Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-28@12:46:28 GMT

فواید شگفت انگیز میوه چغاله بادام

تاریخ انتشار: ۵ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۸۲۳۱۵۳

چغاله بادام، میوه بادام درختی است که در نواحی مرکزی و غربی آسیا از جمله افغانستان، ایران، سوریه و فلسطین پرورش می‌یابد. میوه درخت بادام در ابتدای رویش تا حدودی سفت بوده و قشر خارجی آن سبز رنگ و پوشیده از کرک ظریفی است.

در داخل آن نیز روکشی قرار دارد که سفید و نرم بوده و مغز آبکی و نازک بادام را در خود نگهداری می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به مرور پوسته‌های رویی و داخلی بادام سخت‌تر شده و مغز بادام نیز شکل نهایی خود را می‌یابد. از زمانی که میوه جوان است و هنوز رشد کامل نکرده و کال است، به آن چغاله بادام گفته می‌شود.

خطر سیانور!

این میوه نارس باعث تقویت لثه و ریشه دندان‌ها می‌شود و برای خشکی دهان مفید است. چغاله‌هایی که مقداری تلخی دارند حاوی مقدار بسیار کمی اسیدسیانیدریک و ترکیبی از سم خطرناک سیانور هستند که مصرف زیاد آن می‌تواند منجر به مسمومیت در مصرف‌کننده شود.

بادام مغذی‌تر است یا چغاله بادام؟

به طور کلی مواد مغذی میوه کال و نارس بادام کمتر از میوه‌های رسیده است و از نظر کلسیم، آهن و به طور کلی املاح معدنی در سطح پایین‌تری قرار دارد. رسیده این میوه افراد را در برابر بیماری‌هایی، چون پوکی استخوان، افزایش کلسترول، کم‌خونی و چسبندگی روده‌هامحافظت می‌کند، اما تا وقتی کال است از این ویژگی‌ها برخوردار نیست. در واقع میوه سبزرنگی نظیر چغاله بادام که کال و نارس است سرشار از کلروفیل است. کلروفیل داخل بدن در مسیر کانال گوارشی به تولید منیزیم کمک شایانی می‌کند و از آنجا که منیزیم برای کاهش گرفتگی عضلات نقش بسزایی دارد،.

خوردن متعادل آن می‌تواند تا حدی در بهبود گرفتگی عضلات مفید واقع شود. این میوه اغلب هضم سنگینی دارد و از آنجا که با هدف کسب سود بیشتر توسط باغداران با وسوسه دلالان و واسطه‌ها زودهنگام عرضه می‌شود بیش از حد کال و نارس بوده و طبیعت آن بسیار سرد است به گونه‌ای که فرد با مصرف بیش از اندازه آن به اصطلاح عامیانه سردی می‌کند و گاهی دچار عوارضی از قبیل: دل‌درد، تهوع، اسهال و سردرد می‌شود.

اگر افراط کنید
این میوه در صورت عدم افراط و رعایت برخی نکات بهداشتی فایده مهمی، چون جلوگیری ازگرفتگی عضلات دارد. از سوی دیگر این نوبرانه ترکیبات اسیدی دارد که وجود آن‌ها در معده مانع آسیب رسیدن به بافت معده و بروز سرطان معده می‌شود؛ البته باید گفت: این نوبرانه از نظر ویتامین C. کامل نیست و کم کالری بودن آن نیز موجب لاغری نمی‌شود.

این ۱۰ خواص مهم چغاله بادام
۱. چغاله بادام برای قلب ما بسیار مفید است. این بادام (به‌ویژه پوست آن) حاوی مقدار زیادی فلاونوئید یا بیوفلاونوئید است که به‌عنوان یک متابولیت ثانویه، قدرت آنتی‌اکسیدان‌ها را در بدن ما افزایش می‌دهد. گروهی از محققان دانشگاه تافتس اثبات‌کردند که فلاونوئید‌ها با ویتامین E. کار‌می‌کنند و از این طریق، از دیواره‌های سلول‌های خونی بدن ما در برابر پارگی یا آسیب محافظت‌می‌کنند. درنتیجه، ما می‌توانیم از بیماری‌های قلبی‌عروقی کشنده مانند حمله قلبی پیشگیری‌کنیم.

