان حمل و نقل
  • کاهش ۵۰ درصدی تلفات ناشی از تصادفات جاده‌ای در ابتدای امسال
  • مسمومیت ۱۰ کردستانی بر اثر مصرف قارچ سمی
  • اتوبوس‌هایی که به فرمان خانم‌ها حرکت می‌کنند
  • ◄ روش ابطال کارت هوشمند رانندگان کامیون اعلام شد+ سند
  • اعلام وضعیت تردد در جاده‌های کشور/ ترافیک پرحجم در ۴ محور
  • از درشکه تا اتومبیل؛ یک قرن فرهنگسازیِ ناتمام