Web Analytics Made Easy - Statcounter

روستای دهنو کوهستان و آبادی های اطرافش داری ده رشته قنات است که یکی از مناطق پر آب شهرستان رودبار به شمار می‌رود که دارای زیباترین چشم‌انداز است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از رودبار ما،روستای دهنو کوهستان از روستاهای زیبای شهرستان رودبار جنوب است که کمتر کسی نام آن را حتی در استان کرمان شنیده است؛ اما این روستا با واقع شدن در پای کوه‌های زیبا و پر از درختان کهور از روستاهایی است که می‌تواند محلی برای حضور گردشگران از شهرهای استان قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این روستا با آب و هوایی خنک در ماه‌های گرم سال، هوای دل‌انگیز، قنات‌هایی با آب گوارا و کوچه باغ‌های زیبا هر بیننده‌ای را مجذوب خود می‌کند؛ بازدید از این روستا با وجود گندم‌زارها، دشت‌های وسیع و کوه‌های مشرف به این دشت‌ها خالی از لطف نیست.

 

روستای دهنو کوهستان و آبادی های اطرافش داری ده رشته قنات است که یکی از مناطق پر آب شهرستان رودبار به شمار می‌رود که دارای زیباترین چشم‌انداز است.

 

دیدنی های این روستا آنقدر چشم نواز هست که حتی دیدن این روستا از دور دست نیز به سبب وجود درختان کهور چشم انداز زیبایی را در ذهن هر بیننده ای ثبت و ضبط می کند .

 

روستای دهنو کوهستان  با طبیعت زیبا و سرسبز، جنگل‌های طبیعی و بکر یکی از آبادترین و سرسبزترین مناطق در شهرستان رودبار جنوب است و وجود ده رشته قنات زیبایی خاصی را به این روستا بخشیده است.

 

مهمترین صنایع دستی این روستا سوزن دوزی،حصیر بافی است که مواد اولیه حصیربافی از درختان نخل خرما ی داخل خود روستا بدست می آید هنر حصیربافی و سوزن دوزی روستای دهنو کوهستان قدمتی به اندازه تاریخ این قوم داردو سینه به سینه به نسل‌های کنونی منتقل شده است در واقع این هنر شاهکار دستان هنرمند زنان این روستاست که هنرمندانه آثار هنری را خلق می‌کنند .

دهنو کوهستان جازموریان در ۶۵کیلومتری شهرستان رودبار جنوب واقع شده است.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۸۲۱۱۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسدود شدن ۹ حلقه چاه غیرمجاز در شهرستان رودبار

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ افشین جارچی گفت: با اجرای ماده ۴۵ قانون توزیع عادلانه آب، ۹ حلقه چاه غیرمجاز آب در روستای دارامحله سندس شهرستان رودبار با حضور نمایندگان این اداره و ماموران انتظامی توتکابن، پُر و مسدود شد.

وی افزود: این چاه‌ها برای استفاده کشاورزی و به صورت غیرمجاز در بخش رحمت آباد شهرستان رودبار ایجاده شده بود که با حکم قضایی مسدود شد.

دیگر خبرها

  • مسدود شدن ۹ حلقه چاه غیرمجاز در شهرستان رودبار
  • (تصاویر) شکسته شدن ۲ بند خاکی در زیرکوه / تخلیه برخی از روستا‌ها به علت سیلاب
  • شکسته شدن ۲ بند خاکی در زیرکوه / تخلیه برخی از روستا‌ها به علت سیلاب
  • تخلیه روستای سیل‌زده نوده زیرکوه/۵۶ خانوار اسکان داده شدند
  • دستور تخلیه روستای نوده شهرستان زیرکوه صادر شد
  • آخرین وضعیت بارندگی و سیلاب در بخش شهداد کرمان/ تخریب قنات یک روستا
  • توقف قطار تا تخریب پل ثمره بارش‌های بهاری در گلستان
  • سفر به طبیعت بهاری روستای انارک در قالب تصاویر
  • پیشنهاد شهروند نی ریزی برای جلوگیری از خشکسالی در پی خشک شدن درختان پسته
  • قنات روستای ۱۷ شهریور کلاله به لایروبی و کانال کشی نیاز دارد