۲. غذا‌های خیلی کمی مانند چغاله بادام قادر به مبارزه با لیپوپروتئین کم‌چگالی یا کلسترول بد هستند. اگر به‌طور منظم از این مغز استفاده‌کنید، خیلی راحت می‌توانید سطح کلسترول خود را کنترل‌کنید.

۳. محتوای فسفری چغاله بادام برای دندان‌ها و استخوان‌های ما بسیار مفید است. می‌تواند با تقویت دندان‌ها و لثه، از سلامت دهان‌ودندان ما محافظت‌کند. همچنین، کارایی دستگاه اسکلتی ما نیز به‌شکل قابل‌توجهی افزایش‌می‌یابد.

۴. بعد از هر وعده غذایی، سطح گلوکوز (قند) در جریان خون ما بالامی‌رود که برای سلامتی ما خوب نیست. در این وضعیت، بادام سبز می‌تواند با افزایش ترشح هورمون انسولین و تنظیم سطح قند بدن به ما کمک‌کند.

۵. چغاله بادام سرشار از آنتی‌اکسیدان است. می‌تواند سموم را از بدن ما دفع‌کرده و فعالیت‌های سیستم ایمنی ما را تقویت‌کند. بنابراین، می‌توانیم تعدادی از بیماری‌ها و عفونت‌ها را رفع‌کنیم.

۶. وقتی مسئله حفظ تعادل pH در بدن‌مان به‌میان‌می‌آید، چغاله بادام به‌عنوان یک درمان طبیعی عالی عمل‌می‌کند. گاهی‌اوقات، سیستم کلی بدن ما به‌دلیل ترشح مایع‌اسیدی معده و روده، اسیدی می‌شود. اما این ممکن است به مشکلات شدیدی منجرشود (مانند پوکی استخوان، کمبود انرژی، ضعف سیستم ایمنی، افزایش وزن و غیره) چرا که بدن ما همیشه به قلیایی‌بودن تمایل‌دارد. بادام سبز به دلیل اینکه یک پروتئین قلیایی است، می‌تواند به قلیایی ماندن بدن ما کمک‌کند.

۷. چغاله بادام سرشار از مواد مغذی ضروری است که برای سیستم عصبی ما بسیار مفید است. ال کارتینین و ریبوفلاوین، دو عنصر اصلی موجود در این نوع بادام هستند که تغذیه مناسب سلول‌های مغزی و عصبی ما را تامین‌می‌کنند. بنابراین، با گنجاندن این مغز در رژیم غذایی منظم، می‌توانیم عملکرد مغز و سطح ذهنی خود را به‌گونه موثری تقویت‌کنیم.

۸. اگر درحال کاهش وزن هستید، چغاله بادام می‌تواند کمک بزرگی به شما بکند. این نوع بادام، علی رغم اینکه جزء مغزهاست، دارای چربی‌های سالم است که به شکستن چربی‌های اضافی و لاغرماندن کمک‌می‌کند. کالری‌های چغاله بادام به گروه کمیابی تعلق‌دارند که درواقع به کاهش وزن کمک‌می‌کنند.

۹. چغاله بادام حاوی مقادیر زیادی فیبر است که برای آسان‌کردن عمل هضم و درمان یبوست مزمن ضروری است.

۱۰. همانگونه که قبل‌تر گفته‌شد، چغاله بادام سرشار از آنتی‌اکسیدان‌های مفید است. ویتامین E. مهم‌ترین عامل آنتی‌اکسیدانی موجود در این مغز است که می‌تواند از طریق دفع کامل رادیکال‌های آزاد و مواد سمی جمع‌شده به‌دلیل آلودگی، بدن ما را پاک سازی‌کند. درنتیجه، ما پوستی صاف و تمیز با درخششی طبیعی خواهیم‌داشت.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: سوریه فلسطین مغز رشد طبیعت سرطان ویتامین لاغری قلب پوست سلامت قند سیستم ایمنی درمان مشکلات وزن تغذیه رژیم غذایی کاهش وزن مواد سمی طب سنتی بادام چغاله بادام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۸۲۳۱۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آنچلوتی: این رئال شگفت‌انگیز است

سرمربی ایتالیایی رئال مادرید بعد از پیروزی برابر سوسیداد به ستایش از شاگردانش پرداخت و از استعداد باورنکردنی آردا گولر صحبت کرد.

