Web Analytics Made Easy - Statcounter

بیرجند- کویر بشرویه یکی از زیباترین جاذبه های طبیعی شهرستان بشرویه بوده که روزانه خاطراتی رؤیایی و زیبا را برای قریب به ۸۰۰ مسافر نوروزی ترسیم می کند.

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی؛ مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان بشرویه گفت: کویر بشرویه به عنوان یکی از زیباترین جاذبه های طبیعی شهرستان بشرویه ۷۲۰ کیلومتر مربع از وسعت شهرستان بشرویه را به خود اختصاص داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سید امیر سلیمانی رباطی ادامه داد: تل و تپه های ماسه ای روان، شوره زارها، نمک زارهای وسیع، دق های باتلاقی، کال و شیله های نمکین، توف های آتشفشانی و تبله های نمکین جذبه های زیبایی را در چشم  هر بیننده ترسیم می کند.

وی اظهار کرد: از مهمترین ویژگی های ریگ بشرویه فراوانی و تعدد جاذبه های طبیعی، پوشش گیاهی خاص و حیات جانوری جالب توجه آن است.

سلیمانی اظهار کرد: بر طبق آمارهای مستند، روزانه نزدیک به ۷۰۰ تا ۸۰۰ نفر چه به صورت خانوادگی و یا با همکاری راهنمایان نوروزی به کویر بشرویه مراجعه می کنند.

وی اظهار کرد: تعریف محور گردشگری، بافت تاریخی-ایستگاه عشایری مجتمع امام رضا-کویر)، یکی از برنامه های پیش بینی شده دبیرخانه ستاد هماهنگی خدمات سفر با همکاری شرکت تعاونی منتظران مهدی(عج) محسوب می شود که بر پایه تجربیات سال های قبل با هدف القاء خاطره ای بیاد ماندنی در ذهن مسافر و گردشگر برنامه ریزی شد.

سلیمانی افزود: مسافران و گردشگران نوروزی با راهنمایی مسیرها از بافت تاریخی دیدن می کنند و با استراحت در سیاه چادرهای عشایری حاشیه مجتمع امام رضا(ع) و صرف غذاهای محلی در محیطی کاملا سنتی پذیرایی می شوند.

بنا به گفته مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان بشرویه، مسافران در هنگام غروب برای بازدید و گردش در محور سوم به کویر مراجعه می کنند.

وی با بیان اینکه آب و هوای لطیف شامگاه، سیاحت در تل و تپه های ماسه ای خاطرات بسیار جذاب را برای مسافران ترسیم می کند، افزود: همچنین پرواز با پاراگلایدر، حرکت در تپه های ماسه ای با ماشین های آفرود، تیوپ سواری و در نهایت دور همی های خانوادگی همراه با دمنوش های سنتی و رصد ستارگان بر خاطرات دلچسپ مسافران می افزاید.

منبع: مهر

کلیدواژه: شهرستان بشرویه میراث فرهنگی خراسان جنوبی نوروز 97 کویر مجله ایران مهر نوروز بوشهر نوروز 97 گردشگری مسافران نوروزی حوادث چهارشنبه سوری گرگان سانحه تصادف کرمانشاه مشهد شهرکرد خرم آباد اردوهای راهیان نور راهیان نور 97

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۸۲۰۰۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصرف و برداشت غیر مجاز بستر رودخانه تا گرانفروشی توسط ماسه شویی‌ها در اهر

علی فاضلی گفت: بنا به گزارش‌های رسیده ماسه شویی‌ها اقدام به افزایش خود سر قیمت کرده و گران فروشی می‌کنند که از اداره صمت و تعزیرات میخواهم ضمن رسیدگی به موضوع با هر گونه تخلف در ماسه شویی‌ها بصورت قاطع و قانونی برخورد کنند.

وی با اشاره به صدور آنی سند توسط ثبت اسناد افزود: اداره امور آب در سریع‌ترین زمان ممکن نقشه حریم و بستر رودخانه‌ها را تهیه کند تا بصورت رسمی سند صادر گردد تا هیچ کس نتواند حریم و بستر رودخانه را تصرف کند.

وی با اشاره به وضعیت آبی شهرستان از رئیس آبفای شهرستان اهر خواست تا با نظارت اصولی بر کارواش‌ها مانع از استفاده غیر مجاز از آب شرب شهر شوند و متخلفان را به مراجع قضایی معرفی کنند.
دادستان اهر افزود:طبق پیش بینی‌ها و گزارشات رسیده هم تابستان گرم و پاییز کم آبی خواهیم داشت، لذا اداره آب و فاضلاب نسبت تعمیر و پاکسازی تصفیه خانه فاضلاب و همچنین شهرداری نیز اقدام به شستشوی سطل‌های زباله و لایروبی کانال‌ها و جمع آوری اصولی زباله‌ها نماید تا شاهد انتشار بوی نامطبوع در سطح شهر نباشیم.

فاضلی خاطر با تاکید بر مدیریت منابع آبی شهرستان گفت: به باغات غیر مجاز هیچ گونه حق آبه و مجوز حفر چاه صادر نگردد و چاه‌های اضطراری نیز تا از اطلاع ثانوی بصورت پلمپ شده باشند و در صورت فک پلمب مسدود شوند، متاسفانه هر خانه باغ یک چاه غیر مجاز دارد و چاه‌های غیر مجاز نیر شناسایی و معرفی گردند و رها سازی آب به بستر رودخانه نیز تا اطلاع ثانوی و تصویب شورای حفاظت از منابع آبی ممنوع است.

وی از صدور احکام جدید در دستگاه قضایی این شهرستان خبر داد وگفت: کار در فضای سبز و خدمات شهری و خدمات عمومی رایگان جایگزین مجازات جرائم غیر عمد و سبک در اهر خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • با قدم زدن در خانه تاریخی زینت الملک قوامی به تاریخ سفر کنید + فیلم
  • زبان مار، دره‌ای عظیم در دل کویر لوت
  • هم‌قسم شدن مدیران مناطق آزاد برای جذب گردشگران غرب آسیا
  • دردسرهای نخستین شهر جهان که ورود به آن پولی شد!
  • خاطره جواد رضویان از فحش دادن رضا عطاران به مهران غفوریان
  • ظرفیت های گردشگری روستای «طولاب» ایلام در انتظار سرمایه گذاری
  • طغیان ساکنان جزایر قناری/ درخواست محدود شدن تعداد گردشگران
  • تصرف و برداشت غیر مجاز بستر رودخانه تا گرانفروشی توسط ماسه شویی‌ها در اهر
  • آغاز مسابقات فوتسال جام یاریگران زندگی در بخش نگین کویر فهرج
  • اعتبار ۴۰ میلیارد تومانی برای احیای مقبرةالشعرای تبریز