Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ رویدادهای مرداد ماه سال 96 سازمان حج و زیارت را در این بسته خبری مشاهده کنید.

 

28 زائر ایرانی در حج تمتع 94 بر اثر بیماری فوت شدند

سید علی مرعشی رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر، ششم مرداد ماه سال 96  گفت: در حج تمتع سال 94 به غیر از شهدای فاجعه منا و سقوط جرثقیل، 28 نفر از زائرین بر اثر بیماری فوت شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار کرد:‌ همه ساله قبل از اعزام زائران به حج تمتع، معاینات برای صحت سلامت زائران انجام شده و تمامی پرونده‌های پزشکی افراد توسط پزشکان متخصص بررسی می‌شود؛ با این حال هر ساله بین ۳۰ تا ۳۵ نفر از حجاج بر اثر بیماری فوت می‌شوند.

رئیس مرکز پزشکی حج وزیارت جمعیت هلال‌احمر خاطرنشان کرد: تاکنون ۵۹۰ نفر از متقاضیان شرکت در حج تمتع ۹۶ به علت عدم توانایی در انجام اعمال حج نسبت به حضور در این مراسم رد صلاحیت شده‌اند.

 

پیشگیری از بروز حوادث احتمالی برای حجاج با استفاده از دستبندهای ردیاب

حجت الاسلام و المسلمین سید علی قاضی عسکر روز دوشنبه نهم مرداد ماه سال 96 در حاشیه مراسم بدرقه حجاج ایرانی به حج تمتع 96 در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در راستای اقدامات انجام شده برای جلوگیری از وقوع دوباره حوادث منا و جرثقیل در مکه تمامی جرثقیل های موجود در اطراف حرم امن الهی، جمع آوری یا استحکام کاری آنها به طور کامل انجام شده است.

 سرپرست حجاج ایرانی در مورد قابلیت دستبندهای حجاج ایرانی گفت: با اختصاص دستبندهای قابل ردیابی از مفقود شدن و حوادث احتمالی برای حجاج ایرانی پیشگیری شده است.البته حوادث غیر مترقبه غیر قابل پیش بینی و حجاج باید نسبت به آن توجه خاصی داشته باشند.

به گفته حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسکر با آموزش های ارائه شده به کاروان ها و زائران حج تمتع 96، اقدامات بهداشتی و امنیتی کنترل شده و همچنین مسیرهای کم عرض منتهی به جمرات عریض و از سوی نیروهای سعودی کنترل می شود.

 

نظر رهبر انقلاب درباره‌ی سوغاتی حجاج

روابط عمومی سازمان حج و زیارت، در نهم مرداد ماه سال 96 سخن رهبر معظم انقلاب را در خصوص سوغاتی حج منتشر کردند.

رهبرانقلاب در رابطه با خرید سوغاتی توسط حجاج، در بازار مکه فرمودند: بعضی‌ها قبل از اینکه سفر مکه بروند، سوغاتی‌های سفر را در اینجا میخرند - کار خوبی است - نگه میدارند؛ بعد که برگشتند، همان‌هائی را که در بازار شهر خودشان تهیه کرده‌اند، به عنوان سوغاتی میدهند. هدیه‌ی سفر است دیگر، خوب است. این کار، خیلی کار خوبی است. بعضی‌ها به عنوان چیز متبرک، از آنجا سوغاتی می‌آورند؛ تبرکی ندارد. این جانمازهائی که در سنندج و کردستانِ خودمان میبافند، بمراتب از جانمازهائی که از آنجا می‌آورند، بهتر است. برادر خودتان را تقویت کنید.

 

مجوز راه‌اندازی بیمارستان هلال‌احمر ایران در مدینه صادر شد

پیرحسین کولیوند  معاون حج و عمره مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر، چهاردهم مرداد ماه  از اخذ مجوز راه‌اندازی بیمارستان جمعیت هلال احمر در مدینه منوره خبر داد.

