Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-05-03@04:26:06 GMT

کشف تازه در مورد گرافن که جهان را متحول می‌کند

تاریخ انتشار: ۵ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۸۱۹۶۰۳

کشف تازه در مورد گرافن که جهان را متحول می‌کند

محققان دانشگاه MIT به‌تازگی موفق به شناسایی خواص تازه‌ای در گرافن شده‌اند که باعث خواهد شد این ماده در آینده جهان نقش حیاتی ایفا کند.

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا، اگر تا به امروز فولاد و انواع دیگر فلزات نقش مهمی را در ساخت کالاهای مختلف ایفا کرده‌اند، از این پس گرافن است که به عنوان ابرهادی برای تولید محصولاتی با کارکردهای بسیار متنوع به کار گرفته خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گرافن لایه‌ای باریک و مجزا از گرافیت است که بسیار نرم و ترد است و از آن برای تولید سر مداد و نوشتن استفاده می‌شود. اما با دستکاری اتم‌های این ماده می‌توان از آن مواد دیگری هم تولید کرد. هم الماس و هم گرافیت از اتم‌های کربن شکل گرفته‌اند، اما بدیهی است که این دو ماده ظاهر و ارزشی بسیار متفاوت دارند.

الماس ماده‌ای بسیار مستحکم و گرافیت ماده‌ای بسیار شکننده است ولی محققان معتقدند گرافن ۱۰۰ برابر مستحکم‌تر از فولاد است و این مساله‌ای است که تا به حال از آن غفلت شده بود.

استحکام بالای گرافن در کنار ظرافت و باریکی آن می‌تواند استفاده از آن را در دنیای فناوری افزایش دهد. بر اساس بررسی‌های دانشگاه MIT انعطاف، شفافیت رسانایی شدید و غیرقابل نفوذ بودن در برابر اکثر گازها و مایعات گرافن را به انتخابی عالی برای تولید محصولات الکتریکی پیشرفته عصر اینترنت اشیا مبدل می‌کند.

گرافن تا مدت‌ها خواص و کارآیی خود را حفظ می‌کند و لذا می‌توان انتظار داشت در آینده از آن برای تولید محصولات منعطف و تاشدنی الکترونیک، ابزار پزشکی زیستی بسیار کوچک و نانو برای حرکت در بدن انسان، ساخت سلول‌های خورشیدی، فیلترهای تصفیه آب و انواع نیمه‌هادی‌ها استفاده شود.

منبع: مهر

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۸۱۹۶۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ظرفیت تولید آب شهرستان فردیس افزایش می‌یابد

حمیدرضا نامداری در گفت وگو با خبرنگار مهر از آغاز عملیات لوله گذاری داکتیل قطر ۵۰۰ میلیمتر در خروجی مخزن جهان نما جهت اتصال به زون p فردیس خبر داد و گفت: تحقق این مهم به صورت مستقیم در بهبود آبرسانی به شهروندان فردیس به ویژه در محدوده شهرک وحدت، منظریه، انبار نفت و رزکان نو با افزایش ظرفیت تولید آب در تابستان سال جاری اثربخش خواهد بود.

وی بیان کرد: اجرای خط انتقال آب از مخزن منطقه جهان نما به فردیس به طول ۵۴۰ متر و با اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال تا خرداد سال جاری به اتمام می‌رسد.

مدیرعامل آب و فاضلاب البرز ادامه داد: اصلاح، توسعه و بهبود زیرساخت‌های فنی و مهندسی به منظور مدیریت منابع آب و دفع بهداشتی فاضلاب در اولویت اقدامات مجموعه در راستای گذر هرچه بهتر از تابستان و ایجاد شرایط مطلوب برای شهروندان قرار گرفته است.

کد خبر 6094832

دیگر خبرها

  • هفت کشور جهان تمام برق مورد نیاز را از منابع تجدیدپذیر تامین می‌کنند
  • افزایش ظرفیت تولید آب شهرستان فردیس
  • جهان احتمالا با ذراتی پر شده که سریع‌تر از نور حرکت می‌کنند
  • ظرفیت تولید آب شهرستان فردیس افزایش می‌یابد
  • ثبت پتنتی که انتقال حرارت در کشتی‌ها و هواپیماهای پرسرعت را تسهیل می‌کند
  • معلم، متحول کننده انسان‌ها در طول تاریخ
  • استاندار اردبیل: سند بنیادین آموزش و پرورش را متحول کرد
  • مدرسه حکمت با همت خیران بازسازی و متحول شد
  • این فیلم بیش از حد برخاسته از جهان شخصی نیست
  • ترکیب منچستریونایتد متحول می‌شود/ ۳ بازیکن فروشی نیستند