Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@18:58:13 GMT

بیش از 525 هزار گردشگر نوروزی از کردستان بازدید کردند

تاریخ انتشار: ۵ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۸۲۱۴۰۷

بیش از 525 هزار گردشگر نوروزی از کردستان بازدید کردند

سنندج - ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان گفت: از 28 اسفند پارسال تا پایان روز چهارم فروردین امسال 525 هزار و 724 گردشگر نوروزی از جاذبه های تفریحی، تاریخی، طبیعی این استان بازدید کردند.

به گزارش ایرنا، حسین خوش اقبال روز یکشنبه در حاشیه بازدید از ستادهای اسکان مهمانان نوروزی آموزش و پرورش در سنندج اظهار کرد: در این مدت، 153 هزار و 196 مسافر از دیگر استان های کشور وارد کردستان شده و در مراکز اقامتی استان اقامت کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: براساس آمارهای تایید شده، بیشترین میزان اقامت مسافران نوروزی به ترتیب در شهرهای سنندج، بانه و مریوان بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، بیش از 34 درصد افزایش داشته است.
معاون استاندار کردستان با اشاره به افزایش 16 درصدی بازدید از اماکن سیاحتی و گردشگری استان در تعطیلات نوروزی امسال تاکید کرد: بیشترین بازدید از مراکز گردشگری، سیاحتی و طبیعی نیز مربوط به بانه، سنندج و مریوان بوده است.
خوش اقبال با تاکید بر وجود امنیت پایدار در کردستان یادآور شد: این امنیت مطلوب باعث شده شمار زیادی از مسافران نوروزی کردستان را به عنوان مقصد گردشگری خود در تعطیلات انتخاب کنند.
وی اضافه کرد: جاذبه های طبیعی و ارزش های غنی فرهنگی استان و نیز مهمانوازی بی نظیر مردم موجب شده مسافران زیادی از اقصی نقاط ایران اسلامی در این ایام به کردستان سفر کنند.
وی گفت: کردستان یکی از استان های برتر کشور در تعطیلات نوروزی امسال در زمینه برگزاری مراسم نوروزی، جشن ها و همچنین میزبانی و پذیرایی از مهمانان و گردشگران نوروزی بوده است.
خوش اقبال به افزایش میزان مسافران نوروزی و گردشگران ورودی به این استان در روزهای اخیر اشاره کرد و افزود: در پایان مرحله نخست تعطیلات نوروزی (چهارم فروردین) طبق آمار ارائه شده کردستان در جمع 5 استان برتر کشور قرار گرفت.
وی یادآور شد: با مشارکت مردم و همکاری دستگاه های خدمات رسان، تدابیر لازم برای پذیرایی از گردشگران و مهمانان نوروزی در مرحله دوم سفرها در این استان اندیشیده شده است.
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان اظهار کرد: مردم فرهنگی کردستان با درک بالای خود و استقبال از مسافران نوروزی به بهترین شیوه ممکن باورها و ارزش های غنی فرهنگی استان را به نمایش گذاشتند.
به گزارش ایرنا، حسین خوش اقبال روز یکشنبه از مراکز گردشگری، اقامتی و امکانات و همچنین چادرهای امدادی جمعیت هلال احمر، مراکز اسکان آموزش و پرورش و نمایشگاه عرضه صنایع دستی و گردشگری و پایگاه های پلیس در شهر سنندج بازدید و از تلاش دست اندرکاران ستاد تسهیلات سفر تقدیر کرد.
9102/1354

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي نوروز97 ورود گردشگر كردستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۸۲۱۴۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | لحظه دردناک مرگ گردشگر ترکیه‌ای توسط نظامیان اسرائیلی

261 215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901436

دیگر خبرها

  • ببینید | لحظه دردناک مرگ گردشگر ترکیه‌ای توسط نظامیان اسرائیلی
  • میدان ۱۲ فرودین، نماد ناکارآمدی مدیریت شهری در سنندج + گزارش پیگیری
  • به روز کردن صندلی‌های پردیس سینما بهمن سنندج با اعتبار ۲۰ میلیارد ریالی
  • اقدام به موقع واحد پلیس برای نجات جان شهروندان
  • اقدام به موقع پلیس جان ۲ نفر را در سنندج نجات داد
  • دلجویی معاون استاندار کردستان از کارگران آسیب‌دیده سنندج
  • دوره آموزشی مدیران دبیرستان‌های شبانه‌روزی غرب کشور در سنندج
  • ضرورت اجرای تفکیک زباله در کردستان
  • انهدام باند قاچاق کبک‌های وحشی در شهرستان سنندج
  • انهدام باند قاچاق کبک‌های وحشی در سنندج