وی با اشاره به اینکه این بیمارستان قطعاً کمک بزرگی به ارائه خدمات شایسته‌تر به زائران ایرانی خواهد کرد، افزود: بر این اساس از پس‌فردا دو بیمارستان هلال احمر ایران در مدینه راه‌اندازی می‌شود و آغاز بکار خواهد کرد.

 

۹۹ درصد زائران ایرانی امسال, حج اولی هستند

حمید محمدی رئیس سازمان حج و زیارت، هجدهم مرداد ماه سال 96  گفت: از ۸۶ هزار و 500 زائر که امسال به خانه خدا می‌روند، بیش از ۸۵ هزار نفر اولین بار است که حج تمتع به جا خواهند آورد.

وی با اشاره به افزایش ۳۵ درصدی زائران در سال ۹۶ نسبت به سال ۹۴ اظهار داشت: با این وجود ارایه خدمات به نحو مطلوب و قابل قبولی در حال انجام است.

رئیس سازمان حج و زیارت از اعزام حدود ۱۸ هزار زائر ایرانی به سرزمین وحی تا روز سه شنبه خبر داد و گفت :‌ بیش از نیمی از این زائران پس از اقامت 6 روزه در مدینه منوره ؛ به مکه مکرمه عزیمت کرده اند.

‌وی به آرامش موجود در کاروان‌ها و زائران تاکنون در مدینه اشاره کرد و ضمن تاکید بر ضرورت حفظ عزت؛ احترام؛‌ امنیت و کرامت زائران ایرانی گفت: بحمدالله تاکنون‌ مشکل خاصی نداشته ایم و فرآیند عملیات حج روال طبیعی دارد.

 

توصیه های ضروری به سالمندان برای انجام اعمال حج

پیرحسین کولیوند معاون مرکز پزشکی حج و زیارت، بیست و دوم مرداد ماه سال 96 گفت: سالمندان و دارای بیماری‌های پرخطر بلافاصله بعد از سفر برای انجام اعمال حج بیرون از هتل نروند.

‏‎وی در ادامه در توصیه‌ای خطاب به مدیران و روحانیون کاروان‌ها اظهار کرد: با توجه به خستگی سفر به ویژه در افراد سالمند و زمان طولانی رسیدن به مکه مکرمه، به مدیران و روحانیون محترم کاروان‌ها توصیه می‌شود تا افراد سالمند و دارای بیماری‌های پرخطر را بلافاصله برای انجام اعمال حج بیرون از هتل نبرند.

کولیوند افزود: امیدواریم با استراحت و نوشیدن آب کافی و با مراقبت‌های لازم به ویژه هنگام «طواف و سعی» شاهد تشدید بیماری قلبی و مزمن برای زائران نباشیم.

 

79 هزار زائر ایرانی ویزای الکترونیکی دریافت کردند

حمید محمدی رئیس سازمان حج و زیارت 23 مرداد ماه سال 96 گفت: 79 هزار زائر ایرانی ویزای عربستان را دریافت کردند و به تدریج تا زمان اعزام همه ویزاها صادر می‌شود.

وی با بیان اینکه تدارکات حج امسال بسیار مناسب است، افزود: خدمات مختلف مانند تغذیه، پزشکی، اسکان و تدارک حمل و نقل به خوبی در حال اجرا است و خوشبختانه تاکنون زائران بهترین خدمات را دریافت کرده و مشکلی برایشان پیش نیامده است.

 

چهار زائر ایرانی حج تمتع امسال براثر ایست قلبی جان باختند+ اسامی و شماره کاروان

سیدعلی مرعشی رئیس حج و زیارت مرکز پزشکی هلال احمر 27 مرداد ماه سال 96  گفت: علاوه بر زائری که هفته گذشته در مکه مکرمه فوت شد، 3 زائر دیگر نیز تاکنون بر اثر ایست قلبی جان باخته‌اند.

