Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@17:27:56 GMT

منطقه آزاد اروند زیرساختهای لازم در آبادان را مهیا کند 

تاریخ انتشار: ۵ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۸۱۷۹۶۷

منطقه آزاد اروند زیرساختهای لازم در آبادان را مهیا کند 

آبادان – فرماندار آبادان بر ضرورت فراهم سازی زیر ساختهای لازم در این شهر توسط منطقه آزاد اروند تاکید کرد. 

به گزارش خبرنگار مهر، عزیزاله شهبازی پیش از ظهر امروز در جلسه بررسی وضعیت ترافیکی، پارکینگ ها و خدمات شهری در محل فرمانداری آبادان ضمن اشاره به بخشنامه جدیدی که از تهران به جهت فراهم سازی امکانات اسکان و پذیرایی از میهمانان نوروزی توسط فرمانداران آبادان و خرمشهر و منطقه آزاد اروند ارسال شده است، گفت: جلسات مختلفی را با حضور مسئولان سازمان منطقه آزاد اروند در خصوص تامین و عرضه مایحتاج و امکانات مورد نیاز اعم از کالا، پوشاک و غیره برای ایام نوروز برگزار و اقداماتی نیز در این باره انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان اینکه بهار خوزستان بهار معروفی است و از نقاط مختلف کشور به اینجا می آیند، افزود:  متاسفانه زیرساختهای کافی و لازم برای کسانی که به آبادان و خرمشهر می آیند فراهم نیست و لذا منطقه آزاد اروند برای سال آینده کار سنگینی دارد و باید در زمینه تعریض معابر، احداث پارکینگ ها، تابلوهای راهنمای اماکن و جهت ها و غیره، شهرداریهای آبادان و خرمشهر کمک کند. 

شهبازی اظهار کرد: با توجه به حجم بالای زباله های تولیدی در آبادان، ماشین های مورد نیاز حمل زباله در اختیار شهرداری وجود ندارد ضمن آنکه زباله ها کماکان به شکل قدیمی در زیر خاک دفن می شود و لذا منطقه آزاد اروند باید متعاقب فعالیتهایی که در خصوص گیت ها انجام داده، در حوزه دفع پسماند به شکل صنعتی با دعوت از بخش خصوصی اعم از داخلی و خارجی ورود کند. 

فرماندار آبادان از فراهم سازی امکانات با توجه به جمعیت رو به افزایش ورودی به آبادان در سالهای آتی از سوی سازمان منطقه آزاد اروند تاکید کرد و گفت: باید بابت فشارهای موجود بر مردم عذرخواهی شود. 

شهبازی با بیان آنکه خیابانها و معابر کشش لازم را ندارند، افزود: به شهرداری و سازمان آتش نشانی در مورد مقاوم سازی برخی فضاهای قدیمی موجود در شهر که بالای ۷۰ تا ۸۰ سال از عمرشان می گذرد و الزام صاحبان پاساژها و ساختمانهای بلند مرتبه به سیستم اطفای حریق، پل های اضطراری و بالابر تاکید کرده ایم و انتظار می رود تا سازمان منطقه آزاد اروند در این باره به شهرداری کمک کنند. 

وی با اشاره به تعریض مسیر میدان الفی به سمت محل سازمان منطقه آزاد از روشن نبودن روشنایی بلوار این مسیر و مسئولیت منطقه آزاد در این مسیر ابراز گلایه کرد و اظهار داشت: اکنون که دوره انتقال ماموریتها و مسئولیت ها را از دولت به سمت سازمان منطقه آزاد اروند داریم انتظار می رود تا  این سازمان امکانات متناسب با نیاز مردم را فراهم کند به هر حال ماموریت منطقه آزاد اروند در حوزه اجتماعی در قانون مناطق آزاد به طور صریح و روشن آمده و لذا این سازمان به عنوان مسئول حاکمیتی منطقه (شهرهای آبادان و خرمشهر) بایستی به موضوعات و مسائل مختلف ورود پیدا کند، به طور حتم فرمانداری و سایر ارگانها در کنار آنان هستند. 

وی در بخش دیگری از سخنان خود از برگزاری جلسات مشترک مختلف در سازمان منطقه آزاد اروند خبر داد و تصریح کرد: از سوی استاندار خوزستان، فرمانداران آبادان و خرمشهر به عنوان روسای شورای تامین به منطقه آزاد اروند معرفی شده اند. 

فرماندار آبادان گفت: سازمان منطقه آزاد اروند باید بر اساس اختیارات قانونی تعریف شده برایشان، چارچوب ها ی لازم را مهیا و مدل خود برای شهرهای آبادان و خرمشهر را طراحی کند. 

شهبازی با یادآوری اینکه اداره شهر با مدیریت شهری منطقه آزاد اروند است، افزود: در قانون چیزی تحت عنوان «شهر فروشی» نداریم و لذا نمی توان هر معبر، خیابان و یا کوچه ای را به طور سلیقه ای و بدون هماهنگی و دریافت نظر اداره اماکن و شهرداری اقدام به خرید و فروششان کرد. 