به گزارش  ایسنا، رئال مادرید در بازی آغازین هفته سی‌وسوم رقابت های لالیگا با تک گل دقیقه ۲۹ آردا گولر رئال سوسیداد را شکست داد و یک گام دیگر به قهرمانی زودهنگام در لالیگا نزدیک‌تر شد.

به نوشته مارکا، کارلو آنچلوتی در نشست خبری بعد از بازی گفت: همه بازیکنان رئال مادرید در این بازی عملکرد بسیار خوبی داشتند و وظیفه خود را در زمین به خوبی انجام دادند. گولر، کارواخال و گارسیا همه خوب بودند و با تمرکز بازی کردند. گولر در آینده بازیکن بسیار مهمی برای ما خواهد بود. شک نکنید او فصل آینده هم اینجا بازی خواهد کرد. او یک استعداد غیرعادی است که خیلی خوب تمرین می‌کند تا شرایط بازی در رئال را داشته باشد. او سن و سال زیادی ندارد و به همین خاطر کم‌کم به ترکیب اضافه می‌شود.

آنچلوتی درباره مودریچ هم گفت: آمادگی بدنی او خیره‌کننده است و این را در بازی‌های اخیر به‌خوبی نشان داده است. وضعیت او شگفت‌آور است و می‌تواند در دیدار سه‌شنبه برابر بایرن‌مونیخ هم بازی کند. باید تغییراتی در ترکیب اصلی بازی برابر بایرن‌مونیخ به وجود بیاورم. میلیتائو هم به شرایط بازی رسیده است و به نظرم عملکرد خوبی داشت.  بسیار خوشحالیم که بازیکنان مصدوم در حال بازگشت به ترکیب اصلی‌اند. آنها کمک زیادی به ما خواهند کرد.

سرمربی رئال مادرید در دیدار برابر سوسیداد ۹ تغییر در ترکیب اصلی داشت. آنچلوتی درباره تغییرات زیاد در ترکیب رئال گفت:  همه فکر می‌کردند این بازی آسانی برای ماست و برای تفریح به اینجا آمده‌ایم؛ به استثنای بازیکنان که این چنین فکر نکردند و نگاهی بسیار جدی به این بازی داشتند. خوشبختانه همین تفکر باعث شد تا بازی را بسیار جدی بگیریم و یک پیروزی ارزشمند را کسب کنیم.

آنچلوتی در پایان گفت: رئال مادرید در بازی امشب خوب ظاهر شد و با شایستگی هم به پیروزی دست پیدا کرد. پیروزی در اینجا آسان نیست. ما یک تیم شگفت‌انگیز داریم و این همان تیمی است که من دوست دارم. تا قهرمانی چهار امتیاز دیگر می‌خواهیم و به قهرمانی بسیار نزدیک شده‌ایم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ویدئویی شگفت‌انگیز از صدای جوجه تیغی که شبیه گریه نوزاد است
  • خواص شگفت‌انگیز پوست موز | چیزهایی که درباره این میوه پرخاصیت نمی‌دانید
  • خلق اثر هنری شگفت انگیز دیوار چین (فیلم)
  • چند حقیقت شگفت انگیز درباره کشور هند و فرهنگ مردم آن
  • مهارت بی‌نظیر یک مرد در صید مار کبرا با بطری پر بازدید شد (فیلم)
  • آنچلوتی: این رئال شگفت‌انگیز است
  • (ویدئو) مهارت یک مرد در صید مار کبرا با بطری ۲۰ میلیون بار دیده شد
  • نرخ مصوب انواع میوه؛ قیمت گوجه سبز سر به فلک کشیده!
  • دره خزینه، یکی از دره‌های زیبا و شگفت‌انگیز لرستان+فیلم
  • هفت کشف شگفت‌انگیز درباره سیاره عطارد