Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-29@17:47:22 GMT

بام ایران، بهشت طبیعت گردشگران

تاریخ انتشار: ۵ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۸۱۸۷۵۳

بام ایران، بهشت طبیعت گردشگران

استان چهارمحال و بختیاری دارای جاذبه های طبیعی بیشماری است که این منطقه را به یکی از بکرترین مناطق گردشگری کشور تبدیل کرده است

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از جهانبین نیوز، استان چهارمحال و بختیاری دارای بیشترین ارتفاع از سطح دریاست و سرچشمه رودخانه های بزرگی چون زاینده رود و کارون به شمار می رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این استان دارای جاذبه های طبیعی بیشماری از جمله رودخانه ها، آبشارها، چشمه ها، باغات میوه، جنگل ها و غارهاست که این منطقه را به یکی از بکرترین مناطق گردشگری کشور تبدیل کرده است و مسافران و گردشگران نوروزی با سفر به این استان می توانند تجربه شیرینی از آرامش بهاری را در دامان طبیعت بکر و زیبا کسب کنند.

پل زمانخان سامان
پل زمانخان در ۲۰ کیلومتری شهرکرد و در مجاورت شهرستان سامان بر روی رودخانه زاینده رود به­ دست یکی از روسای عشایر بنام زمانخان به صورت دو دهنه هشت متری احداث گردیده است. این بنا دو بار، یکی در سال ۱۰۲۲ (ه-ق) توسط کارگزاران صفوی و بار دوم در سال ۱۳۲۲(ه-ق) به­ دست حاج عبدالحسین قزوینی مالک قریه چمعالی تعمیر و مرمت شد.




 

آبشار دره عشق
آبشار دره عشق در منطقه مشایخ شهرستان اردل مجاور روستای دره عشق و در ۱۳۰ کیلو متری شهرکرد قرار دارد این آبشار با سرعت زیاد از دل کوه بیرون می جهد و یکصد متر ارتفاع دارد و در کنار این آبشار رود کارون به آرامی جاری است و در ترکیب با انارستان و شالیزارهای روستای دره عشق و دورک اناری فضای شگفت انگیزی را بوجود آورده است.




گرداب بن
گرداب بن یکی از مهمترین مناطق تفریحی است که در چند متری آن پارک ملت نیز قرار دارد. سرچشمه گرداب، کوهی است که گرداب در کنار آن بوجودآمده اما تاکنون کسی موفق به کشف محل سرچشمه نشده است.

گرداب بن در ۲۳ کیلومتری شهرکرد مرکز استان قرار دارد. این آبگیر زیبا و دیدنی انگیزه ای از زیبایی، طراوات و فرح بخشی است. علاقمندان به طبیعت با حضور در منطقه نمونه گردشگری در سایه سار مصفای درختانش و در کنار آب حیاتبخش و آرام آن می آسایند و جوان ترها در کوه سنگی و زیبایش به کوهنوردی می پردازند.


این آبگیر از امکانات مناسبی جهت قایقرانی تفریحی و حرفه ای نیز برخوردار است. هیات قایقرانی استان در حاشیه این آبگیر دفتری دایر کرده و قایقرانان در بخش آب های آرام در رشته های کانو کانادایی، کایاک، روئینگ و کانوپولو می توانند در این دریاچه به تمرین و یادگیری بپردازند.

در چهارمحال و بختیاری بیش از ۸۵۰ جاذبه گردشگری شناسایی شده است که مسافران نوروزی می توانند در هریک از شهرستانهای ۹ گانه این استان از جاذبه های طبیعی، تاریخی و بوم گردی متعددی دیدن کنند.

انتهای پیام /

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۸۱۸۷۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با قدم زدن در خانه تاریخی زینت الملک قوامی به تاریخ سفر کنید + فیلم

شهر شیراز در استان فارس واقع شده است. هر ساله گردشگران بسیاری از این شهر مهد فرهنگ و هنر بازدید می‌کنند. خانه زینت الملک قوامی نیز یکی از همین اماکن زیبا و گردشگری شیراز است و از جمله زیباترین و مشهورترین خانه‌های تاریخی است که هر سال گردشگران بسیاری از آن دیدن می‌کنند؛ خانه‌ای که قدمت آن به دوره قاجار بازمی‌گردد.

شهروندخبرنگار نا فیلمی را به نمایش گذاشت که مشاهده می‌کنید.

منبع: شهروندخبرنگار - فارس

بیشتر بخوانید:

نگاهی به جاذبه‌های گردشگری قزوین در آستانه نوروز + تصاویر

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • ۱۶ روستای هدف گردشگری در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد
  • دهیاران می‌توانند مدیریت مناطق گردشگری بام ایران را دریافت کنند
  • نخستین مسجد اسلام گسترش می‌یابد
  • مهجوریت تفتان در سایه بی مهری مسوولان
  • با قدم زدن در خانه تاریخی زینت الملک قوامی به تاریخ سفر کنید + فیلم
  • نمایی از دریاچه طبیعی کیو خرم آباد + تصاویر
  • هم‌قسم شدن مدیران مناطق آزاد برای جذب گردشگران غرب آسیا
  • خودنمایی آبشار فصلی در دل طبیعت روستای جنگل علی بهاباد + فیلم
  • دردسرهای نخستین شهر جهان که ورود به آن پولی شد!
  • ظرفیت های گردشگری روستای «طولاب» ایلام در انتظار سرمایه گذاری