وی اظهار کرد: نیروی انتظامی و اداره اماکن با دستور دادستان گردش کاری را تعیین می کنند و اجرائیات شهرداری نیز ماموریت نظارت بر حسن اجرای آن را دارد، بر همین اساس شهرداری وظیفه دارد تا با هرگونه اقدام غیر قانونی به شکل جدی برخورد کند ضمن آنکه ضابطان قضائی در صورت مشاهده هرگونه اقدام غیر قانونی آن را به مقامات به مسئول اعلام می کنند. 

شهبازی تصریح کرد: انتظار مردم در برخورد با موضوعات و موارد غیرقانونی، برخورد با متخلفان بر اساس قانون و شیوه های مترتب با آن است که این کار نیز به طور قطع انجام می شود.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۸۱۷۹۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین محموله خودروهای هیبریدی واردات قطعی به قشم رسید

مدیر گمرک سازمان منطقه آزاد قشم از ورود نخستین محموله از خودروهای هیبریدی واردات قطعی به جزیره قشم خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قشم، امیرعلی داود روز یکشنبه با اعلام این خبر به خبرنگاران اظهار داشت: تمامی خودروهای وارداتی به صورت صفر کیلومتر و مدل 2024 بوده که واردات برخی از مدل‌ها مانند تویوتا کرولا و کرولا کراس، انواع ون مرسدس بنز ، تویوتا سی اچ آر، تویوتا کمری، تویوتا لوین، تویوتا سیه‌نا، لکسوس UX و 18 مدل ون برای سیستم حمل و نقل عمومی برای نخستین بار صورت می‌گیرد.

وی افزود: واردات قطعی خودروهای هیبریدی از چهار برند مطرح (تویوتا، نیسان، لکسوس و سوزوکی) و واردات قطعی خودروهای سواری و تجاری از محصولات هشت برند، ذیل رویه گمرکی براساس مصوبه هیات محترم وزیران برای واردات قطعی خودرو در 23 دی ماه 1402 به مناطق آزاد کشور بوده و توسط یکی از شرکت‌های فعال انجام گرفته است.

این مقام مسوول گفت: پس از ورود این خودروهای وارداتی به منطقه آزاد قشم توسط یکی از شرکت های معتبر واردات و صادرات، مراحل ترخیص گمرکی و شماره گذاری آنها آغاز شده و پس از آن جهت استفاده شخصی ساکنان جزیره قشم و کیش و همچنین شبکه حمل و نقل عمومی این جزایر به فروش می‌رسند.

امیرعلی داود اضافه کرد: طبق تفاهم نامه‌ای که اسفندماه سال گذشته میان مناطق آزاد قشم و کیش و این شرکت به امضا رسیده، بخشی از این خودروها پس از ورود به منطقه آزاد قشم، در منطقه آزاد کیش توسط این شرکت عرضه خواهند شد و همچنین مذاکراتی با سایر مناطق آزاد کشور نیز جهت عرضه این خودروها با رویه ترانزیت خارجی بین مناطق در حال انجام است.

وی با بیان اینکه مراحل ثبت سفارش برای واردات قطعی این خودروها در سامانه جامع پنجره واحد تجارت فرامرزی کشور (EPL) انجام شده است، افزود: تمامی مجوزهای لازم از سازمان ملی استاندارد و سازمان حفاظت از محیط زیست کشور نیز اخذ گردیده و خودروهای مذکور دارای استانداردهای بین المللی GCC و CCC هستند.

مدیر گمرک سازمان منطقه آزاد قشم گفت: طبق برنامه ریزی های صورت گرفته محموله های بعدی خودروهای واردات قطعی به فوریت و طی روزهای آینده، وارد جزیره قشم خواهند شد.

انتهای پیام/7558

دیگر خبرها

  • چرا شهرداری تهران درختان پارک جنگلی سرخه حصار را قطع کرد؟
  • واکنش شهرداری به ادعای «قطع درختان و ساخت و ساز در سرخه حصار»
  • شناگر قشم در رقابت‌های شنای آزاد کشور خوش درخشید
  • تمهیدات لازم برای امنیت انتخابات دور دوم مجلس در آبادان اعمال شد
  • اوقات شرعی هفدهم اردیبهشت ماه به افق آبادان و خرمشهر
  • نخستین محموله خودروهای هیبریدی واردات قطعی به منطقه آزاد قشم رسید
  • منطقه آزاد چابهار در مسیر ساخت نیروگاه خورشیدی
  • نخستین محموله خودروهای هیبریدی واردات قطعی به قشم رسید
  • اوقات شرعی شانزدهم اردیبهشت ماه به افق آبادان و خرمشهر
  • بازی تیم قعرنشین لیگ حماسی شد! (عکس)