وی اظهارکرد: در مکه مکرمه تقریبا 70 مطب و درمانگاه برای خدمات‌رسانی در هتل‌های محل استقرار زائران فعال است و در مدینه منوره نیز درمانگاه‌ها و بیمارستان هلال احمر فعال و در حال ارائه خدمت به زائران است.

رئیس حج و زیارت مرکز پزشکی هلال احمر با بیان اینکه در مکه مکرمه 5 زائر ایرانی در بیمارستان سعودی بستری هستند، گفت: هشت نفر دیگر هم در بیمارستان هلال احمر بستری شدند.

 

احتمال شناسایی پیکر برخی از شهدای منا در حج تمتع ۹۶

حجت الاسلام سیدعلی قاضی عسکر نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت، در 28 مرداد ماه از حضور برخی خانواده‌های شهدای منا در عربستان برای شناسایی پیکرهای عزیزانشان خبر داد.

قاضی عسکر گفت: امسال عزت و کرامت زائران ایرانی به گفته خود آنها در سرزمین وحی به شایستگی رعایت شده و سخت‌گیری‌ها در فرودگاه، بقیع و حرم‌های مطهر به طور محسوسی کاهش یافته است.

وی گفت: خانوادهای شهدای منا که به دلیل قطع ارتباط سیاسی با عربستان موفق به شناسایی عزیزانشان نشده بودند، اکنون به این سفر آمده‌اند و امیدواریم با آزمایش «دی ان ای» از آنها رفع نگرانی بشود و تا زمانی که در عربستان هستیم مشکل آنها حل شود.

 

هیچ زائر ایرانی در آتش سوزی مکه آسیب ندیده است

هیچ زائر ایرانی در آتش سوزی مکه آسیب ندیده استپیرحسین کولیوند، معاون حج مرکز پزشکی حج و زیارت، سی ام مرداد ماه سال 96 اظهار کرد: هیچ زائر ایرانی در آتش سوزی امروز که در یکی از هتل‌های مکه اتفاق افتاد، آسیب ندیده است.

گفتنی است؛ منابع سعودی از آتش سوزی هتلی در محله «العزیزیه» در مکه مکرمه که حجاج هندی در آن حضور داشتند خبر دادند.

منابع سعودی در مکه با اشاره به مهار این آتش سوزی که صبح امروز در این هتل هفت طبقه رخ داد،تاکید کردند: 391 حاجی از هتل تخلیه و تیم تحقیق در حال بررسی علت آتش سوزی است.

انتهای پیام/

مهمترین اخبار حج و زیارت در پنجم فروردین 97

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حج و زیارت عتبات عالیات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۸۲۲۱۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گردهمایی بزرگ حجاج در استادیوم آزادی

در این مراسم که صبح شنبه ۱۵ اردیبهشت‌ماه در استادیوم ۱۲ هزار نفری مجموعه آزادی تهران برگزار شد، علاوه‌بر جمعی از زائران اعزامی به حج ۱۴۰۳، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت، مسئولان سازمان حج و زیارت و دیگر مقامات کشوری حضور داشتند و آخرین اطلاعات و راهنمایی‌ها را درباره این سفر معنوی به زائران ارائه کردند. به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3079771 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • اعزام ۹ کاروان از استان سمنان به سرزمین وحی
  • زائران ایرانی آماده حج تمتع شدند + تصاویر
  • اعزام ۲ هزار و ۳۹۹ نفر از حجاج استان قم به سرزمین وحی
  • گردهمایی بزرگ حجاج در استادیوم آزادی
  • سلام من به مدینه، به غربت صادق (ع)
  • جزئیاتی از ارائه خدمات به زائران حج تمتع ۱۴۰۳/ ۶۲۲ کاروان عازم سرزمین وحی می‌شوند
  • زائران حج، دفاع از ملت مظلوم فلسطین را مورد توجه قرار دهند
  • تلاش برای برقراری پرواز مستقیم حجاج اردبیلی به مدینه
  • زیارت بقیع در سالروز شهادت صادق آل محمد (ص)
  • انتقال زائران حج تمتع از مدینه به مکه با قطار سریع‌السیر